اگر به امید صبر کردن برای اقدام عاجل مسوولان برای کم شدن آلودگی هوا بمانید، احتمال زنده ماندن در این هوا برایتان پایین می آید.

پس باید راه های پیدا کرد که در هوای آلوده تهران و شهرهای بزرگ زنده ماند. اولین راه خارج نشدن از خانه است که همیشه توصیه می شود. اما این راه، می تواند زندگی را مختل کند. ماسک هم فایده ای ندارد. پس باید راه دیگری پیدا کرد؛ خوردن برخی موادغذایی.

هوای آلوده البته برای گروهی از بیماران خطرات بیشتری دارد؛ بیماران ریوی، قلبی، کلیوی، خونی و سرطانی. اما دکتر سيد ضياءالدين مظهري، متخصص تغذیه معتقد است با تغذیه مناسب می توان از اثرات مخرب آلودگی هوا کاست.

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی وزارت بهداشت، او گفت: آلودگي هوا به كودكان، سالمندان، بيماران قلبي و بيماران ريوي آسيب مي‌رساند و تغذيه صحيح مي‌تواند از عوارض آلودگي هوا در بدن جلوگيري كند، همچنين تغذيه صحيح، متعادل و كافي سيستم ايمني بدن را قوي‌تر مي‌كند. افرادي كه به كم‌خوني مبتلا هستند بيشتر در معرض تضعيف سيستم ايمني بدن قرار دارند به همين دليل مصرف مواد غذايي كه موجب افزايش سيستم ايمني بدن مي‌شود، مي‌تواند اهميت داشته باشد.
به گفته عضو هئيت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران مصرف موادغذايي حاوي ويتامين C ، بدن را تقويت مي‌كند همچنين مصرف شير مي‌تواند راديكال‌هاي موجود در هواي آلوده را خنثي ‌‌كند: مواد حاوي آنتي اكسيدان از حمله به سلول‌هاي بدن پيشگيري مي‌كند. همچنین مواد غذايي مانند ميوه‌ها و سبزي‌ها براي تقويت سيستم ايمني بدن مفيد است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    17 0
    با این مسئولین خدمتگزار دشمن خارجی میخوایم چیکار؟
  • بدون نام IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    12 0
    درختان چند صد ساله را دائما در تهران قطع میکنند وقتی با 137 تماس میگیریم بعد از پیگیری میگویند درختان با هماهنگی شهرداری قطع میشوند! بنابراین نمیتوان امید چندانی به آینده داشت.
  • مهدی IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    8 1
    از همینجا از همه خادمین و خدمتگزاران به ملت شریف ایران تشکر میکنم!!!!
  • بدون نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    3 8
    به نظر من اینها همه به خاطر گناه است که خدا هم نظرش را از این بندگان برداشته وگرنه برای خدا کاری نداره باران رحمتش را نازل فرماید
  • من IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    5 1
    مسئوليني كه جهت سفر كاري به كشورهاي اروپايي تشريف مي بردند لطفاً بپرسند آنها با اين همه صنعت چطوري به مشكل آلودگي هوا و خاك و آب و دريا و.... غلبه كرده اند
  • بدون نام IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    9 1
    سلام.من یه مهندس هستم.اگه یه کمی از شیمی و مکانیک سر در بیارید می بینید که این آلودگی ها فقط وفقط به خاطر کیفیت پایین بنزینه.این اتفاق از وقتی افتاد (حدود 2سال ونیم پیش) که از لحاظ واردات بنزین تحریم شدیم و مجبور شدیم که به اصطلاح خود کفا باشیم که چاره ای جز تولید محصول بی کیفیت و خارج از از استاندارد جهانی نبود.از همون موقع هم خودرو های انژکتوری خراب شدند و هم هوای شهر های پر از ماشین.البته بگم که این بنزین بد کیفیت امسال به استان تهران نرفت و سهم بقیه استان ها بود