مروری بر حوادث ایران در سه شنبه 22 آذر1390

16شی تاریخی از قاچاقچیان درحاجی آباد هرمزگان کشف شد

ایرنا نوشت: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: 16 قلم شی تاریخی از قاچاقچیان در شهرستان حاجی آباد از توابع این استان کشف شد. عباس نوروزی گفت: اشیای کشف شده شامل هفت سکه متعلق به دوره قاجاریه و پهلوی اول، یک چپق از جنس سنگ مرمر مربوط به دوره صفویه و دو ظرف سفالی متعلق به دوره اسلامی می باشد. وی کشف یک هاون از جنس سنگ مرمر مربوط به دوره اسلامی، سه شی سفالی متعلق به هزاره اول پیش از میلاد و دو شی دیگر را از دیگر اشیای کشف شده دراین منطقه عنوان کرد. این مسوول درادامه اظهارداشت: در میان اشیا کشف شده یک درپوش سفال تقلبی نیز یافت شده است.

 

سارقان مسلح طلافروشی روانسر دستگیر شدند

فارس نوشت: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری سارقان مسلح مغازه طلافروشی در روانسر و شناسایی مالخرهای این سرقت خبر داد. کریم کشوری درباره جزئیات این دستگیری اظهار کرد: دیروز سارقان مسلح طلافروشی روانسر که در آبان‌ماه اقدام به سرقت از یک مغازه طلافروشی در این شهرستان کرده بودند با تلاش ماموران نیروی انتظامی دستگیر شدند. بخشی از طلاهای سرقت شده کشف شده است. فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه همچنین از شناسایی مالخران طلاهای این طلافروشی خبر داد. کشوری در پایان گفت: سارقان دستگیر شده برای رسیدگی به پرونده تحویل مقامات قضایی در روانسر شدند.

 

نجات بچه شیر سرگردان در تهران

سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: پیدا شدن یک قلاده بچه شیر در مناطق شهری شمال شرق تهران در نخستین ساعات بامداد امروز تعجب شهروندان را برانگیخت و با نگرانی از آتش نشانی کمک خواستند.
شهروندی که ساعت 1:22 دقیقه بامداد امروز در مسیر شرق به غرب بزرگراه همت، خیابان هنگام متوجه حضور این توله شیر در فضای سبز حاشیه بزرگراه شده بود در تماس با سامانه 125 ضمن اطلاع رسانی خواستار حضور سریع آتش نشانان برای گرفتن این حیوان و انتقال آن شد. ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران با دریافت خبر پیدا شدن این بچه شیر بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 57 را روانه محل اعلام شده کرد.
امیر مهدیانی مدیر منطقه 3 عملیات آتش نشانی تهران با اشاره به حضور این حیوان درحاشیه بزرگراه و امکان تلف شدن آن در برخورد با خودروها گفت: آتش نشانان با سرعت عمل خود از این برخورد احتمالی پیشگیری کردند و موفق شدند این توله شیر را گرفته و به ایستگاه خود منتقل کنند تا به مرکز نگهداری حیوانات انتقال داده شود. وی افزود: حرکات این بچه شیر نشان می دهد که این حیوان دست آموز است.

 

دو متجاوز به عنف به دار مجازات آویخته شدند

فارس نوشت: حکم اعدام دو نفر از متهمان به آدم‌ربایی و تجاوز به عنف صبح امروز در شهرستان رستم در ملا عام به اجرا درآمد. متهمان این پرونده سامر و حسین اردیبهشت امسال با اقدام به آدم‌ربایی و آسیب حیثیتی و تجاوز به عنف در تعقیب قرار گرفته که پس از دستگیری در سریع‌ترین زمان ممکن در شعبه ششم دادگاه کیفری استان واقع در شهرستان کازرون رسیدگی و احکام اعدام این دو متهم صادر شد. اقدامات مجرمانه این دو متهم و شوک ناشی از ارتکاب آن در منطقه سبب شد تا پرونده با تأکیدات رئیس کل دادگستری استان فارس پیش از موعد مقرر رسیدگی و متهمان پرونده به مجازات اعدام و تحمل 15 سال زندان محکوم شدند. پس از تأیید حکم اعدام این متهمان در شعبه نهم دیوان عالی کشور و رئیس قوه قضائیه و رد شدن تقاضای عفو این افراد در کمیسیون عفو و بخشودگی این قوه متهمان ساعت 7:30 صبح امروز با حضور مسئولان قضایی و انتظامی و جمع کثیری از مردم شهرستان رستم در ملا عام به دار مجازات آویخته شدند.

 

سماور گازی عامل رخداد آتش سوزی در خانه مسکونی شد

سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: آتش نشانان ایستگاه 9 آتش نشانی تهران شعله های آتشی که آشپزخانه یک منزل مسکونی را در بر گرفته بود را به سرعت خاموش کردند. صاحبخانه که شعله های آتش وی را وحشت زده کرده بود ساعت 2:28 دقیقه بامداد امروز در تماس با سامانه 125 از آتش نشانی کمک خواست که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان را به محل حادثه در شهر ری، 24 متری، خیابان شهید شیرمحمدی اعزام کرد. به گفته آقامیرزایی فرمانده آتش نشانان، آشپزخانه این منزل دچارآتش سوزی شده بود و شعله های آتش در حال سرایت به دیگر قسمت های خانه بود که آتش نشانان بی درنگ همزمان با قطع کردن جریان برق و گاز ساختمان و ایمن سازی محل، با یک رشته لوله آبرسان شعله های آتش را در کمترین زمان ممکن مهار و کاملا خاموش کردند. وی با بیان این که در این حادثه به کسی آسیب نرسید علت رخداد این آتش سوزی را نشت گاز از اتصالات سماور گازی و رسیدن گاز به شعله اجاق اعلام کرد.

 

مرد برای ابراز علاقه به همسرش 8 سال وقت گذاشت

فارس نوشت: مردی در دادگاه خانواده گفت: طی 8 سال زندگی مشترک به دنبال ابراز علاقه از سوی همسرم بودم ولی او تنها پشتوانه من بود و علاقه خود را ابراز نمی‌کرد. این مرد با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست جدایی خود را به قاضی یکی از شعب ارائه کرد و در برابر قاضی شعبه 240 این مجتمع قضایی خانواده با اشاره به اینکه حدود 8 سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد، اظهار داشت: همسرم طی این همه سال یک بار هم به من ابراز علاقه نکرده است. می‌خواهم از همسرم جدا شوم چون همیشه مانند کوه است و تنها از من حمایت می‌کند ولی مانند یک همسر در کنارم نیست و ابراز محبتی نمی‌کند. یک فرزند داریم که حاضرم به دلیل اینکه بتوانم زودتر جدا شوم، حضانت او را به زنم بدهم تا بهانه‌ای نداشته باشد.
زن در دادگاه خانواده حضور داشت و با بیان اینکه طی این سال‌ها شوهرم قدر مرا ندانست، اظهار داشت: همیشه پشتوانه شوهرم بودم و نگذاشتم احساس ناراحتی کند ولی هیچ گاه ابراز علاقه نکردم چون خجالت می‌کشیدم که علاقه‌ام نسبت به او را به زبان بیاورم. شوهرم باید از درخواست خود منصرف شده و بداند که هر کاری برای حفظ زندگیمان انجام می‌دهم ولی به او ابراز علاقه نمی‌کنم. طی این 8 سال زندگی مشترک شوهرم نیز به من ابراز احساسات نکرده است بنابراین من هم می‌توانستم مانند او درخواست جدایی دهم. شوهرم لجباز بوده و بچگانه فکر می‌کند، در واقع او به دنبال بهانه است چون من در زندگی مشترک هیچ چیزی برایش کم نگذاشته‌ام.
مرد در ادامه بیان کرد: ابراز علاقه همسرم را می‌خواهم نه اینکه او خشک باشد و مانند یک مرد در کنارم باشد؛ در واقع او باید تغییر کند و گرنه من از درخواستم منصرف نمی‌شوم. زن در انتها گفت: من تغییر نمی‌کنم و شوهرم باید بداند که مرا به همین شکلی که هستم باید بخواهد و در کنارم زندگی کند. قاضی این شعبه بعد از شنیدن اظهارات طرفین، زن و مرد را به مصالحه دعوت کرد و جلسه را خاتمه داد.

 

کامیون 6 تن در بزرگراه واژگون شد

سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: ناتوانی راننده کامیون 6 تن در هدایت آن هنگام پیچیدن زیر پل بزرگراه موجب واژگون شدن این وسیله نقلیه سنگین و آسیب دیدگی راننده آن شد. با اطلاع رسانی رخداد این حادثه رانندگی به سامانه 125 بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 34 ساعت 6:45 دقیقه بامداد امروز به سوی محل واژگونی کامیون در مسیر جنوب به شمال بزرگراه کردستان، زیر پل ملاصدرا حرکت کردند. مسعود نجف قلی زاده فرمانده آتش نشانان گفت: با واژگون شدن این خودرو سنگین هنگام پیچیدن زیر پل بزرگراه، راننده آن دچار آسیب دیدگی شد که پیش از رسیدن آتش نشانان با کمک شهروندان به مرکز درمانی منتقل شده بود. وی افزود: آتش نشانان با اجرای عملیات ایمن سازی و جلوگیری از نشت گازوئیل از بروز آتش سوزی احتمالی پیشگیری و با رسیدن عوامل راهور به محل حادثه کامیون واژگون شده را با بکارگیری جرثقیل به حالت عادی برگردانده و آن را از حاشیه بزرگراه به پارکینگ منتقل کردند.

 

بازداشت 3 تبعه پاکستانی به اتهام قاچاق سوخت در خلیج فارس

ایسنا نوشت: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس از کشف 52700 لیتر سوخت قاچاق در آبهای خلیج فارس خبر داد. بر اساس بازرسی های به عمل آمده از یک لنج باری مقدار 52700 لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد که اعتبار سوخت کشف شده از سوی گمرک بندرعباس به مبلغ 605 میلیون و 786 هزارو 500 ریال اعلام شد. متهمان پرونده که از اتباع بیگانه کشور پاکستان بودند به جرم تردد غیرمجاز و حمل قاچاق سوخت با جریمه نقدی 12 میلیارد و 115 میلیون و 300 هزار ریال یعنی معادل 2 برابر بهای کالای سوخت اعلام شده روانه زندان شدند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    22 1
    جان من این بچه شیر زیبا رو نفرستید باغ وحش که مشمشه بگیره. خیلی خوشگله!!!
    • پويا IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
      5 0
      راست ميگه. اگه خواستيد بفرستيد باغ وحش بيارين من حضانتش رو قبول مي‌كنم :)
  • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    1 2
    بچه شیر تهران چی کار میکرده ؟ مامان و باباش کجان ؟!
  • پای ثابت IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    1 0
    آقا 2 برابرش میشه 1.211.573.000 ریال .چرا درست عدالت اجرا نمیکنید!!!!
  • فائزه IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    1 0
    اقایان اتشنشان دست شمادردنکند
  • بدون نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    1 0
    بی عدالتی است برای یه جرم دو نفراعدام شوند به جای این کار اسیب شناسی کنید