وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت : سازمانها و ادارات با مرخصی افراد سرماخورده برای کنترل شیوع آنفلوآنزای خوکی موافقت کنند.

دکتر « مرضیه وحید دستجردی » در گفت و گو با ایرنا افزود : به دلیل اینکه این بیماری از طریق تماس چهره به چهره و دست دادن بیشتر انتقال می یابد به همین خاطر از مدیران سازمانها می خواهیم به کارکنانی که دچار سرماخوردگی می شوند مرخصی دهند تا در منزل استراحت کنند.
وی با بیان اینکه « هنوز آمار مبتلایان به این بیماری (422 نفر) در کشور نگران کننده نیست » اظهار داشت : وزارت بهداشت اقدامات پیشگیرانه را از جمله ابلاغ دستورالعمل ها به سازمانها مدارس مهدهای کودک ایجاد واحدهای قرنطیه در فرودگاههای بین المللی را برای کنترل و مقابله با آنفلوآنزای خوکی انجام داده است .
دستجردی با اشاره به علت مرگ شش نفر در کشور بر اثر آنفلوآنزای نوع خوکی گفت : دو نفر از این افراد بزرگسال بوده و مشکل بیماری داشتند.
وزیر بهداشت با بیان اینکه در زمان حاضر مشکلی در خصوص دارو برای درمان این بیماری در کشور وجود ندارد افزود : در زمان حاضر سه مرکز در حال ساخت واکسن آنفلوآنزای خوکی هستند که امیدواریم این واکسن ها تا اردیبهشت ماه سال آینده تولید شوند.
دستجردی تصریح کرد : قرار است تا پایان سال حدود دو میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا دریافت کنیم البته هنوز اطلاعی در خصوص عوارض و میزان اثر بخشی این واکسن وجود ندارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 18930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =