ایرنا نوشت:

یک فروند هواپیمای جاسوسی نظامی آمریکا که گفته شده دزدی دریایی را در سواحل شرقی آفریقا ردیابی می کرده است روزگذشته (سه شنبه)هنگام فرود در کشور مجمع الجزیر'سیشل' سقوط کرد و منهدم شد.
 پایگاه اینترنتی'ام.اس.ان.'روز چهارشنبه به نقل از شبکه خبری'ان.بی. سی.'گزارش داد که سفارت آمریکا در'موریس'اعلام کرده هواپیمای جاسوسی'دروگرMQ 9'متعلق به نیروی هوایی آمریکا، مسلح نبوده و سقوط آن نیز تلفات جانی درپی نداشته است.

یک مقام هوانوردی کشور جزیره ای 'سیشل' نیز اعلام کرد که موتوراین هواپیما دچار نقص فنی و دقایقی پس از پرواز نیازمند به فرود اضطراری شده است.

'لینا لارنس' گفت : این هواپیما پس ازفرود به علت سرعت زیاد، توقف آن ممکن نبوده و از باند خارج شد که دراثر برخورد با وسایل مستقر درخارج باند منهدم شد.

'دروگرMQ9'هواپیمای بدون سرنشین است که در ارتفاع متوسط تا زیاد می تواند پرواز کند و حس گر(سنسور) های آن می توانند اطلاعات همزمان ارسال کنند.

این نوع هواپیماها در کشور'سیشل' واقع در اقیانوس هند، مستقر هستند و ادعا می شود برای نظارت بر فعالیت های دزدی دریایی در این اقیانوس فعالیت دارند.

'جمهوری سیشل که دراقیانوس هند واقع شده پایتخت آن ویکتوریا است و این جمهوری کم

جمعیت ترین کشور قاره آفریقا نیز به شمار می رود.'

آمریکا با صدها فروند هواپیمای بدون سرنشین و با نقض حریم هوایی کشورها در نقاط مختلف دنیا سرگرم جاسوسی است.

هفته گذشته دراقدامی بی سابقه در تاریخ اینگونه هواپیماها متخصصان جنگ الکترونیک جمهوری اسلامی ایران موفق شدند یک فروند هواپیمای جاسوسی فوق پیشرفته از نوع 'RQ170' را که به عمق 250 کیلومتری خاک ایران تجاوز کرده بود از کنترل نیروهای آمریکایی خارج کرده و به تصرف خود در آورند.

'باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا به تسلط ایران بر این فناوری و شکار هواپیماهای جاسوسی این کشور اعتراف کرد.

وی پس از ده روز سردرگمی و سکوت مقام های پنتاگون و سازمان سیا و پس از روزها مذاکره درباره چگونگی واکنش نسبت به این مساله، دوشنبه هفته جاری درجریان کنفرانس خبری مشترک با نوری المالکی نخست وزیرعراق از ایران خواست تا این هواپیما را به آمریکا باز گرداند.

ایران ازایالات متحده آمریکا را به سبب نقض حریم هوایی خود درمحاکم بین المللی مورد پیگرد قرار داده است. 51261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
    0 0
    لابد این هم ما انداختیم !!!!!!!!!!!!