‌20 طرح مهم در حوزه های علمی و دفاعی روز سه شنبه با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاين، این طرح ها به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه صنعتی مالك اشتر افتتاح شد و در زمینه های انرژی ، فناوری نانو ، میكروالكترونیك، اپتیك و لیزر ، موشكی و دریایی است.
 
سردار وحیدی در حاشیه افتتاح این پروژه ها در جمع خبرنگاران در تشریح ویژگی های برخی از این پروژه ها اظهار داشت : یكی از این پروژه ها طراحی و ساخت قطعه الكترونیكی فركانس بالا به نام 'دیوید سالیتانی' است كه امكان ساخت ترانزیستور سالیتانی را در ایران فراهم می كند.
 
وی افزود : با ساخت این قطعه امكان ساخت مدارات الكترونیكی بسیار سریع و مخابرات چند ده گیگاهرتزی و بالاتر كه غیر قابل شنود بوده در كشور فراهم شده است.
 
این فناوری برای نخستین بار در كشور ایجاد شده و عملیات طراحی و ساخت آن كاملا بومی است.
 
وزیر دفاع اضافه كرد: سامانه دیگری كه امروز افتتاح شد ، دستگاه تولید همزمان برق و حرارت است كه با استفاده از یك منبع انرژی نظیر نفت و گاز طبیعی تولید می شود.
 
سردار وحیدی یادآور شد: در این سامانه ها از بازیافت گرمای اتلافی به منظور افزایش بازدهی انرژی استفاده می شود و بازدهی تولید انرژی تا حدود 80 درصد افزایش می یابد، در حالی كه این بازدهی در نیروگاه های رایج تولید انرژی برق در حدود 30 تا 35 درصد است.
 
وی با قدردانی از دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی مالك اشتر و سایر دانشگاه ها و مراكز علمی كه در طراحی و ساخت این پروژه ها تلاش و همكاری كرده اند، تصریح كرد: هوش و ذكاوت ، همت بلند و مجاهدت نخبگان دانشگاهی ضمن هموار كردن بستر توسعه و پیشرفت ، ناكارآمدی تحریم ها را نیز به اثبات رسانده است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =