مروری بر حوادث ایران در چهارشنبه 30 آذر 1390

کلاهبرداری 11 میلیون تومانی زن بی سواد در پوشش مدیر سایت اینترنتی صرافی

روزنامه خراسان نوشت: زن بی سوادی در مشهد با همدستی شوهرش با ایجاد یک سایت اینترنتی صرافی مبلغ 11 میلیون تومان از یک شهروند مشهدی کلاهبرداری کردند. سرهنگ خیاط زاده رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: چند روز پیش یکی از شهروندان مشهدی شکایتی را تسلیم کرد و اعلام داشت: به منظور تأمین هزینه هایم در کشور مالزی به دنبال فردی بودم تا بتواند پول هایم را به ارز این کشور تبدیل کند بنابراین به یکی از سایت های اینترنتی صرافی مراجعه کردم و با شماره تلفن هایی که در سایت درج شده بود تماس گرفتم. از آن سوی خط زنی 40 ساله پاسخگوی من شد و اعلام داشت مبلغ پولی را که قرار است تبدیل به ارز مالزی شود به شماره حسابی که وی داده بود واریز کنم. زن مذکور اعلام داشت که خواهرم و همسرش در مالزی زندگی می کنند و من این پول را برای آن ها ارسال می کنم تا در آن جا تبدیل به ارز مالزی کنند و در آن کشور به شما تحویل دهند.
شاکی پرونده اضافه کرد: پس از گذشت چند روز که موضوع را پیگیری کردم این زن گفت که مبلغ مذکور را به حساب خواهرم در مالزی واریز کردم. ولی بررسی های پلیسی نشان داد که این پول به خواهرش در مالزی نرسیده است. وی افزود: به همین منظور از این زن به اتهام کلاهبرداری شاکی هستم.
سرهنگ خیاط زاده افزود: به دستور مقام قضایی این زن دستگیر شد و در بازجویی ها عنوان کرد که سایت را همسرش به نام او دایر کرده است. وی افزود: زن مذکور خانه دار و بی سواد است و اصلا با کار کردن با اینترنت آشنایی ندارد و شوهر او که کارمند یک شرکت است سایت اینترنتی صرافی به نام همسر خود دایر کرده است. 

 

دزدان بی‌رحم، عامل دو جنایت خونین پایتخت

روزنامه همشهری نوشت: یک زن و مرد تهرانی در جریان 2 سرقت جداگانه در پایتخت، قربانی دزدان بی‌رحم شدند.
ساعت 1.30بامداد دیروز، ساکنان یکی از خیابان‌های تهرانپارس با شنیدن فریادهای کمک‌خواهانه مردی، از خانه‌های خود خارج شدند و صحنه وحشتناکی را دیدند. مردی حدودا 45 ساله، از پنجره یک خودروی تویوتا کمری آویزان بود و راننده خودرو با سرعت سرسام‌آوری در کوچه تنگ و باریک در حرکت بود و مرد میانسال به‌خودروهای پارک شده در کنار خیابان برخورد می‌کرد. بعد از طی مسافتی، وقتی مرد میانسال از ماشین به بیرون پرت شد، 2 مردی که سوار تویوتا کمری بودند با سرعت متواری شدند و همسایه‌ها ماجرا را به پلیس و اورژانس اطلاع دادند.
با حضور ماموران کلانتری 126 تهرانپارس در محل، تحقیقات اولیه آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد 45‌ساله، صاحب خودروی تویوتا کمری بود که در جریان سرقت خودرواش، توسط سارقان به قتل رسیده بود. این مرد که صاحب یک داروخانه بود، آن شب از محل کار به خانه‌اش باز می‌گشت اما وقتی مقابل پارکینگ خانه توقف کرد، ناگهان خودروی پراید مشکی رنگ، مقابلش توقف کرد. 2 مرد جوان که سوار بر این خودرو بودند، به سرعت از ماشین پیاده شدند و خودشان را به‌خودروی مرد 45 ساله رساندند و سوار آن شدند.
آنها سپس با چاقو چند ضربه به پای این مرد زدند تا ماشین را سرقت کنند اما وقتی مقتول می‌خواست از پنجره ماشین خودش را به بیرون پرت کند، یکی از سارقان پشت فرمان نشست و با سرعت زیاد شروع به حرکت کرد. مرد مجروح که از ماشین آویزان شده بود، بعد از طی چندین متر و برخورد با خودروهایی که در خیابان پارک بودند، جان باخت و وقتی از پنجره به بیرون پرت شد، دیگر نفس نمی‌کشید. این در حالی بود که مهاجمان بارها کردن خودروی پراید مشکی رنگ در محل سرقت، از آنجا متواری شده بودند. با این اطلاعات، قاضی شاهنگیان، بازپرس ویژه قتل تهران در جریان ماجرا قرار گرفت و دستور تحقیقات گسترده برای شناسایی دزدان جنایتکار را صادر کرد.
ماموران پس از بررسی خودروی به‌جا مانده از سارقان، در داخل داشبورد نامه‌ای پیدا کردند که زنی آن را برای شوهرش نوشته بود. این زن در نامه نوشته بود که از زندگی با او خسته شده و در آن مرتب از اعتیاد شوهرش و زندگی سختشان گله کرده و گفته که قصد طلاق دارد. پلیس احتمال می‌دهد که این نامه برای یکی از سارقان نوشته شده و هم‌اکنون تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.
از طرفی ماموران با استعلام شماره پلاک خودروی به‌جا مانده از سارقان صاحب آن را شناسایی اما وی مدعی شده که خودروش چند روز پیش توسط دزدان به سرقت رفته است. با این حال تحقیقات زیرنظر بازپرس شاهنگیان ادامه دارد تا هرچه زودتر عاملان این سرقت مرگبار شناسایی شوند.

قتل زن جوان
سارقان دومین جنایت را ساعت 19:19 دوشنبه رقم زدند. ماموران کلانتری 119 مهرآباد وقتی در جریان مرگ مرموز زن 30 ساله‌ای در این منطقه قرار گرفتند، ماجرا را به بازپرس شاهنگیان گزارش کردند و برای بررسی موضوع راهی محل حادثه شدند. تحقیق از شاهدان نشان می‌داد که این زن در حال عبور از خیابان بوده که سرنشین یک موتورسیکلت از موتورش پیاده شده و قصد سرقت کیف زن جوان را داشته است. اما وقتی با مقاومت وی روبه‌رو شده او را هل داده و کیفش را به سرقت برده است. زن جوان نیز بر اثر برخورد با زمین و کوبیده شدن سرش به جوی کنار خیابان جان باخته است.
بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران روز گذشته گفت: با توجه به اینکه هیچ مدارک شناسایی همراه زن جوان نبود، ماموران به تحقیقات گسترده دست زدند تا هویت قربانی را شناسایی کنند. وی ادامه داد: در این پرونده 2فرضیه مطرح است. نخست اینکه زن جوان از سوی یک سارق کیف‌قاپ به قتل رسیده و سارق به قصد سرقت کیف او را هل داده و یا اینکه متهم آشنای مقتول بوده است. 

 

کشف جسد پیرزن تنها در طبقه چهارم آپارتمان

روزنامه خراسان نوشت: جسد پیرزن 60 ساله ای که به تنهایی در یک واحد آپارتمانی در بولوارالهیه مشهد زندگی می کرد، کشف شد.
شب سه شنبه گذشته خواهرزاده پیرزن که گاهی به خاله اش سر می زد هرچه زنگ منزل را به صدا درآورد کسی در را باز نکرد، او که می دانست خاله اش در منزل است نگران شد و از یک کلیدساز خواست تا در واحد آپارتمانی در طبقه چهارم را باز کند. وقتی کلیدساز در را گشود دیدند که جسد پیرزن در اتاق افتاده است. این گزارش حاکی است، ماموران اورژانس نیز با حضور در محل مرگ پیرزن را تایید کردند و به دستور قاضی ویژه قتل عمد جسد پیرزن در حالی به پزشکی قانونی حمل شد که بررسی ها نشان داد وی دارای سابقه بیماری قلبی نیز بوده است. تحقیقات در این باره از سوی ماموران انتظامی و مقام قضایی ادامه دارد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =