روزنامه کیهان نوشت:

با تنگ شدن عرصه بر گروهک تروریستی منافقین و سررسید ضرب الاجل دولت عراق، آمریکا از این گروهک خواست پادگان نظامی اشرف را تخلیه کنند.
این پادگان نظامی که در 90کیلومتری شمال بغداد واقع است، از سال 1365 توسط صدام به گروهک تروریستی منافقین واگذار شده بود.
پس از روی کار آمدن دولت اسلامگرا و منتخب مردم در عراق، سازمان منافقین در تنگنای بی سابقه ای قرار گرفت ضمن اینکه اعضای آن به اعتبار جنایات و نسل کشی های گذشته در میان کردها و شیعیان مورد نفرت کامل هستند. دولت مالکی از چند ماه پیش به منافقین اولتیماتوم داده که تا پایان دسامبر (10روز دیگر) این پادگان و خاک عراق را تخلیه کنند.
با اتمام مهلت یاد شده و تاکید چندباره دولت عراق، دولت آمریکا مجبور شد از منافقین بخواهد که هشدار بغداد را جدی بگیرند. این در حالی است که پایان دسامبر 2011 با تاریخ موافقت اجباری واشنگتن برای تخلیه کامل خاک عراق از نظامیان خود مقارن شده است. به عبارت دیگر آمریکایی ها در حالی که از فشارها بر دولت عراق جهت تمدید زمان حضور نظامیان خود نتیجه ای نگرفتند به طریق اولی ناتوان بودند از اینکه بتوانند عذری برای ماندن سازمان منافقین پیدا کنند حال آن که این سازمان در فهرست سازمان های تروریستی آمریکا قرار دارد.
مقامات آمریکایی می گویند اعضای سازمان باید محل کنونی را ترک کنند و به محل جدید و موقتی در نزدیکی فرودگاه بغداد نقل مکان کنند تا در آنجا کار انتقال آنها به کشوری ثالث انجام پذیرد. اعضای این سازمان که حاضر به بازگشت به ایران و یا انتقال به کشور ثالث نباشند، می توانند درخواست پناهندگی کنند. به گزارش رسانه های غربی «مقام های آمریکایی گفته اند سازمان مجاهدین [منافقین] قبلا در برابر طرح جابجایی خود مقاومت می کردند اما طرف آمریکایی به آنها هشدار داده که واقع بین باشند و در برابر بستن پادگان، مقاومت و مخالفت نکنند.
در همین حال خبرها حاکی از آن است که مقامات مصری از برنامه تبلیغاتی سازمان تروریستی منافقین برای برگزاری مصاحبه ای مطبوعاتی در قاهره جلوگیری کرده اند و این برنامه لغو شده است. افراد یاد شده ظاهرا از عراق و چند کشور اروپایی به قاهره گسیل شده بودند اما حتی شورای نظامی دست نشانده آمریکا نیز حاضر نشد ریسک واگذاری اجازه مصاحبه را به تروریست های سرگردان بدهد.
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =