پایگاه اطلاع‌رسانی وایرد اذعان کرد که ایران از سال 2008 به سیستم GPS پهبادهای آمریکایی نفوذ کرده است. از سوی دیگر یک روزنامه آمریکایی خبر داد که ایران یک ماهواره جاسوسی آمریکا را از کار انداخته است.

بنابراین گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وایرد، ایران با استفاده از نرم‌افزارهایی که اتفاقا چندان تخصصی نبوده و در بازار نیز موجود است توانست با ورود به سیستم هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به برخی فیلم‌های ضبط شده توسط پهپادهای مزبور دسترسی پیدا کند. این پایگاه اطلاع‌رسانی ادعا کرده است که چنین ضعفی در سیستم‌های نظامی آمریکا از سال 1996 شناخته شده بود.  
وایرد همچنین تلویحا پذیرفته است که ایران با نفوذ در جی‌پی‌اس پهپاد به کنترل آن دست یافته است. این مطلب روز گذشته برای اولین بار توسط روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور منتشر شد. این نشریه در خصوص شیوه دست‌یابی ایران به پهباد نیز از زبان یک مهندس ایرانی که نامی از وی نبرده است، نظرات فنی خود را ابراز داشت.
در همین حال فارس به نقل از روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور نوشت: این روزنامه در گزارشی که به نحوه دست یافتن ایران به پهپاد RQ170 اختصاص داشت نکاتی را در خصوص توانمندی‌های ناشناخته جمهوری اسلامی ایران در حوزه جنگ الکترونیک فاش کرد.
منابع اطلاعاتی اروپایی  گفته‌اند که ایران توانسته است با تاباندن اشعه لیزر یک ماهواره جاسوسی آمریکایی را از کار بیندازد. این توانمندی غربی‌ها را به شدت دچار تعجب کرد.  تاکنون تنها یک کشور دیگر از توانمندی چنین کاری برخوردار بوده است.
 29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام TR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    41 15
    این توانمندی ها برای ایران و ایرانی باعث افتخاره
    • بدون نام IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
      3 0
      منفي چرا؟
  • اکبری IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    21 5
    آفرین بر غیرت و شجاعت ایرانیان
  • بدون نام IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    10 6
    نباید فرایند کار را مطرح کنید. دشمن نیز بیکار نیست و با یک تدبیر ساده مسیرمان را مسدود و از روش جدید ایمن تر استفاده میکند.