۱ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲
خسارتی که سیل به استان خراسان رضوی زد

مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل آبفا خراسان رضوی گفت: بارش شدید باران و وقوع سیل در ۲۶ اردیبهشت ماه جاری ۳۴۸میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آب شرب شهرها و روستاهای این استان وارد کرد.

به گزارش خبرآنلاین ،رضایاقوتی نیا اظهارکرد: در پی بارش شدید باران وجاری شدن سیل در بیشتر نقاط خراسان رضوی تاسیسات آبرسانی شش شهرستان دچار خسارت شد.

ایرنا در خبری نوشت:وی با بیان این که ورود سیلاب و گل و لای به تاسیسات منجر به قطع آب روستاها شد اظهار داشت: آبفا خراسان رضوی با توجه به هشدار های هواشناسی کلیه امکانات خود را برای مقابله با حوادث احتمالی آماده کرده بود و و نیروهای امدادگر نیز به حالت آماده باش قرار گرفتند.

مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل آبفا خراسان رضوی با اعلام گزارش امورهای تابعه از وقوع سیل و آسیب دیدگی خطوط انتقال و شبکه های توزیع، آبرسانی با تانکر سیار به روستاهای آسیب دیده دردستور کار قرار گرفت و همزمان عملیات رفع اتفاق هم آغاز شد.

وی از آسیب دیدگی خطوط انتقال و تصفیه خانه، شبکه توزیع، جاده های دسترسی، دیوار ساحلی و حوضچه های شیرآلات درهفت مجتمع روستایی و ۱۳ روستا در شهرستان های فریمان، درگز، کلات، تربت جام، تایباد و سرخس خبر داد و گفت: شبکه فاضلاب در شهر نیشابور هم دچارپس زدگی شد.

یاقوتی نیا بیشترین خسارت را مربوط به شهرستان فرمان دانست و افزود: ترمیم خطوط انتقال و شبکه توزیع روستاها و همچنین آبرسانی به روستاهای آسیب دیده این شهرستان با استفاده از تانکرهای آبفا و حتی بخش خصوصی همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: وقوع سیل در صبح جمعه نیز روند عملیات نیروهای اتفاقات را برای ساعاتی دچار وقفه کرد و مدیر عامل آبفای خراسان رضوی نیز با حضور در فریمان روند عملیات را مدیریت و رصد کرد.

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی سامانه بارشی پرقدرت از روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت در استان فعال شد که تا اوایل هفته آینده بارش‌های رگباری و تگرگ همراه با رعد و برق و صاعقه، وزش باد شدید و آبگرفتگی، رواناب و سیلاب را در پی دارد.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =