رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تکیه بر نظرات معدودی افراد خاص برای اداره کشور، خسارت جبران‌ناپذیری را متوجه ارکان نظام می‌کند.

به گزارش خبرآنلاين، آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در ديدار اعضاي شوراي مركزي و داوري حزب اسلامي كار، برگزاري كنگره سراسري اين تشكّل را كاري بزرگ و مفيد خواند و با اشاره به نقش اساسي و ترديدناپذير احزاب در اداره جوامع كنوني گفت: در حال حاضر احزاب شناسنامه‌دار مي‌توانند بهترين كمك به حكومت‌ها باشند، چراكه با تربيت انسان‌هاي توانمند و ارائه برنامه‌هاي مؤثر با گرايش‌هاي گوناگون، نظام‌ها و حكومت‌ها را از ضربه‌هاي مضر و نابودكننده مصون نگه مي‌دارند.
 
هاشمي‌رفسنجاني با ابراز تأسف از وضعيت احزاب كشور در مقطع كنوني، راه صحيح و درست براي اداره كشور را نقش‌آفريني احزاب فراگير، سالم و توانمند دانست و تصريح كرد: در اين حالت اگر حزبي مسووليت اداره كشور را برعهده گرفت و دچار نارسايي شد، صدمات آن متوجه اصل نظام نخواهد شد و با برگزاري انتخابات و واگذاري امور كشور به ديگر احزاب، كشور در مسير درست قرار خواهد گرفت.
 
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به تأكيد قانون اساسي بر تعدد احزاب، جلوگيري يا ايجاد محدوديت براي فعاليت تشكّل‌ها و احزاب را بي‌توجهي به خواست عمومي و قانون اساسي خواند و تأكيد كرد: تكيه بر نظرات معدودي افراد خاص براي اداره كشور، خسارت جبران‌ناپذيري را متوجه اركان نظام مي‌كند و كشور را از توانمندي احزاب و تشكّل‌هاي برنامه‌دار و فراگير محروم خواهد كرد. چرا كه تنها احزاب شناسنامه‌دار هستند كه در مواقع حساس، برخلاف افراد و اشخاص، مسووليت‌ عملكردها را مي‌پذيرند.
 
هاشمي‌رفسنجاني مطبوعات و رسانه‌ها را ركن چهارم دموكراسي خواند و با تأكيد بر لزوم حضور فعال احزاب و رسانه‌ها در كنار هم تصريح كرد: فعاليت آزاد و مسوولانه احزاب و رسانه‌ها بهترين و مؤثرترين ابزار نظارت بر عملكرد دولت‌ها و حكومت‌هاست و امر به معروف و نهي از منكر اسلام هم به خوبي بيانگر اهميت و لزوم حضور اين ناظران در جامعه است.
 
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اگرچه خاستگاه دموكراسي‌هاي امروزي، كشورهاي غربي هستند، ولي اسلام و اعتقادات اسلامي را نيز حامي و پشتيبان بي‌چون و چراي نظارت‌پذيري حاكمان دانست و افزود: امر به معروف و نهي از منكر مورد تأكيد دين مبين اسلام در واقع همين اصل نظارت عمومي در جوامع امروزي است كه به شيوه جديد توسط احزاب و رسانه‌ها به عنوان چشم و زبان جامعه بر حاكمان اعمال مي‌شود.
 
هاشمي‌رفسنجاني در بخش ديگري از سخنانش لزوم توجه جدّي و اساسي به توليد و صنعت و فضاي كار را يادآور و با بيان آسيب‌پذيري بيش از پيش اقشار ضعيف جامعه به‌خصوص كارگران گفت: اگرچه قشر كارگر جامعه همواره نجيب و همراه انقلاب بوده، اما افزايش اعتراضات و گسترش تجمعات براي اشتغال و دريافت دستمزدهاي معوق، بايد اهتمام بيشتر مسوولان براي رفع مشكلات معيشتي اين قشر را سبب شود.
 
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام حمايت از واحدهاي توليدي فعال كشور در قالب پرداخت سهم آنان از قانون هدفمندي يارانه‌ها را يكي از راه‌هاي بازگرداندن نشاط و حيات به اقتصاد و اشتغال كشور خواند و تأكيد كرد: تأمين نقدينگي و تسهيلات موردنياز توليد، صنعت، كشاورزي و نيز هموار كردن فضاي كسب و كار و سرمايه‌گذاري راه صحيح ايجاد اشتغال و توليد در كشور است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =