مروری بر حوادث ایران در دوشنبه 5 دی 1390

مرگ دختر دانشجو در مشهد

روزنامه خراسان نوشت: دختر دانشجویی در مشهد جان باخت. شب یکشنبه گذشته وقتی پسر جوان از سر کار به منزل بازگشت با جسد خواهرش در راهروی منزل مواجه شد او که از مشاهده این وضعیت شوکه شده بود بلافاصله با نیروهای امدادی و پلیس تماس گرفت.
با تایید مرگ این دختر، ماموران کلانتری خواجه ربیع مراتب را به قاضی اسماعیل شاکر (قاضی ویژه قتل عمد) اطلاع دادند. دقایقی بعد مقام قضایی به همراه عوامل بررسی صحنه جرم و پزشک قانونی به محل حادثه رفت و تحقیقات در این باره آغاز شد. برادر متوفی که با خواهرش در این منزل زندگی می کرد گفت: وقتی خواهرم در دانشگاه قبول شد من هم به همراه او از شهرستان کلات به مشهد آمدم و در این جا مشغول کار شدم. مادرمان نیز از پدرم طلاق گرفته و هر ماه 15 روز نزد ماست اما امروز صبح من زودتر از خواهرم از منزل بیرون آمدم و سرکارم رفتم وقتی شب بازگشتم با جسد او در راهرو مواجه شدم.
دکتر ناصر غروبی پزشک قانونی مشهد نیز پس از معاینه جسد دختر 20 ساله اعلام کرد که آثار ظاهری که ناشی از جنایت باشد وجود ندارد اما باید جسد تحت آزمایش های پزشکی قرار گیرد تا علت دقیق مرگ وی مشخص شود. از سوی دیگر بررسی ها درباره این حادثه که با دستور مقام قضایی انجام شد مشخص کرد که دودکش بخاری منزل آنان کنده شده و در پشت بام نیز از کلاهک «H» استفاده نشده است و این احتمال نیز وجود دارد که دختر دانشجو بر اثر گازگرفتگی جان داده باشد.

 

تایید حکم دو متهم به قتل

روزنامه شرق نوشت: حکم دو مرد جوان که در پرونده‌های جداگانه در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده بودند، از سوی دیوان‌عالی کشور مورد تایید قرار گرفت.
اولین پرونده مربوط به مردی بود که متهم است همسایه خود را به عمد زیر گرفته است. چهارم بهمن سال 88 بود که مردی به ماموران خبر داد جوانی به نام حسین زیر گرفته ‌شده و جانش را از دست داده است. وقتی ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند، متوجه شدند مرد راننده حمید نام دارد و هنگامی که دنده عقب برای پارک ماشین در حرکت بود، حسین را زیر گرفت. این در حالی بود که خانواده حسین مدعی بودند، حمید به عمد پسرشان را کشته است. تحقیقات در این خصوص آغاز و حمید بازداشت شد. او در بازجویی‌ها گفت قتل عمد را قبول ندارد. این مرد گفت: من و حسین روز قبلش بر سر جای پارک با هم دعوا کردیم اما این درگیری آنقدر شدید نبود که من بخواهم انتقام‌گیری کنم. با تمام توضیحاتی که متهم داد، کیفرخواست به اتهام قتل عمد علیه وی صادر شد و متهم برای محاکمه به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران رفت. وی در جلسه محاکمه هم این اتهام را رد کرد و بعد از پایان جلسه دادگاه هیات متهم را به پرداخت دیه محکوم کردند. این حکم در شعبه 13 دیوان‌عالی کشور نیز به تایید رسید.
در پرونده دوم جوانی که در یک نزاع خیابانی مرتکب قتل و به قصاص محکوم شده بود در فهرست اعدامیان قرار گرفت. در این پرونده عباس در یک نزاع خیابانی دوستش محمود را به قتل رساند. او در بازجویی‌ها قتل را پذیرفت اما در جلسه محاکمه قتل را انکار کرد. او گفت: در آن درگیری‌ خیلی‌ها بودند و چاقو هم داشتند و ضربه را من نزدم. با این حال با توجه به مدارک موجود در پرونده و گفته‌های شاهدان و تناقض‌گویی‌های متهم رأی قصاص صادر شد و این رأی به تایید شعبه 29 دیوان‌عالی کشور هم رسید.

 

مرگ مرد میانسال زیر پل هوایی عابر پیاده

روزنامه خراسان نوشت: مرد 58 ساله ای زیر پل هوایی عابرپیاده در ابتدای بولوار سجاد مشهد جان سپرد. این حادثه صبح روز گذشته هنگامی رخ داد که مرد 58 ساله ای در حال ورزش کردن بود که ناگهان در زیر پل هوایی نقش زمین شد. در پی وقوع این حادثه بلافاصله شهروندان با اورژانس تماس گرفتند اما وقتی ماموران امدادی به محل حادثه رسیدند که مرد میانسال جان خود را از دست داده بود. بنابراین گزارش، به دستور قاضی ویژه قتل عمد جسد این مرد به پزشکی قانونی حمل شد تا علت مرگ وی مشخص شود این در حالی است که طبق نظر اولیه پزشکان قانونی، آثاری از وقوع جنایت بر پیکر متوفی دیده نمی شود.

 

انتظار مرگبار دختر 15 ساله برای سرویس مدرسه

روزنامه همشهری نوشت: دختر 15 ساله بعد از تعطیلی مدرسه هرچه منتظر سرویس ایستاد خبری از راننده نشد و در حالی‌که به سمت خانه می‌رفت، در تصادف با یک وانت‌پیکان به کام مرگ فرو رفت.
ساعت 12:30 دقیقه پنجشنبه زنگ دبیرستان دخترانه‌ای در کرج به صدا درآمد و همه دانش‌آموزان به طرف خانه‌هایشان به راه‌افتادند. زهرا دانش‌آموز سال دوم رشته ریاضی فیزیک به همراه دوستش رقیه مثل همیشه از مدرسه بیرون آمدند و منتظر راننده آژانسی شدند که هر روز آنها را از مدرسه به خانه می‌برد. آنها هرچه منتظر ایستادند از آژانس خبری نشد و به همین خاطر به آن طرف خیابان رفتند تا سوار تاکسی شوند. هنوز عرض خیابان را طی نکرده بودند که ناگهان خودروی وانت‌پیکان به‌شدت با آنها تصادف کرد و هر دو دختر دبیرستانی نقش زمین شدند. بلافاصله ماجرا به اورژانس گزارش شد و مجروحان به بیمارستان شریعتی در ماهدشت کرج منتقل شدند. از سوی دیگر راننده خاطی نیز بازداشت به و کلانتری منتقل شد.
همزمان با انتقال دختران دبیرستانی به بیمارستان، تلاش پزشکان برای نجات جان آنها آغاز شد. شدت تصادف زهرا با وانت پیکان به حدی بود که او به کما رفت اما دوستش که وضعیت بهتری داشت، در بخش بستری شد. مدتی بعد در حالی که خانواده زهرا برای سلامتی دخترشان دعا می‌کردند، متخصصان اعلام کردند که دختر 15 ساله مرگ مغزی شده و دیگر به زندگی بر نمی‌گردد. پدر و مادر زهرا وقتی از ماجرا باخبر شدند، دنیا روی سرشان خراب شد. با این حال رضایت دادند که اعضای بدن دخترشان به بیماران نیازمند اهدا شود. آنها روز گذشته رضایتنامه اهدای اعضای بدن دخترشان را امضا کردند و به این ترتیب دختر دبیرستانی به اتاق عمل انتقال یافت.
پدر زهرا روز گذشته درباره حادثه گفت: من با یک راننده آژانس قرارداد بسته بودم که هر روز دخترم را به دبیرستان ببرد و از دبیرستان به خانه منتقل کند اما این سومین باری بود که او دخترم را در مقابل مدرسه منتظر می‌گذاشت. حالا هم می‌خواهم از او به خاطر این حادثه شکایت کنم.
دکتر ساناز دهقانی، مسئول واحد فراهم آوری اعضا در بیمارستان سینا نیز گفت: عصر شنبه زهرا توانا را به بیمارستان سینا انتقال دادند و وقتی مرگ مغزی او تایید شد و خانواده‌‌اش رضایت خود را اعلام کردند، مقدمات عمل اهدای عضو انجام شد.وی گفت: روز گذشته زهرا تحت عمل جراحی قرار گرفت و قلب، 2کلیه و کبد او به 4بیمار نیازمند، امید دوباره بخشید.

 

رها شدن تانکر 25 هزار لیتری گازوئیل در یکی از خیابان های مشهد

روزنامه خراسان نوشت: تانکر 25 هزار لیتری حامل گازوئیل در حالی که دچار نشتی شدید شده بود در یکی از بولوارهای مشهد رها شد.
صبح روز گذشته چند تن از اهالی بولوار حافظ در تماس تلفنی با آتش نشانی از نشت شدید گازوئیل از یک تانکر پارک شده حمل سوخت خبر دادند و خواستار آن شدند که امدادگران آتش نشانی به منظور جلوگیری از هر گونه حادثه احتمالی وارد عمل شوند. پس از این تماس ها امدادگران ایستگاه 27 به محل مورد نظر واقع در نبش خیابان حافظ 17 مراجعه کردند و از آن جا که احتمال می دادند شاید راننده خودرو در داخل کابین حضور داشته و دچار گاز گرفتگی شده باشد طی هماهنگی های انجام شده در اتاقک کامیون را باز کردند اما در آن جا نه راننده را پیدا کردند و نه سند و مدرکی تا به وسیله آن بتوان با راننده کامیون تماس گرفت.
در حالی که امدادگران در این باره مشغول بررسی بودند، چند تن از اهالی منطقه نیز گفتند که کامیون مذکور سه چهار روز است که در این مکان پارک شده است و تا کنون کسی راننده آن را ندیده است. آن ها همچنین به لاستیک کم باد کامیون اشاره کردند و گفتند حتی کسی برای پنچرگیری و تعویض لاستیک هم مراجعه نکرده است. این گزارش حاکی است که دقایقی بعد امدادگران آتش نشانی شماره تلفنی را از داخل کامیون پیدا کردند و با آن تماس گرفتند.
فردی از پشت خط گفت: من از موضوع کامیون اطلاعی ندارم و مالک آن را نیز نمی شناسم. 5 دقیقه پس از قطع مکالمه فردی با عجله خود را به محل پارک کامیون رساند و اظهار داشت: من راننده کامیون نیستم ولی راننده آن را می شناسم و سوئیچ کامیون در اختیار من است. این فرد اظهار داشت: راننده کامیون به شهرستان زابل رفته و سوئیچ را به من داده است. او در پاسخ به این سوال که بارنامه بار کامیون کجاست، گفت: راننده آن را همراه خود برده است.
با توجه به اظهارات این فرد امدادگران آتش نشانی به موضوع مشکوک شدند و مراتب را به پلیس و شرکت نفت اطلاع دادند. پس از دقایقی مأموران کلانتری ناجا در محل حضور یافتند و به بررسی درباره ماجرا پرداختند و همچنین در بازرسی از کامیون مورد خاصی مشاهده نشد ولی به منظور روشن شدن برخی از زوایای ماجرا، فردی که سوئیچ کامیون در اختیار وی بود، بازداشت شد و مأموران آتش نشانی نیز پس از رفع نشتی تانکر گازوئیل به مأموریت خود پایان دادند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =