سلبریتی، دشمن فرضی صداوسیما / ۸۰ میلیون بازدید با ۲۶ درصد مخاطب!

صحبت‌های رییس سازمان صداوسیما حاکی از آن است که به سلبریتی به مثابه یک دشمن فرضی می‌نگرد، سلبریتی که از ویژگی‌های او تعریف دقیقی ارائه نشده و در این تعریف همه افراد هنری که شهرت دارند، سلبریتی تلقی می‌شوند با این حال در نوروز امسال رویکرد این سازمان تغییر کرد و برای برنامه‌سازی سراغ سلبریتی‌ها رفت اما بیش‌ترین بیننده ۲۶ درصد برای سریال «زیرخاکی» بود، این در حالی است که پیمان جبلی اعلام کرد، مخاطبان تلویزیون نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است.

مهسا بهادری: شب یلدا پیمان جبلی اعلام کرد که صداوسیما ۸۷ میلیون نفر مخاطب داشته است. بعدتر که آمار برنامه‌های تلویزیون منتشر شد، فهمیدیم درصد بیننده‌ها برای چندین برنامه به طور متوسط ۱۰ درصد بود، درواقع آمار برای ویژه برنامه‌های یلدا نبود اما رسانه‌ای که میانگین مخاطبانش ۱۰ درصد است چطور برای چند ویژه برنامه ۸۷ میلیون نفر مخاطب داشت؟ در همان زمان عده زیادی گفتند رییس صداوسیما با در نظر گرفتن مخاطبان خارج از کشور و مجموع مخاطبان این حرف را زده است.

از آن زمان سه ماه گذشت و پیمان جبلی که از ابتدای آمدنش مسئله سلبریتی را برای خودش تبدیل به یک بحران کرده، پنج روز پیش و در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره برنامه‌های صداوسیما در فصل تابستان گفت: آمار قابل‌توجه و امیدبخشی از استقبال مخاطبان از برنامه‌های رسانه ملی داشتیم که در هفته اول نوروز امسال در قیاس با برنامه‌های سال قبل همین بازه زمانی حدود ۸ درصد افزایش مخاطب را ثبت کرد. علاوه بر این، استقبال از برنامه‌های صداوسیما در فضای مجازی هم قابل‌توجه است. برنامه یکی از شبکه‌های اصلی ما در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها حدود ۸۰ میلیون بازدید داشت که نشان می‌دهد باید به استقبال مخاطبان در بسترهای مختلف توجه کرد.

در این پاراگراف سه مسئله وجود دارد که به تفکیک به هر یک خواهیم پرداخت؛ رویکرد عقب نشینی و بازگرداندن سلبریتی‌ها به تلویزیون و درصد بینندگان برنامه‌های نوروزی و افزایش آن‌ها.

یک بام و دو هوا برای سلبریتی‌ها

اگر به سال ۱۴۰۲ بازگردیم، می‌بینیم که پیمان جبلی بارها و بارها نظرهای متفاوتی درباره حضور سلبریتی‌ها در این رسانه ارائه کرده است، او یک‌بار گفت سلبریتی‌های خودمان را می‌سازیم، بار دیگر گفت اتفاقاً برخی هنرمندان به‌ اشتباه، جضور خودشان را در رسانه ملی کمرنگ کرده‌اند. هیچ‌کس از آن‌ها نخواسته است که بروند، بلکه برعکس، ما خواستیم که بمانند طرح بدهند، بازی کنند و اجرا کنند. با این‌حال ما به دیدگاهشان احترام می‌گذاریم و معتقدیم صداوسیما خانه هنرمندانی است که می‌خواهند به هویت و تاریخ این ملت خدمت کنند. ما به کسی باج نمی‌دهیم اما دور صداوسیما هم سیم خاردار نکشیده‌ایم .

همین کنار گذاشتن سلبریتی‌ها و عدم همکاری آن‌ها و بعد تکذیب کردن این ماجرا و ارائه صحبت‌های ضد و نقیض نتایج نگران کننده‌ای را به همراه داشت که یکی از آن‌ها کاهش مخاطب بود، مسئله‌ای غیرقابل کتمان که حاصل یک اشتباه استراتژیک چند ساله است و با چند ویژه برنامه نوروز و ماه رمضان برطرف نمی‌شود. نظرسنجی اخیر صداوسیما نشان می‌دهد که نگرانی‌های هنرمندان و کارشناسان برای جذب مخاطب در این رسانه چندادن هم بی‌راه نبوده است و آماری که در ادامه می‌بینید؛ به طور میانگین 8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

فصل «پایتخت۶» که ۷۵ درصد بیننده داشت و یک سریال متوسط پنجاه درصد از بینندگان را جذب می‌کرد، فصل اول سریال «نون خ» که ۵۶ درصد بیننده داشت.

امسال دو جشنواره تلویزیون یعنی نوروز و رمضان با هم تقارن داشتند و طبیعتاً می‌بایست سریال‌ها بصورت تصاعدی دیده می‌شد. اما نتایج نظرسنجی سریال‌های نوروز امسال که توسط مرکز تحقیقات صدا و سیما حاکی از چیز دیگری است؛

مخاطب همه قسمت‌ها٬ بعضی قسمت ها و بیننده اتفاقی سریال زیر خاکی۲۶ درصد است و ۷۱ درصد مردم حتی بصورت تصادفی سریال زیر خاکی را ندیده‌اند.
مخاطب همه قسمت‌ها، بعضی قسمت‌ها و بیننده اتفاقی سریال هفت سر اژدها ۱۹درصد اعلام شده و ۸۱ درصد مردم حتی بصورت اتفاقی سریال هفت سر اژدها را ندیده اند.
مخاطب همه ی قسمت‌ها، بعضی قسمت‌ها و بیننده اتفاقی سریال رستگاری ۱۶ درصد بوده است و ۸۴ مردم حتی بصورت تصادفی سریال رستگاری را ندیده اند.

این در حالی است که سریال زیر خاکی ۴ که هم اکنون مجموع مخاطب آن ۲۶درصد است در فصل های پیشین تا حدود دو برابر بیننده داشته است.
«زیر خاکی ۱» ۴۴ درصد، سریال «زیر خاکی ۲» ۴۵ درصد، سریال «زیر خاکی ۳» ۶۹ درصد از بینندگان را به خود جذب کرده‌ بودند.

۹۵ درصد مردم سریال بیسکویید را در اوج ساعت شبکه سه ندیده‌اند و سریال چرخ گردون در اوج ساعت بیننده توانست رکورد ندیدن را از آن خود کند و ۹۶ درصد مردم حتی بصورت تصادفی نیز آن را تماشا نکرده‌اند.

سلبریتی تنها دغدغه جبلی

در ابتدای این گزارش درباره سلبریتی گریزی رییس سازمان صداوسیما صحبت کریم، اما چه صحبت‌هایی مطرح شده است؟ پیش از آنکه مروری بر آنچه رخ داده داشته باشیم، گریزی بر سخنان جبلی در خرداد ۱۴۰۲ و در نشست خبری رییس سازمان صداوسیما با دانشجویان دانشگاه امام صادق داشته باشیم. جبلی آنجا گفته بود عده‌ای نمی‌خواهند باشند ما هم به خواسته آن‌ها احترام می‌گذاریم او در بخش دیگری گفته بود: «همانطور که قبلاً اشاره شد برخی از افراد مشهور برای آینده حرفه‌ای خود تصمیم‌گرفته‌اند که حتما برایش دلایلی هم دارند و ما به خواسته آنها احترام می‌گذاریم و درباره گروه دیگر هم که توضیح دادم بخش عمده‌ای از این افراد تحت تاثیر فضای مجازی و فشار بودند و در برایشان بسته نیست. اما نکته اینجاست که عملکرد موفق صدا و سیما در نوروز گذشته نشان داد که وابسته به سلبریتی‌ها نیست و می‌تواند براساس سیاست‌ها و قوانین گام بردارد و همواره تولید داشته باشد.من اسم نمی‌برم اما در این مدت اخیر و در ماه‌های بعد از فتنه، چهره‌های جدیدی کشف شده‌اند و اتفاقاً تبدیل به سلبریتی شده‌اند. منتهی سلبریتی‌های ارزشی. چه بسا اصلاً بین خود شما دانشجویان افرادی باشند که قابلیت داشته باشند دو روز دیگر به صداوسیما بیایند و سلبریتی شوند؛ بنابراین ما باید کشف و تربیت کنیم و البته جذب هم داشته باشیم برای چهره هایی که رابطه‌شان را قطع نکردند و می‌خواهند در خدمت مردم باشند.» که البته این چهره‌ها توانایی رقابت با سلبریتی‌ها را در خود ندیدند و ترجیح دادند عرصه را خالی بگذارند.»

رییس سازمان صداوسیما یک دشمن از سلبریتی ساخته، سلبریتی که حتی مفهوم آن را تعریف نکرده و نتیجه‌اش شده صحبت‌های شگفت‌انگیز، عجیب و بی محتوا و پر از تناقضی که در سخنرانی‌های متعدد پیمان جبلی، رییس سازمان صداوسیما که در بازه‌های زمانی مختلف گفته است.

ما به کسی باج نمی‌دهیم اما دور صداوسیما هم سیم خاردار نکشیده‌ایم دنبال سلبریتی هم نیستیم اما در تلاشیم تا ایرج طهماسب و احسان علیخانی و سعید آقاخانی را به تلویزیون بازگردیم، خبر بازگشت گلزار را هم ارائه می‌کنیم، از طرفی در روز دانشجو اعلام می‌کنیم صداوسیما کارخانه چهره‌سازی نیست و باید زمان بگذرد و برنامه‌سازی شود تا چهره‌هایی شناخته شوند. وقتی ما عزممان را جزم کردیم که بنای تلویزیون بر سلبریتی‌محوری نباشد، باید همه جوانبش را بپذیریم و سلبریتی سالم‌پروری را تقویت کنیم. بعد دو روز بعد از آن سخنان می‌رویم و می‌گوییم درب صداوسیما بر روی همه سلبریتی ها باز است و در مجموع، همینی که هست!

فکر می‌کنید از باب مزاح با شما سخن می‌گویم و این صحبت‌های پر از تناقض را از خودم می‌گویم، می‌توانم شما را به جدول پایین که صحبت مدیران تلویزیون درباره سلبریتی‌هاست ارجاع دهم تا متوجه شوید در سال گذشته تنها دغدغه مدیران تلویزیون، سلبریتی و سلبریتی ستیزی بود

نام

سمت

سخن

زمان

مهدی نقویان

رئیس مرکز سیمافیلم

سیاست تلویزیون این نیست که کارگردان‌های پیشکسوت را کنار بگذارد و منظور از سلبریتی زدایی هم این نیست. به هر حال نیروهای جدید باید رشد پیدا کنند و همزمان و همگام با جریان تولید نیروهای جدید هم رشد پیدا خواهد کرد، ۳۱ اردیبهشت

پیمان جبلی

رییس سازمان صداوسیما

پس کار کمی نیست که ما شب عید و نوروزمان را بدون التماس به چهره‌های این چنینی پشت سر بگذاریم تا اثبات کنیم صداوسیما وابسته به چهار سلبریتی وطن فروخته نیست.»

پیمان جبلی

رییس سازمان صداوسیما

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما از سیاست قطع رابطه با برخی سلبریتی‌ها خبر داد و گفت: مردم نمی‌خواهند قیافه سلبریتی که پشت به آنها کرده را ببینند. تربیت و کشف چهره‌های جدید اتفاق افتاده، من اسم نمی‌برم اما در این مدت اخیر و در ماه‌های بعد از فتنه، چهره‌های جدیدی کشف شده‌اند و اتفاقاً تبدیل به سلبریتی شده‌اند. منتهی سلبریتی‌های ارزشی. چه بسا اصلاً بین خود شما افرادی باشند که قابلیت داشته باشند دو روز دیگر به صداوسیما بیایند و سلبریتی شوند؛ بنابراین ما باید کشف و تربیت کنیم و البته جذب هم داشته باشیم برای چهره هایی که رابطه‌شان را قطع نکردند و می‌خواهند در خدمت مردم باشند.

۱۱ خرداد

پیمان جبلی

رییس سازمان صداوسیما

درِ صداوسیما به روی هنرمندان، عوامل تولید، تمام کارگردانان توانمند مجموعه‌های نمایشی و غیره باز است. نکته‌ای که قید کردم این بود که اگر کسی خودش نخواهد از این ظرفیت‌ها و ارزش‌های مردم استفاده کند، تصمیم با خودش بوده است.

۱۷ خرداد

وحید جلیلی

طوری حرف می‌زنند که یک جریان رسانه‌ای متنوع، رنگارنگ، پررونق و پرمخاطب داشتیم و یک‌باره افول کرد! دلیل اینکه تحول لازم و ضروری شد این بود که شما گفتید به ما اجازه دهید از آرمان‌ها کوتاه بیاییم و خط سبزی اداره نکنیم تا می‌توانیم به سلبریتی‌ها میدان بدهیم که این‌ها برای ما مخاطب بیاورند تا نظام قوی شود. بعد از بیست سال چه شد؟ هم مخاطب به‌شدت ریزش و افت کرد، هم سر بزنگاه‌ها کسانی که برکشیدید، از جبهه دشمن سر برآوردند. ۱۲ تیر در گفت و گو با ماهنامه سوره

روابط عمومی سازمان صداوسیما

در این دوره با انسجام کامل و وحدت نظر و مدیریت، سلبریتی محوری، مجری محوری، تهیه کننده محوری و هرگونه محوریت پراکنده غیر منطبق با سیاستهای رسانه ملی مردود و غیر قابل قبول است. ‌رویکرد رسانه ملی در این خصوص تأکید بر مدیریت منطقی و همکاری اصولی رسانه و چهره‌ها و تلاش جدی برای جلوگیری از تکرار آسیب‌های گذشته است.

- در این دوره تحولی رسانه ملی، از هر گونه ورود بی برنامه به موضوع سلبریتی‌ها پرهیز شده و بر رابطه تکاملی و تعاملی رسانه و سلبریتی تاکید می‌گردد.

۲۵ مرداد

پیمان جبلی

رییس سازمان صداوسیما

با استفاده از همین ظرفیت‌های متأسفانه غیروفادار به هنجارها و عناصر و چهره‌های هنجارشکن از ما باج بگیرد و بخواهد آن‌ها را بیاورد و روی آنتن نشان بدهد. به بهانه‌ای که بخواهد برای ما منابع مالی تأمین کند نه ما زیر بار باج دادن می‌رویم نه زیر بار باج گرفتن؛ البته این در مورد بحث چهره‌ها بود. در همه سیاست‌هایمان، چون رسانه ملی هستیم نباید اجازه بدهیم کسی از ما باج‌خواهی کند و نه خودمان به کسی باج بدهیم. ۲۷ مرداد

پیمان جبلی

رییس سازمان صداوسیما

در سازمان به روی همه هنرمندان باز است؛ این ادعا نیست، بلکه آن را اثبات کردیم. خیلی‌ها تصور می‌کردند که ما دور سازمان سیم خاردار کشیده‌ایم؛ درحالی که اکنون آمده‌اند و مشغول مذاکره با سیمافیلم هستند. ۲۲ مهر

رحیم‌پور ازغدی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی

اغلب این سلبریتی‌ها در مدیریت قبلی تلویزیون تبدیل به سلبریتی شدند، کسی این‌ها را نمی‌شناخت که این‌ها یک بلیریتی بودند هرچه پول دارندکه برخی حتی میلیاردر شدند و هرچه شهرت دارند از تلویزیون جمهوری اسلامی گرفتند و همه آن را علیه اسلام و انقلاب مصرف کردند. تلویزیون برای یک شب به افراد مشهور حود ۷۰ ۸۰ میلیون می‌پردازد که یک شب چرت و پرت بگوید، شما توان عرضه ندارید که این همه بچه‌های علاقمند و هنرمند را درست تربیت کنید که بتوانند مردم را سرگرم و شاد کنند و در عین حال فرد آدم درستی باشد و برنامه خروجی خوبی داشته باشد. ۹ آذر
پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما صداوسیما کارخانه چهره‌سازی نیست و باید زمان بگذرد و برنامه‌سازی شود تا چهره‌هایی شناخته شوند. وقتی ما عزم‌مان را جزم کردیم که بنای تلویزیون بر سلبریتی‌محوری نباشد باید همه جوانبش را بپذیریم و سلبریتی سالم‌پروری را تقویت کنیم. ۱۵ آذر

پیمان جبلی

رییس سازمان صداوسیما

اگر در چند جمله بخواهم بگویم چهره ها باید در خدمت مردم، کشور، ارزش ها، اعتقادات و فرهنگ اصیل ایرانی باشند. ما دست همه چهره هایی را که در این زمینه حاضر هستند با رسانه ملی همکاری کنند به گرمی می فشاریم. درهای صداوسیما همیشه به روی آنها باز است و امیدواریم چهره ها هم در را به روی خود نبندند، در را به روی خود باز کنند و از ظرفیت رسانه ملی به خوبی استفاده کنند.

۱۸ آذر

پیمان جبلی

رئیس سازمان صداوسیما

یک سلبریتی را به دلیل کارهایش جایگزین می‌کنیم یک عده اعتراض می‌کنند، حفظش می‌کنیم یک عده دیگر اعتراض می‌کنند، باید چه کار کنیم؟! اگر فکر و اندیشه پشت برنامه‌های صداوسیما بود امروز خروجی بهتری درباره فلسطین داشتیم. ۲۰ آذر

پیمان جبلی

رییس سازمان صداوسیما

درباره دلایل کنار گذاشتن عادل فردوسی پور از تلویزیون پرداخت و گفت:« نمی توانم اسم این شخص را بیاورم چون باعث می شود به او وزن بدهم. بالاخره در این موارد باید چه کار کنیم؟ جایی که فکر می کنیم این چهره را نمی شود مدیریت کنیم، شخص دیگری را جایگزین می کنیم.» ۲۱ آذر

حسین شاهمرادی

مدیر شبکه چهار

تلویزیون سروش صحت، مهران مدیری، احسان علیخانی و رامبد جوان را ممنوع‌التصویر نکرده، بلکه این‌ها به دلیل تفتیش عقاید روشنفکران جرات نمی‌کنند به تلویزیون بیایند. به جز عال فردوسی‌پور که داستانش متفاوت است. اگر هنرمندان به تلویزیون باز نمی‌گردند به این خاطر است که از جانب افراد دیگر مورد بازپرسی قرار می‌گیرند و گرنه خود تلویزیون مایل است که چنین اتفاقی رخ دهد

۲۲ آذر

فروغی

مدیر شبکه سه

از حضور سلبریتی‌های متعهد به انقلاب استقبال می‌کنیم و چهره‌های هنجارشکن فتنه ۱۴۰۱ به شرط پشیمانی می‌توانند به رسانه ملی بازگردند.»

او افزود: «قاطبه هنرمندان و چهره‌های محبوب مردمی علاقه‌مند نظام و انقلاب هستند و حاضرند با رسانه ملی کار کنند و ما هم از حضور این چهره‌ها در برنامه‌های مختلف صدا و سیما استقبال می‌کنیم.»

۲۴ آذر
پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما اگر به آنتن رسانه ملی توجه کنید، ما مجموعه‌ای از هنرمندان توانمند را در رسانه ملی داریم. من درباره حضور چهره‌ها در رسانه ملی اظهار نظر کرده‌ام درِ صداوسیما به روی همه هنرمندان باز است اگر هنرمند یا فردی بنا بر مسائل اجتماعی، مالی و دستمزدی علاقه‌ای ندارد که با رسانه ملی همکاری کند و دوست دارد با رسانه‌های دیگر کار کند، ما جلوی آن‌ها را نمی‌گیریم. هفته سوم اسفند
پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما این روند جدیدی نیست از روز اول هم اعلام کردیم صداوسیما خانه هنرمندان، خانه افرادی که در قالب هنر و برنامه‌ها و حضور در تلویزیون می‌خواهند برای مردم ساعات خوشی را خلق کنند و می‌خواهند به کشور و مردم‌شان خدمت کنند، است، تکرار می‌کنم این موضوع را از روز اول گفته بودیم. اما از اوایل سال ۱۴۰۲ به تدریج این علاقه‌مندی و اعلام آمادگی از سویِ چهره‌هایی که تصور می‌کردند صداوسیما شاید محدودیتی برای حضور آنها ایجاد کرده بیشتر شد. در واقع متوجه شدند اینکه تصورشان غلط بوده و نتیجه‌ی آن ناشی از شیطنت‌های رسانه‌ای است که شاید جریان‌ها و افرادی که دلشان نمی‌خواهد صداسیما، صداوسیمایی با حضور چهره‌ها باشد.حالا خوشبختانه چهره‌ها متوجه شدند این تصور غلطی بوده و به تدریج اعلام آمادگی کردند و اکنون می‌بینیم یک طیف متنوعی از هنرمندان در تلویزیون حضور دارند. شاید مصداق بارزِ آن هم برنامه‌های نوروز باشد که چهره‌هایی هم به جمع چهره‌های برگشته به تلویزیون اضافه شده‌اند، به این معنی که رفته رفته شاهد حضور افراد بیشتری در قاب تلویزیون هستیم. اواخر اسفند

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1892415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    آقا شماکه تلویزیون نگاه نمیکنی ول کن توراه امام رضا که اعتقاداتش نداری ول کن..روزی نیست تویه نقد ونوشته درباره صداوسیما نداشته باشی اگه خوب نیست نکاه نکن بزار براما نگاه کنیم متشهرستانی ها وروستانشینان تلویزیون نگاه می‌کنیم شما تهرانی ها نگاه نکنید دیگه زرت زرت نقد داره
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      71 6
      بابا یارو خبرنگار چرا پاچه مردم رو می‌گیرید شما دوت ندارید این رسانه رو نبینید برید جاجم بخونید که هر روز بگه صداوسیما خوبه چتونه واقعا
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      65 10
      خلایق هر چه لایق، این نویسنده داره خودشو به دردسر میندازه که تلویزیون برای ما محتوای خوب بسازه بعد تو زورت به جبلی و بقیه نمیرسه میای به این گیر میدی؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      80 10
      خاک توسر عقب افتادت که هنوز برای گفتن حرفت روستاییا رو آدمای احمق و بی سئاد جلوه میدی
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    99 8
    مطمئنا همین آمار ۲۶ درصد هم صحیح نیست و فقط یک بلوف است .شاید فقط یک درصد از جامعه تلویزیون و برنامه های مضخرف آن را تماشا کنند .لودگی و مسخره بازی چند تا بازیگر مجری که سابقه بازی در فیلم های طنز داشته اند نمی تواند اعتماد عمومی را جلب کند .مردم می فهمند امثال جبلی که دست نشانده جلیلی بی سواد و متوهم است نمی فهمند و درکی از جامعه امروز ندارند
    • DE ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      39 0
      انهم فقط فوتبال
  • 🇮🇷❤جانم ایرانم❤🇮🇷ا IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    31 74
    گور پدر سرلبریتی های نخاله
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      67 7
      همینکه ادب نداری کافیه که کسی باهات بحث نکنه
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    83 6
    همین جور میبافن دیگه استخون که نداره تو گلو گیر کنه کی به کیه بگو ۱۰۰ میلیون بیننده!!!!!
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    29 5
    کل مملکت مال امثال شما حسودای کج و کوله چراسیرمونی ندارین چرا چشم ودلتون سیرنمیشه،شماها ازکجااومدین
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    5 22
    زبون میشه همه جور چرخاند ولی ضرب المثل میگه ؛با حلوا حلوا گفتن که دهن شیرین نمیشه،یه طوری فرمودند ۸ درصد مثل اینکه میگه ۸۰ درصد افزایش مخاطب نسبت به سال قبل، با این وجود هنوز هم به اقا پیمان باور دارم که میتونه جبران کنه
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    43 5
    بابا دروغ نمیگه فقط ریاضیش ضعیفه
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    29 0
    جدی بیاید فارغ از جناح نگاه کنیم عملکرد صداوسیما و سریال سازیش مثل دهه 80 ؟ نه دیگه واضحه چرا فحش میدید؟
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    7 24
    از خبرنگارای خبرآنلاین عقده‌ای تر جبلیه، کلا همه خل و چلن تو این مملکت خودمم در این دستم
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    20 5
    یا ما خیلی با شعوریم که فحش نمیدیدم یا متاسفانه خبرآنلاین فحشای خوب و سانسور میکنه
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      16 0
      نه ببین دیگه خسته شدیم کسی فحش نمیده من خود الان عمرا اگر بگم...
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    11 27
    خبرآنلاین نظر منم بذار. من تلویزیون می بینم و طرفدارشم اما به این معنی نیست که بی نقصه قطعا میتونه تلاش کنه که بهتر باشه
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    17 9
    کار از کار گذشت
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    23 2
    می‌خواد خوب باشه بلد نیست
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    12 55
    من تلویزیون می‌بینم برنامه هاشم خیلی خوبه دروغ نگید