هر روز اخبار جدیدی برای سربازان مشمول اعلام می شود. در تازه ترین خبر اعلام شده است که آزمایش ایدز با در نظر گرفتن اعتبارات برای تمامی مشمولان پیش از اعزام اجباری ‌خواهد شد.

نگرانی برای شیوع ایدز میان مسئولان بیشتر می شود. قرار است با اجباری شدن آزمایش ایدز سربازان از این بیماری مصون بمانند. در گذشته هم غلامحسین اسماعیلی،  رییس سازمان زندان‌ها هشدار داد که ایدز در زندان ها در آستانه بروز فاجعه است. وی اعلام کرده بود که نگرانی از افزایش مبتلایان به ایدز در زندان‌ها با توجه به جمع آوری خرده‌فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر افزایش ‌می‌یابد.
سردار موسی کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح هم درباره شیوع ایدز در میان سربازان به ایلنا می گوید: در صورتی که آثار بالینی ایدز مشخص باشد فرد با تایید شورای پزشکی از خدمت سربازی معاف ‌می‌شود ودر صورتی که مشخص نباشد، فعلا با توجه به اینکه هزینه آزمایش ایدز برعهده خود مشمول است بسیاری از مشمولان بدون انجام آزمایش ایدز وارد خدمت سربازی ‌می‌شوند.
هم اکنون با توجه به اینکه انجام آزمایشات هزینه آن برعهده خود سرباز است بسیاری از مشمولان این آزمایش را انجام نمی دهند ،لذا کمالی می گوید: در تلاش هستیم با توجه به قانون جدید خدمت سربازی انجام آزمایش ایدز پیش از اعزام را اجباری کنیم.لذا در صورت تصویب شورای نگهبان تا 6 ماه آینده انجام آزمایش برای تمامی سربازان الزامی ‌می‌شود.

این تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح درحالی اعلام می شود که در ایران آزمایش ایدز پیش از ازدواج هم اجباری نیست و حتی وزارت بهداشت هم با آن مخالف است.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آشنا IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    10 2
    پدر خانواده بايد دوسال فرزندش را به سربازي بفرستد مخارج اورا در دوران سربازي بپردازد اكنون مخارج تست ايدز را هم به آن اضافه كنيد . وظيفه اشان است خوب بود داراي فرزند پسر نمي شدند اينها ماليات پسر داشتن است
  • هادی IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    4 0
    امروزه مشکل کشور ما در برابر بیماری ایدز کمبود اگاهی نیست بلکه در نگرش نامناسبی است که مردم و مسئولین در رابطه با بیماری ایدز و بیماران ایدزی وجود دارد.وتا زمانی که واقعیت های ایدز را انکار کنیم . امار مبتلایان هر روز بیشتر خواهد شد.