روزنامه خراسان نوشت:

پلیس اینترپل در تعقیب دو قاتل فراری است که پس از قتل حسابدار یک مانتو فروشی در تهران به افغانستان گریخته و در مناطق کوهستانی پنهان شده اند.
صبح روز 27 اردیبهشت ماه سال 82 وقتی کارگران یک مانتو فروشی در میدان هفت تیر تهران به انبار محل کارشان رفتند با جنازه حسابدار مانتو فروشی به نام مصطفی روبه رو شدند که بر اثر ضربات متعدد چاقو جان باخته بود. دقایقی بعد اطراف مانتو فروشی با نوارهای زرد رنگ پلیس جنایی محصور شد و کارآگاهان برای کشف راز این جنایت به تکاپو افتادند. تحقیقات پلیس برای شناسایی قاتل و پی بردن به انگیزه او زیاد طول نکشید. در گاوصندوق مانتوفروشی که معمولا پول زیادی در آن نگهداری می شد نیمه باز بود و سرایدار مغازه که جوانی افغان به نام رفیع بود نیز به یکباره ناپدید شده بود. همین اطلاعات کارآگاهان را به کلید این معمای جنایی رساند و باعث مطرح شدن فرضیه جنایت با انگیزه سرقت توسط سرایدار مانتو فروشی شد.
صاحب مانتو فروشی در این باره به پلیس گفت: «رفیع از حدود یک سال قبل در مانتو فروشی کار می کرد و شب ها نیز در انباری مغازه می خوابید. او جوان خوبی به نظر می رسید و هیچ وقت فکر نمی کردم روزی او نقشه قتل حسابدار و دستبرد به گاوصندوق را اجرا کند.» این مرد درباره مقتول نیز گفت: «چون به مصطفی اطمینان کامل داشتم از او به عنوان حسابدار استفاده می کردم. او آخر وقت پول های فروش روزانه را جمع می کرد و کارهای حسابرسی را انجام می داد.»
در همین حال تحقیق از دیگر کارکنان مانتو فروشی نشان داد شب پیش از این حادثه دو نفر از دوستان رفیع مهمان او بوده اند. بنابراین کارآگاهان احتمال دادند سرایدار خیانتکار با کمک دوستانش این سرقت خونین را رقم زده است.
با گذشت چند روز از کلید خوردن تحقیقات، افسران آگاهی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد رفیع در ساختمانی نیمه کاره در کرج پنهان شده است. به این ترتیب وی طی عملیاتی ضربتی دستگیر شد. بازجویی از متهم به قتل و اعترافات او فرضیه های پلیس را تأیید می کرد. او ضمن اقرار به کشتن حسابدار مانتو فروشی گفت پول ها در اختیار دو همدستش به نام های یوسف و فریدون است و او از مخفیگاه آن ها اطلاعاتی ندارد. وی درباره چگونگی قتل مصطفی گفت: من و دو دوستم از چند روز قبل نقشه قتل او را طراحی کردیم و شب حادثه در حالی که او مشغول شمارش پول ها بود سراغش رفتیم و هر کدام چند ضربه چاقو به او زدیم و وقتی دیگر نفس نمی کشید سراغ گاوصندوق رفتیم و موجودی 8 میلیون تومانی اش را غارت کردیم.
با گذشت چند ماه از دستگیری این متهم از آن جا که هیچ ردی از همدستانش به دست نیامده بود وی به تنهایی تحت محاکمه قرار گرفت و به قصاص محکوم شد اما این حکم در دیوانعالی کشور نقض و پرونده به شعبه 1156 دادگاه جزایی تهران ارسال شد. قاضی جدید پرونده تحقیقات انجام شده را ناقص تشخیص داد و به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی دستور داد تحقیقات جامعی را در این باره انجام دهند. سرایدار جانی در دور تازه بازجویی ها مدعی شد دو همدستش به یکی از مناطق کوهستانی افغانستان گریخته اند. تحقیقات بیشتر در این باره فاش کرد دو متهم فراری مدت ها است در یک منطقه کوهستانی زندگی می کنند به این ترتیب قاضی پرونده از پلیس اینترپل درخواست همکاری کرد. بر اساس این گزارش با شناسایی مخفیگاه یوسف و فریدون افسران اینترپل هم اکنون در کمین آن ها هستند و امیدوارند طی چند روز آینده آن ها را پس از 8 سال فرار به دام بیندازند.
28247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =