۰ نفر
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۷
درخواست دلاری از آیت الله  هاشمی از زبان خودش

هاشمی رفسنجانی در روز بیست و سوم اردیبهشت سال ۱۳۸۰ روایتی از چند دیدار روزانه نوشته‌است؛ از دیدار با رئیس دفتر همکاری فناوری تا عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس و رییس مرکز فرهنگ اسلامی.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۰ را بخوانید؛

آقایان [سیدرضا] سجادی، [رئیس دفتر همکاری‌های فن‌آوری ریاست‌جمهوری] و دکتر [همایون] معدل، [مدیرعامل شرکت فناوری هیدروژن و عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت مدرس] آمدند. با ویدئو، در مورد تکنولوژی پیل سوختی، گزارشی دادند. دکتر معدل، این تکنولوژی را از آمریکا که کار می‌کرده، آورده تا به جای سوخت بنزین و یا گاز در خودروها، از برق حاصل از پیل سوختی استفاده شود که از هیدروژن یا گاز و یا متانول، به عنوان ماده اصلی استفاده شود. مدعی است، ارزان‌تر از بنزین تمام می‌شود و آلودگی هوا هم ندارد و گفت، اکنون در آلمان و چند کشور دیگر، در آستانه تولید انبوه این‌گونه خودروها هستند و برای پشتیبانی مالی و سیاسی، برای پیاده‌کردن این تکنولوژی استمداد کرد. معلوم شد با مهدی هم مذاکره کرده‌اند که در کنار طرح گازسوزکردن خودروها، از این پیل استفاده شود.

آقای [علی‌اصغر] مروارید، [رئیس مؤسسه فرهنگ‌ اسلامی] آمد و دعوت کرد برای بازدید از «مرکز انقلاب» یا میهمانی در منزلش و برای خرید تعدادی از «مجموعه فقه» که اخیراً با ترکیب فقه شیعه و سنی در ۱۱۰ جلد در لبنان چاپ کرده و قیمت هر دوره ۸۰۰ دلار است، استمداد کرد.

آقای [علیرضا] پیروزمند، [از بخش‌ تحقیقات ‌حوزه‌ علمیه] از قم آمد و دربارۀ نظام اسلامی براساس معارف اصل اسلام و بدون مونتاژ با داده‌های فرهنگ و تمدن غرب، مطالبی داشت؛ از گروه همکاران مرحوم [محمدرضا] حسینی‌شیرازی است.

عصر آقای [منصور] رضوی، رئیس سابق سازمان امور [اداری و] استخدامی آمد. برای انتخابات ریاست‌جمهوری، نام‌نویسی کرده است. دربارۀ نقاط مثبت خود توضیحات داد. برای کسب رأی فکر می‌کند، مشکل اصلی‌اش نداشتن پول برای تبلیغات است. برای کمک یا وام استمداد کرد و برای ادامه مشورت کرد.

پیش از مغرب به دانشگاه تهران رفتیم و در مراسم عزاداری ستاد [برگزاری] نماز جمعه شرکت‌ کردم. نماز مغرب و عشا، به امامت من خوانده شد. به خانه آمدیم. شام از همان غذای نذری‌شان فرستادند. مسئله تظاهرات بربرها در الجزایر، مشکل‌ساز شده است؛ گویا نیمی از مردم از نژاد بربرند و اخیراً در شمال شرقی الجزایر که منطقه اصلی آنهاست، درگیری‌هایی با پلیس پیدا کرده‌اند؛ حدود هشتاد نفر کشته شده‌اند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1905925

برچسب‌ها