مهر نوشت:

سخنگوی گروه صنعتی کرمان خودرو از تولید 80 دستگاه اتوبوس دو کابین ویژه حمل و نقل درون‌شهری خبرداد و گفت: پرونده تولید خودروی "ورنا" در ایران بسته شده است.
محمد جعفر مجذوبی در حاشیه بازدید خبرنگاران از تولیدات گروه صنعتی کرمان‌خودرو گفت: هم اکنون توانایی تولید سالانه 3 هزار دستگاه اتوبوس دو کابین و 2000 دستگاه مینی‌بوس وجود دارد که اگر تولید اتوبوس‌های تک‌کابین جایگزین دوکابین شود، ظرفیت تولید به 5 هزار دستگاه خواهد رسید.

سخنگوی گروه صنعتی کرمان‌خودرو افزود: هدف اولیه از راه‌اندازی خط تولید اتوبوس‌های درون شهری در ارگ دیزل، نیاز به وسایل حمل و نقل عمومی و اقبال مردم به استفاده از این وسایل در ترددهای روزانه خود با توجه به قانون هدفمندی یارانه‌ها است، بنابراین برای تولید اتوبوس‌های درون‌شهری مذاکراتی با روسیه، مجارستان و صربستان صورت گرفته، اما هم اکنون تولید اتوبوس‌ در این گروه صنعتی بر روی 80 دستگاه متوقف شده است و تا زمانی که خریداری برای آنها پیدا نشود، نمی‌توان تولید را ادامه داد.

وی با اشاره به اشتغال 400 نفر در این خط تولید گفت: بعد از توقف تولید اتوبوس، تعداد کارگران به 200 و حتی 100 کارگر نیز کاهش یافت که از این تعداد، 350 کارگر در خطوط تولیدی دیگر گروه صنعتی کرمان‌خودرو مشغول به کار شده‌اند؛ در این رابطه البته رایزنی‌های متعددی با شهرداری‌ها و شرکتهای حمل و نقل خصوصی صورت گرفته تا بتوان این اتوبوس‌ها را به فروش رساند و خط تولید را مجدد فعال کرد.

مجذوبی گفت: هم اکنون بیشترین مشکل، تامین منابع مالی است، البته تقاضای ما دریافت کمک بلاعوض نیست و می‌خواهیم تولید را به موقع به بازار رسانیم.

وی همچنین از انجام مذاکره با یک شرکت چینی برای تولید سواری c30 خبرداد و گفت: این خودرو در اوایل بهار سال آینده وارد بازار خواهد شد، بر این اساس توانایی تولید 8 دستگاه از این خودرو در ساعت وجود دارد. البته این خودرو چینی، صادرات زیادی به اروپا دارد و به لحاظ کیفی، یکی از خودروهای موفق است، این درحالی است که در رده‌بندی سال 2010، این شرکت دومین رتبه را کسب کرده است.

به گفته سخنگوی گروه صنعتی کرمان‌خودرو، حضور c30 در بازار ایران نیز موفق خواهد بود. مجذوبی از بسته شدن پرونده تولید ورنا خبرداد و افزود: هم اکنون 15 هزار دستگاه ورنا در بازار وجود دارد و به دلیل تغییراتی که هیوندایی در این خودرو ایجاد کرده، تولید این خودرو متوقف شده است و بر این اساس نیز پرونده تولید ورنا در ایران نیز بسته شده است.

وی اظهار داشت: اولین قطار باری روز گذشته CKD خودرو آوانته را از بندرعباس به بم رسانده و این محموله تخلیه شده است.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    40 3
    یه محصول بیکیفیت چینی سریع جایگزینش میشه که هیچ تکنولوژی وارد کشور نمی کنه هیچ بلکه سرمایه ملی و سلامت مردم بازیچه تست خودروی های چینی میشه
  • بدون نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    38 2
    متاسفم برای کرمان خودرو و سپس برای ملت ایران که خودروهای ایمن و خوبی همچون دوو و هیوندا در این شرکت جای خود را به خودروهای بی کیفیت چینی (ام وی ام) داده اند.
  • ايراني IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    7 0
    چرا دليل عدم استقبال شركت هاي اتوبوسراني شهري ايران از اين اتوبوسهاي دوكابين عنوان نميشود؟ اگر نقصي دارند بگوييد، اگر هم كه از اول مطالعات فروش و بازار آنها انجام نشده و يا غلط انجام شده، چطور وارد و توليد شده اند؟ ضمن اينكه معلوم نكرده ايد، اين اتوبوسها چه ماركي هستند و از چه كشوري آمده اند؟
  • رضا 3 IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    16 2
    واقعا حیف نیست تولید ورنا متوقف کردین احتمالا سودش از اون شرکت چینی کمتر بوده .هرچی ماشینهای بیکیفیت و قطعات مزخرف چینی رو ریختین تو بازار .شرکت کرمان خودرو قبلا برای خودش وجه ای داشت ولی داره با تولید و منتاژ ماشینهای چینی اعتبارشو از دست میده .
  • احمدی IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    11 2
    کلا فقط 400 نفر، بابا ایران خودرو و سایپا میلیونها نفر آدم دارن که سر کارشون گذاشتن.
  • بدون نام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    2 0
    متاسفانه معلوم نیست کدوم شرکت چینی کرمان خودرو رو خریده که پشت سر هم برندهای بی کیفیت چینی جایگزین برندهای معتبر میشوند.جالب اینجاست که همه ی شرکت های زیر مجموعه ی کرمان خودرو در حال مونتاژ چینیها هستند!!!معلوم نیست کی پرونده آوانته (تنها باقی مانده) بسته خواهد شد.