چالش تازه وزارت آموزش و پرورش و مجلس، به دلیل تغییر یکباره ساختار آموزشی از سال تحصیلی 91-92 که وعده وزیر است، آخرین روز کاری این هفته را داغ کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ حمیدرضا حاجی بابایی، یک روز پس از رونمایی از سند تحول آموزش و پرورش و اعلام تغییر نظام آموزشی از 5-3-3-1 به 6-3-3، دوباره در حاشیه یک برنامه نمادین، حرف از تغییر زد و اضافه شدن ششم از سال تحصیلی آینده به دوره ابتدایی. او حتی از دو درس تازه هم برای این پایه تحصیلی نام برد.

در سوی دیگر ماجرا و در بهارستان، علی عباسپور تهرانی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، برآشفته از تصمیم "عجولانه" آموزش و پرورش برای تغییر ساختار کلی نظام آموزش عمومی ایران، پس از جلسه علنی 23 آذر مجلس، نشست خبری فوری گذاشت و انتقاداتش را به خبرنگاران پارلمانی گفت تا آنها به گوش وزیر برسانند. عباسپور این تغییر را عجولانه و خودسرانه تعبیر کرد و از اقدام غیر قانونی وزیر گفت.

با این حال، این بگو مگوی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وزیر آموزش و پرورش، هرچند در دو خبر مجزا منتشر شد، اما کاربران بسیاری را به خود جلب کرد. مخاطبان خبرآنلاین، نظرات مختلفی برای اظهارات این دو نفر گذاشتند که تعدادی در حمایت از وزیر و تعدادی هم در انتقاد از تغییرات مختلف در آموزش و پرورش و البته در موافقت با رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس.

یکی از کاربران خطاب به عباسپور نوشته است: "هر وقت مسؤلی میخواد کار درستی انجام بده همه میترسند از نو اوری و خلاقیت. متاسفانه همه چیزمان سیاسی شده!!! مگر یکسال عقب جلو کردن کلاس چه فرقی میکنه حالا اول راهنمایی در دبستان باشد مگه قبلا همینطور نبوده. چه اتفاقی افتاده که حالا بد شده وزیر بسیار خوب و مدیر ی لایق است که تا حالا از نداشتنش رنج بردیم بزارید کار کنه."
اما مخالفان این تغییرات که تعدادشان کم هم نیست، بحث های کارشناسی در این باره می کنند. اتفاقا تعدادی از این مخالفان معلمان و دبیران آموزش و پرورش هستند. یکی از آنها نوشته است: "از مسئولین محترم و نمایندگان مجلس استدعا داریم جلوی این طرح غیر کارشناسی را بگیرند. به تعدادی از مشکلات این طرح اشاره می کنم؛
1- مدارس ابتدائی گنجایش کلاس ششم را ندارند و همین الان در بعضی مدارس دولتی کلاسها 40 نفره می باشد که احتمالا با اجرای این طرح کلاسها باید 50 نفره شود.
2-معلمان ابتدائی آمادگی تدریس دروس ششم را ندارند و باید آموزشهای لازم را ببیند.
3-در مدارس راهنمائی تعدادی از کلاسها خای می شود
4-همین الان هم بچه ها با احتساب آمادگی که اجباری می باشد شش سال در مقطع ابتدائی می باشند
5-دانش آموزان کلاس 5 ام سردرگم هستند
شایان ذکر است که باید این طرح کاملا کارشناسی و کتابهای تمام مقاطع آماده و از کلاس اول ابتدائی شروع گردد."

کاربری هم این تغییرات را به سیستم های فوتبال شبیه کرده است: "به نظر من با توجه به ضعف در خط حمله با همان سیستم 5-3-4 ادامه بدیم بهتریم؛ هم مربیا با اون روش عادت کردن هم اینکه همه راضیند تازه ما مهاجم خوب هم نداریم!!!"

کاربری هم نوشته "4 2 3 1 از همه بهتره!"

برای خواندن نظرات کاربران خبرآنلاین، پاسخ دادن به آنها، ارسال نظر جدید و یا رای به نظر دیگران، به اینجا و اینجا مراجعه کنید.

نکته: نظراتی که منتشر شده اند و یا در این خبر دیده اید، هیچ کدام نظر و عقیده خبرآنلاین نیست. خبرآنلاین درباره آنها موضعی ندارد و تنها نظرات مخاطبانش را منتشر می کند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    13 3
    3-5-2از همه بهتره!!!!!
    • بدون نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
      6 1
      به شرطی که هافبکهای کناری خوبی داشته باشیم!
    • مهرداد IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
      5 1
      داداش 2-5-3 منسوخ شده الان 2-4-4 كلاسيك بهتر جواب ميده...!!!!!!!!!!
  • امین IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    3 0
    6-3-3
  • علیرضا کریمی از شهرستان کاشمر IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    5 2
    با سلام خدمت وزیر عزیزمان . بنده 28 سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش دارم و در مدتی که شما تشریف آورده اید تحولات خوب و مثبتی ایجاد شده ولی سه مورد ایراد به کارتان دارم : 1- شما دفترداران را معاون اجرایی کردید بدون اینکه فرهنگ و سواد آنها را در نظر بگیرید . 2 - مجتمع های شهری که ایجاد کرده اید فقط تداخل کار شده و یک مدیر اضافه شده و هیچ نقش دیگری ندارد .3- تغیر نظام آموزشی بهتر است اول کارهای کارشناسی اساسی روی آن انجام شود و پخته باشد .
  • متخصص IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    5 3
    4-3-3 هم چيز خوبيه تو زئال هم تجربه شده.
  • احمدی IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    9 0
    آقای حاج بابایی بهتر است عوض 6-3-3 از 3-6-3 استفاده کنید به این معنی که سه سال ابتدایی ،6 سال راهنمایی،سه سال دبیرستان که دراین طرح دانش آموزان اول تا سوم ابتدایی دختر وپسر باهم باشند وازسال چهارم مدرسه دخترانه وپسرانه داشته باشیم.
  • حميدرضا IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    5 2
    همون 4 2 3 1 من از همه بهتره!الان تيم ملي هم با كيروش داره همين بازي ميكنه!
  • بدون نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    2 0
    كاري مثل چاه هاي ميرزا آقاسي كه آب نداشت ولي نان؟
  • معلم IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    2 0
    جناب وزیر هرچند داره تحولاتی میشه دستتون درد نکنه!... ولی یادتون باشه اجرای تحول بنیادین به دست معلمین قوی توانمند باروحیه وبا انگیزه امکان پذیر است . لطفا انگیزه ی خوب و قوی هم در معلمان ایجاد کنیدو برای اینکار اول باید انهارا از نظر مالی تامین کنید تا چند شغله نباشند و انرزی خود را جای دیگر صرف نکنند لطفا روحیه معلم را حتما در نظر بگیرید
  • معلم IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    1 0
    مخالفیم .مخالف............. کمیسیون اموزش باید هر چه زودتر وارد عمل بشه تا دیر نشده..........
  • فرهنگی IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    2 0
    بهتر یک چند وقتی همه مدارس را تعطیل کنند بهد خوب فکرهاشون رابکنند بعد هر کاری خواستند انجام بدن و مدارس باز بشه ولی جون خودشون دیگه این تغییرات الکی را انجام ندن
    • بدون نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      0 0
      واقعا گل گفتي ديگه از اين همه سردرگمي نجات پيدا مي كنيم
  • بدون نام IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    3 0
    حرفهای واقدامات وزیر محترم آموش وپرورش با کمال تاسف فاقد پشتوانه کارشناسی وعلمی است . به نظر می رسد ایشان اطلاعی از برنامه ریزی درسی و آموزشی ندارند فقط شعارمی دهند. خدایا خودت کمک کن به فقیرترین وزارتخانه .........
  • بدون نام IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    3 0
    تغییرات در اموزش وپرورش نیاز به منابع وامکانات داره از اقای وزیر می پرسیم آیا زیر ساختهارا مهیای تغییرات کرده اید ؟
  • ميلاد IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    3 0
    وقتي اصل حرف مسخرس بايدم جواباي مسخرهاي هم داده بشه مثل جواباي مهردادو امين و حميدرضا.به نظرم تيترتون بهترين جواب.
  • هيچي IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    0 0
    به نظر من كه بهترين سيستم همون سيستم علي اصغري خودمونه همون بزن زيرش!!
  • حسین IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    0 1
    اقای حاج بابای ازطریق کارگروهای مختلف کارکارشناسی انجام داده هم فکر معلم راکرده هم فضا وهم ضمن خدمت تابستان تازه اگرزمانی مشکلی احتمالی پیش بیاد وزیربایدپاسخگو باشه نه اقای عباسپور .........ضمنا خدایی این اقای عباسپور نمی دونم چه مشکلی با وزیر اموزش وپرورش داره که هروقت حاج بابایی هراقدامی بکنه چه خوب چه بد اولین مخالف بلادرنگ عباسپوره
    • محسن IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      0 0
      شما رياست اداره كلي چيزي رو نمي خواي؟ مثل اين كه اصلا تو باغ نيستي؟ بفرماييد كدوم كارشون كارشناسي؟ مجتمع ها يا شيف ثابت يا 633 ؟ كمي تامل بايدت!
  • بدون نام IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    0 1
    سلام . من مدیر یک مدرسه ابتدایی با 700 دانش آموز هستم و معتقدم چنانچه این طرح اجرا شود و مشکلات اولیه مانند مکان ، کتاب ، معلم متخصص در نظر گرفته شود میتواند بسیار مفید باشد . چرا که بیشتر دانش آموزان ما در سال اول راهنمایی منحرف میشوند پس بهتر است پخته تر وارد مقطع بالاتر شوند . ولی در خصوص مجتمع ها چیزی که هست و الان دارم مشاهده میکنم اینه که دیگه هیچ کس خودشو مسئول نمی دونه و این به ضرر دانش آموز خواهد بود . هم مدیران مجتمع و هم مدیران مدارس با این طرح مخالف هستند ولی نمی دونم چرا اصرار بر این طرح دارند؟ امیدوارم هر تصمیمی گرفته میشه به آینده این مملکت آسیب نرسونه . انشاءالله
    • محمود IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      0 0
      اين كه بچه ها گمراه مي شن و پخته نيستن يعني چه؟ منظورتون واضح نيست سن راهنمايي سن شروشوره واين والدين ومدارس هستند كه بايد او را حفظ كنن و به او راهكار بدن . ديگراين كه آيا مقطع دبيرستان منحرف نمي شوند؟ لطفا آمار را نگاه كنيد با كمي وبگردي. تو كدام مقطع مسائل حاشيه اي براي دانش آ موزان بيشتر پيش مياد راهنمايي يا دبيرستان؟ با نظر دومتان كاملا موافقم
  • بدون نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    1 0
    بعضي آدم ها ظرفيت تعريف كردن را ندارند چندكار آماري و سيستماتيك خوب انجام شده كه معلوم هم نيست واقعا كار كيه (در وزارت خانه اگر چيزي از وزير نباشه آخرين كسي كه خبردار مي شه وزيره) اما حالا گرم شده و هر كاري را خوب مي دانند آقاي وزير لطفا چند هزار صفحه تحقيق دانشگاهي درباره سيستم آموزشي ايران انجام شده است؟ كه حالا شما اين قدر عجله و اصرار داريد؟ آقاي وزير حداقل بايد يك نسل انسان تربيت شود پيچ كه نمي سازيم اگر خراب شد دوباره ذوب كنيم از نو بسازيم؟!