بر اساس گفته رییس اتحادیه مرغداران گوشتی در حال حاضر قیمت هر کلیو. مرغ زنده ۲۰۰۰ الی ۲۱۰۰ تومان و مرغ کشته شده نیز ۲۹۰۰ الی ۳۱۰۰ تومان است

رییس اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه تشکل های تولیدی انتظار حمایت را از متولیان تولید دارند ، افزود: طی یک سال گذشته مدام این مساله که کمبودی در زمینه گوشت مرغ وجود ندارد، از سوی بخش خصوصی مطرح شده و در چنین شرایطی صدور مجوز برای واردات بی معناست و مسئولان مربوطه باید پاسخ گوی آن باشند .

محمد یوسفی روند انجام واردات محصولات کشاورزی را مورد توجه قرار داد و افزود : پس از اعلام موافقت و صدور مجوز برای واردات از سوی وزارت جهاد کشاورزی نسبت به ثبت و سفارش کالایی در وزارت صنعت ، معدن و تجارت اقدام می شود.

وی با بیان این مطلب که سازمان دامپزشکی برای اطمینان از سلامت کالا نسبت به نمونه برداری از کالاهای وارداتی اقدام و پس از تایید سلامت آن در نهایت وزارت جهاد کشاورزی اجازه ترخیص کالا را صادر می کند ، افزود : بدیهی است که در چنین شرایطی تشکل های تولیدی انتظار حمایت را از متولیان تولید دارند و این نوعی الزام برای این دستگاه ها محسوب می شود .

رییس اتحادیه مرغداران گوشتی میزان تولید مرغ در کشور را مازاد بر نیاز دانست و افزود : در شرایطی از یک سال گذشته مدام این مساله مطرح شده که کمبودی در زمینه گوشت مرغ وجود ندارد، صدور مجوز برای واردات بی معناست و مسوولان مربوطه باید پاسخ گوی آن باشند .

وی ادامه داد : حال که واردات مرغ صورت گرفته است و ارز کشور برای واردات محصولی که تولید داخلی آن جوابگوی نیاز کشور است ، صرف شده ، بهتر است مسئولین در باره نحوه توزیع آن برنامه ریزی داشته باشند تا ضمن ممانعت از زیان بخش تولید از هدر رفت ارز کشور نیز جلوگیری شود .

به گفته وی، در حال حاضر تولید مازاد بر نیاز توسط شرکت پشتیبانی امور دام بسته به نوع فرآوری و کیفیت آن با قیمت 2900 الی 3 هزار و 50 تومان از واحدهای تولیدی خریداری و نسبت به صادرات آن اقدام می شود .

این فعال بخش خصوصی در پاسخ به این سوال که واردات مرغ بر قیمت ها تاثیری داشته است یا خیر ، گفت : قطعا بی تاثیر نبوده است به طوریکه قیمت عرضه این محصول قبل محرم بالاتر از قیمت فعلی بوده و این کاهش قیمت در شرایطی رخ داده است که قیمت تمام شده تولید بسیار بالاتر از بهای مصرف کننده است و این امر موجب زیان تولیدکنندگان می شود.

رییس اتحادیه مرغداران گوشتی بابیان اینکه ، در زمان حاضر قیمت یک کیلو مرغ معادل قیمت یک کیلو نان است، افزود: در حال حاضر قیمت هر کلیو. مرغ زنده 2000 الی 2100 تومان و مرغ کشته شده نیز 2900 الی 3100 تومان است .

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    2 1
    مرغ را با مرغ مقایسه می کنند نه با چیزهای دیگر. مثلاً قیمت مرغ امروز را با قیمت مرغ در چندسال گذشته مقایسه بفرمایید یا قیمت مرغ را در اینجا ایران با قیمت مرغ در اروپا و آمریکا مقایسه بفرمایید.
  • بدون نام IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    1 2
    راه دور نرویم در همین امارت ( دبی و ابوظبی ) مرغ که نه ، جوجه درجه یک یعنی واقعاً طعم لذیذ جوجه را دارد ، بریانی شده در سوپر مارکت های بزرگ از مرغ ایرانی ارزان تر می فروشند اگه اشتباه نکنم یک جوجه بریانی حدوداً یک کیلویی 10 درهم بود . درهم هم حدود 280 بود همین چندماه پیش.
  • بدون نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    1 2
    وقتی ما یه مرغداری هم در بورس نداریم وقتی هیج هیج مرغداری سهامی عام و بورسی نیست وقتی مرغداری ها درست و شفاف و واضح کار نمی کنند همین می شه که هر روز یکی شون برای مردم زبون درازی می کنه مرغ ش را هم که داره گرون می فروشه گرون تر هم می خواد بکنه.