۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
این نوشیدنی‌ها برای کودک مفید نیست

در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آنها را به خطر بیندازد.

به گزارش خبرآنلاین،باید و نبایدهای انتخاب نوشیدنی برای کودکان را یاد بگیرید تا سراغ نوشیدنی‌های ممنوعه برای کودکان نروید.

برنا در خبری نوشت:کودکان زیر ۶ ماه، حتما باید فقط شیر مادر بخورند. کودکانی که ۶ تا ۱۲ ماه دارند، می‌توانند در طول روز، در کنار شیر مادر، آب هم بنوشند و کودکان بالای یک‌سال می‌توانند نوشیدنی‌های متنوع بنوشند.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا معمولا حاوی گلوکز یا قند، کافئین، ترکیبات گیاهی، شیرین کننده‌ها و سایر مواد هستند کـه اثرات ان‌ها بر کودکان ناشناخته اسـت. بنابر این باید از مصرف اینگونه نوشیدنی‌ها توسط کودکان جلوگیری شود.

نوشیدنی‌های رژیمی یا بدون قند حاوی شیرین‌کننده های مصنوعی و تقویت کننده‌های طعم هستند کـه غیر مغذی محسوب می‌شوند و عوارض جانبی متعددی دارند. بنابر این کودکان نباید از این نوشیدنی‌ها استفاده کنند.

یک لیوان کوچک آب‌میوه خانگی یا بهتر از آن پوره خود میوه که به آب‌میوه طبیعی هم ارجحیت دارد، همچنین می‌تواند راهی برای دریافت یکی از ۴ یا ۵ وعده میوه و سبزیجات مورد نیاز کودک طی روز باشد، ولی باز هم خود میوه بدون شک مفیدتر از هر نوع آب‌میوه‌ای است.

چای منبع آنتی‌اکسیدان است و برای سلامت بدن کودک مفید است، اما کافئین موجود در چای برای سلامت بدن کودک مناسب نیست. برای آن‌که کافئین موجود در چای به بدن کودک آسیب وارد نکند، در طول روز بیشتر از یک چهارم لیوان چای به کودک خود ندهید. حتی می‌توانید چای را با شیر مخلوط کنید و سپس به کودک خود بدهید تا کافئین موجود در چای تاثیر منفی بر روی بدن کودک نگذارد.

دمنوش‌های گیاهی ارزش غذایی ندارند و بیشتر خواص درمانی دارند که مصرف آن برای کودکان اصلا توصیه نمی‌شود. در واقع این نوشیدنی تاثیر منفی بر روی بدن می‌گذارد و حتی باعث مسومیت کودک می‌شود و دستگاه گوارش او آسیب جدی می‌بیند.

میزان مجاز روزانه مصرف آبمیوه در کودکان در رده‌های سنی مختلف به این ترتیب است:

کودکان کوچک‌تر از ۱۲ ماه: آب‌میوه مصرف نکنند.

کودکان ۱ تا ۳ ساله: حداکثر نصف لیوان.

کودکان ۴ تا ۶ ساله: حداکثر سه چهارم لیوان.

کودکان ۷ ساله و بالاتر: حداکثر یک لیوان.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =