روایت جانفشانی رزمندگان «سوم خرداد» در شبکه‌های رادیویی

شبکه‌های رادیو در قالب ویژه‌برنامه‌های شهید خدمت به روز حماسه‌ساز سوم خرداد می‌پردازند تا یادآور جانفشانی شهیدانی باشند که برای حفظ ایران سربلند تلاش کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سوم خرداد ماه یادآور خون های پاکی است که برای نشاندن نهال آزادی در خرمشهر بر زمین این دیار ریخته شد. هرگز از یاد نبریم که استقلال و آزادی امروز ایران حاصل جانفشانی شهیدان و ایثارگرانی است که درس آزادگی را در مکتب حسین بن علی علیه السلام فرا گرفتند و این روز یادگاری از حماسه های آنان است. در این راستا رادیو با ویژه‌برنامه‌هایی به استقبال این روز می‌رود.

رادیو ایران؛ خانواده ای به نام ایران

شبکه رادیویی ایران در قالب برنامه خانواده ای به نام ایران به پوشش و اطلاع رسانی با محوریت شهید خدمت می پردازد. در روز سوم خرداد نیز در همین برنامه در قالب گفت و گو های مختلف با کارشناسان موضوع روز حماسه ساز سوم خرداد مورد بررسی قرار می گیرد.


رادیو فرهنگ؛ آزادسازی خرمشهر

در برنامه صبح به وقت فرهنگ‌ شبکه رادیویی فرهنگ با روایت‌هایی از رزمندگان دفاع مقدس به مرور خاطرات این پیروزی پرداخت می شود.

مستند فرهنگ نیز روایتی از آزادسازی خرمشهر است که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در این برنامه از درس های فتح خرمشهر ودلاوری های انجام شده می‌گویند.


رادیو تهران؛ باغ فیض

شبکه رادیویی تهران پنجشنبه سوم خرداد با تدارک ویژه برنامه ای از گروه تاریخ و معارف از ساعت ۱۰ با موضوع فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس روز مقاومت، ایثار و پیروزی روی آنتن می رود. علاوه بر این برنامه های پارک شهر، باغ فیض، سعادت آباد و شمس العماره نیز به این موضوع خواهند پرداخت.


رادیو سلامت؛ برگی از تاریخ

برگی از تاریخ با محوریت حماسه و ایثار روی آنتن رادیو سلامت می رود. این برنامه به مرور خاطرات دفاع مقدس و رویداد عظیم فتح خرمشهر می پردازد. برگی از تارخ برنامه ای از فضای مجازی رادیو سلامت است که با پژوهش و اجرای ارش امجدی پخش می شود.


رادیو نمایش؛ نخل سرافراز

سریال رادیویی نخل سرافراز از رادیو نمایش پخش می شود. این سریال روایت متفاوت از رشادت های زنان میهن اسلامی در دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر است.

نخل سرافراز به تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد، نویسندگی یدالله کریمی، سردبیری شهلا دباغی، کارگردانی میرطاهر مظلومی، افکتوری نرگس موسی پور و صدابرداری محمدرضا محتشمی تولید شده است. در این نمایش هنرمندانی چون شهین نجف‌زاده، بهادر ابراهیمی، محمد پورحسن، نازنین مهیمنی، حمید یزدانی‌ابیانه، کرامت رودساز، محمد مجدزاده، شهریار حمزیان، محمدسعید سلطانی، فرشید صمدی‌پور، محمد رضاعلی حضور دارند.


رادیو صبا؛ یاد خوبان

شبکه رادیویی صبا روز پنجشنبه ۳ خرداد در برنامه های زنده به گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر و روز مقاومت می پردازد. برنامه یاد خوبان که به روایت خاطرات رزمندگان از دوران دفاع مقدس اختصاص دارد در این روز با موضوع فتح خرمشهر ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه راهی آنتن می شود.

رادیو پیام؛ پیام فتح

شبکه رادیویی پیام برنامه پیام فتح را به تهیه کنندگی مهدیه پهلوانی با محوریت آزادسازی خرمشهر پخش می کند.

رادیو قرآن؛ خادمان ملت

شبکه رادیویی قرآن، بزرگداشت سوم خرداد را در قالب برنامه خادمان ملت روی آنتن خواهد داشت. خادمان ملت برنامه ای است که به مناسبت شهادت رئیس جمهور و یارانشان از دوشنبه آغاز شده و ادامه دارد و به پوشش اخبار این سانحه و یادبود شهدا می پردازد.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1910336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =