مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد گفت: یکی دیگر از مصدومان حادثه انفجار فولاد غدیر یزد به علت شدت جراحات وارده درگذشت و به این ترتیب آمار کشته شدگان به 9 نفر رسید

.
علی سلیمان زاده اظهار داشت: به دنبال انفجار در کارخانه فولاد غدیر یزد 19 نفر کشته و زخمی شدند که آمار کشته شدگان تا دیروز به هشت نفر رسیده بود اما امروز یکی دیگر از مجروحان به علت شدت جراحات وارده جان سپرد. به دنبال حادثه انفجار در کوره نورد کارخانه فولاد 19 نفر از 23 کارگر موجود در این بخش کشته و مجروح شدند.
سلیمان ‌زاده بیان داشت: در محل کارخانه پنج نفر در دم جان سپردند و 14 نفر از مجروحان به بیمارستان منتقل شدند. لحظاتی پس از بستری مجروحان در بیمارستان سوانح سوختگی یزد، دو نفر دیگر نیز جان سپردند که به این ترتیب آمار کشته شدگان به هفت نفر رسید. روز گذشته یک نفر دیگر از مجروحان و امروز یکی دیگر از مصدومان به علت شدت جراحات سوختگی جان خود را از دست دادند و اجساد آنها به پزشکی قانونی منتقل شد. وی یادآور شد: هم‌ اکنون 10 نفر از مصدومان در بیمارستان بستری هستند که تعدادی از آنها دچار سوختگی 100 درصدی هستند.


تمام کشته ‌شدگان حادثه فولاد غدیر تعیین هویت شدند
مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد گفت: هویت تمام کشته ‌شدگان حادثه انفجار فولاد غدیر یزد مشخص شد. علی سلیمان ‌زاده اظهار داشت: عدنان عزیزی، عبدالحمید صادقی، مصیب کریمی ‌راد، مرداد خالق ‌پور، ایرج مهاجری، ولی محمدی، رحم‌الدین نورزهی و خدارحم اولیازهی کشته شدگان این حادثه هستند که جسد آنها به پزشکی قانونی ارجاع شده است. وی عنوان کرد: هم ‌اکنون بقیه زخمی شدگان در بیمارستان سوانح سوختگی یزد بستری هستند.
سیلمان‌زاده گفت: تاکنون دو نفر از فوتی‌ های حادثه به نام‌ های ایرج مهاجری و خدارحم اولیا زهی نیز به خانواده‌ هایشان تحویل داده شده‌اند.
یکشنبه شب بر اثر حادثه ‌ای در یکی از کوره‌های ذوب فلزات فولاد غدیر یزد انفجاری رخ داد که به دنبال آن هشت نفر کشته و 11 نفر زخمی شدند.مسئولان هنوز علت حادثه را مشخص نکرده‌ اند ضمن اینکه مدیرعامل این کارخانه که متعلق به بخش خصوصی است هم‌ اکنون در بازداشت به سر می ‌برد.اغلب حادثه دیدگان و کشته شدگان فولاد غدیر یزد افراد غیربومی بوده اند.

 

علت انفجار فولاد غدیر مشخص نیست/ یزد این روزها داغدار است
انفجار کارخانه فولاد غدیر یزد در پایان شیفت کاری روز یکشنبه شوکی بود که بر پیکره یزد وارد شد و آه از نهاد همه شهروندان یزدی برخواست اما با گذشت سه روز از این حادثه هنوز علت قطعی انفجار مشخص نیست. در واحدهای فولاد سازی بخش اعظم مواد اولیه آهن قراضه است به همین دلیل هر عاملی می تواند این انفجار مهیب را باعث شده باشد.

 

مصدومان حادثه دچار سوختگی 100 درصدی شده اند
مصدومان این حادثه به هیچ وجه در وضعیت مناسبی قرار ندارند و سوختگی تعدادی از آنها صد درصدی است.


طی سال 86 تاکنون پنج حادثه در فولاد غدیر رخ داده است
گرچه این کارخانه در طول سالهای گذشته نیز تلفاتی داشته است اما هرگز عمق فاجعه به این میزان نبوده است. برخی کارگران کارخانه اعلام کردند: از سال 86 که این کارخانه کار خود را آغاز کرد، پنج حادثه دیگر در آن به وقوع پیوسته که مسئولان کارخانه هرگز اجازه انتشار اخبار آن را نداند. البته تلفات به این میزان نبوده اما به هر ترتیب جان انسانهایی در اثر بی توجهی گرفته شده است به عنوان نمونه در سال گذشته یکی از کارگران در حادثه مشابهی جان خود را از دست داده است. اکنون با وقوع حادثه ای به این شدت، مسئولان بر آن شده اند تا علل وقوع حادثه را بررسی کنند تا شاید کمتر شاهد بروز چنین حوادث دلخراشی باشیم.

 

دستور استاندار برای کشف علت حادثه و دلجویی از مصدومان
استاندار یزد روز گذشته پس از عیادت از مجروحان حادثه دستور سریع برای تشکیل تیم کارشناسی علت وقوع حادثه، همچنین دلجویی از خانواده های مصدومان و کشته شدگان صادر کرد. اما با وجود گذشته سه روز از وقوع حادثه هنوز علت آن مشخص نیست و مسئولان امر کماکان به دنبال بررسی علل بروز آن هستند.
مدیرعامل آتش نشانی یزد در این زمینه اظهار داشت: تیم کارشناسی تشکیل شده و همه با جدیت مشغول به کار هستند اما هنوز علت حادثه مشخص نیست. هر عاملی ممکن است علت وقوع حادثه باشد و حتی یک لیتر آب نیز می تواند چنین انفجاری را رقم زده باشد. میرجلیلی بیان داشت: آب هنگامی که به درجه بحرانی برسد، به گاز تبدیل شود و این گاز می تواند عامل انفجار در کوره شده باشد. وی با تاکید بر اینکه این حادثه می تواند علتهای متفاوتی داشته باشد، عنوان کرد: کار پیگیری عوامل حادثه به شدت حساس است و از آنجا که کشته شدگان و خانواده های آنها، مصدومان، مسئولان کارخانه و حتی شرکتهای بیمه در این زمینه ذی‌ نفع هستند، نباید ذره ای خطا در روند پیگیری علت این حادثه وجود داشته باشد.
گرچه هیچ یک از مسئولان هنوز نمی توانند دلیل مشخصی برای بروز این حادثه اعلام کنند اما برخی مسئولان به طور غیر مستقیم به مسائلی اشاره کرده اند که وقوع حادثه بنا به این دلایل دور از ذهن نیست.

 

گمانه زنی در مورد احتمال وجود مهمات خنثی نشده در میان آهن قراضه ها
برخی منابع اعلام می کنند از آنجا که حجم زیادی از مواد اولیه کارخانجات ذوب آهن، آهن قراضه است و بخش اعظمی از آهن قراضه ها از غرب کشور وارد یزد می شود، بعید نیست که در میان آهن قراضه ها مهمات عمل نکرده وجود داشته و با قرار گرفتن در دمای بسیار بالای کوره های ذوب آهن، منفجر شده باشد و برد تخریبی آن به چندین برابر رسیده باشد. عده ای دیگر نیز وجود کپسول گاز را در میان ضایعات ذوب آهن عامل این انفجار اعلام کرده اند.
برخی مسئولان نیز از علت این حادثه اظهار بی اطلاعی می کنند و اعلام می دارند در صورت نیاز پس از کشف علت حادثه، مسئولان ارشد استان خود علت این حادثه را اعلام می کنند.

28245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    10 1
    نه!!!!اشتباه نکنید!!!کسی نه استعفا می ده نه عذرخواهی می کنه!!! کلا همینه که هست!!
  • محمدرضا سجادیه IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    5 1
    چقدر جدیدا انفجار رخ میدهد. خدا همه رفتگان از این دنیا را رحمت کند روحشان شاد. برای شادی روحشان رحم الله ومن یقرا مع صلوات
  • احسان IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    3 0
    هر روزه در نقاط مختلف کشور و در محیط های صنعتی حوادثی رخ می دهد و جان کارگران زحمت کش را می گیرد که اکثر آنها ناشی از سوء مدیریت و عدم آموزش نیرو ها و عدم طراحی صحیح واحد ها و عدم توجه به موارد ایمنی می باشد ، .... فقط وام بگیر کارگاه بزن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!