مروری بر حوادث ایران در عصر دوشنبه 5 دی 1390

پنج قاچاقچی مواد مخدر در شاهرود به دار مجازات آویخته شدند

ایرنا نوشت: روابط عمومی اداره کل دادگستری استان سمنان اعلام کرد: پنج نفر از قاچاقچیان مواد مخدر صبح امروز (دوشنبه) در زندان شاهرود به دار مجازات آویخته شدند. این پنج متهم با جرائم حمل و نگهداری مقادیر زیادی از مواد مخدر توسط دادگاه انقلاب اسلامی شاهرود به اعدام محکوم شده بودند که احکام آنان پس از طی تشریفات قانونی و تایید در دادستانی کل کشور و موافقت ریاست قوه قضائیه، صبح امروز در زندان شاهرود به اجرا در آمد. قابل ذکر است تقاضای عفو هر یک از متهمان در دو مرحله مطرح، که پس از انجام بررسی های لازم و عدم احراز شرایط، توسط کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی رد شده بود.

 

دستگیری جاعلان مدارک و اوراق دولتی در ارومیه

سایت پلیس نوشت: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری جاعلان مدارک و اوراق دولتی در شهرستان ارومیه طی 48 ساعت گذشته خبر داد. سرهنگ النقی پور- رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی- در توضیح این خبر گفت: در پی وصول پرونده ای از پلیس راهور در خصوص جعل فرم ترخیص خودرو و امهار موجود توسط فردی، رسیدگی به موضوع در دستور کاری این پلیس قرار گرفت. پس از انجام یکسری کارهای اطلاعاتی متهم یاد شده در حین ترخیص خودرو در یکی از پارکینگهای سطح شهر دستگیر و در بازرسی بدنی از نامبرده تعدادی قبض پارکینگ با آثار مهر ترخیص خودرو و مهر بازدید توسط افسر راهور و دو فقره فیش بانکی با مهر و آثار ماشین نویسی جعلی و دو برگ گزارش با مهر جعلی کشف و ضبط شد. متهم در بازجویی های پلیسی اذعان داشت آثار مهرهای فوق را در یک مغازه خدمات کامپیوتری با استفاده از دستگاه اسکنر، اسکن نموده که با هماهنگی قضایی صاحب مغازه نیز دستگیر و در بازرسی از کیس کامپیوتر وی تعداد زیادی تصاویر اسناد و آثار مهر ادارات مختلف به همراه فیلم و عکس مستهجن کشف و ضبط گردید. سرهنگ النقی پور با اشاره به اینکه هر دو متهم دستگیر شده تحویل مراجع قضایی گردیدند اضافه کرد: در همین خصوص یک فقره پرونده دیگر نیز به شیوه فوق تشکیل و در این زمینه دو نفر دستگیر و ضمن اعتراف به بزه انتسابی با تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضایی شدند.

 

2 متجاوز به عنف در اصفهان به دار آویخته می‌شوند

فارس نوشت: دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان اصفهان از به دار آویختن دو متجاوز به عنف در صورت تایید دیوان عالی کشور و صدور حکم در اصفهان خبر داد. محمدرضا حبیبی افزود: در سال 88 دو نفر از سارقان حرفه‌ای در اصفهان دست به سرقت از یکی از منازل مسکونی در محله آتشگاه اصفهان زدند و علاوه بر آن مادر و دختر این خانه را مورد آزار و اذیت جنسی قرار دادند. پس از وقوع جرم و شکایت شاکیان موضوع به طور ویژه توسط دستگاه قضایی مورد بررسی قرار گرفت. دو سال پس از وقوع این اتفاق وحشیانه شعبه 18 کیفری استان اصفهان به دلیل سرقت و تجاوز به عنف حکم اعدام این دو نفر صادر کرد. حبیبی در جواب اینکه زمان اجرای حکم اعدام چه موقع است، تصریح کرد: حکم صادر شده از سوی دادگاه کیفری استان قطعی نیست و باید به تایید دیوان عالی کشور برسد تا بتوان آن را اجرا کرد.


کلاهبردار اینترنتی در قزوین دستگیر شد

فارس نوشت: رئیس پلیس فتا استان قزوین از دستگیری کلاهبردار اینترنتی در این استان خبر داد. علی شعبانی بیان کرد: به دنبال مراجعه فردی مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی مبلغ 384 هزار تومان برداشت شده است، مأموران پلیس فتا موضوع را بررسی و با انجام اقدامات فنی دریافتند که فردی طی 14 مرحله از حساب مال‌باخته اقدام به خرید اینترنتی کارت شارژ کرده است. مأموران با انجام تحقیقات و تکمیل اطلاعات توانستند فردی را در این خصوص شناسایی و در یک فرصت مناسب طی قرار صوری وی را دستگیر کنند. رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان قزوین عنوان کرد: متهم در بازجویی فنی به ارتکاب جرم خود اعتراف کرده و شگرد وی به این صورت بوده که با حضور در گیشه اول کنار متصدی کافی نت‌ها و هنگامی که مشتریان برای ثبت نام اینترنتی رمز دوم کارت خود را به متصدی کافی نت اعلام می‌کنند وی با دریافت شماره اقدام به برداشت از حساب بانکی این افراد می‌کند.

 

سه باند تخریب میراث فرهنگی در کردستان متلاشی شد

مهر نوشت: سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از متلاشی کردن سه باند حفاری آثار فرهنگی و تاریخی این استان در سال جاری خبر داد. امیر الهی بیان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان و با مشارکت و همکاری مردم از ابتدای سال جاری تاکنون سه باند تخریب و حفاری غیرمجاز آثار فرهنگی در این استان متلاشی شده است. با متلاشی کردن این سه باند که قصد تعرض و حفاری غیرمجاز در میراث فرهنگی و آثار تاریخی استان را داشتند در مجموع 18 نفر متخلف دستگیر و با جمع آوری مستندات مورد نیاز پرونده ها به مراجع قضایی تحویل داده شده است. 

 

گودبرداری غیراصولی باز هم حادثه آفرید

سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: شکسته شدن لوله اصلی آب هنگام اجرای عملیات گودبرداری بامداد امروز منجر به ریزش بخشی از دیواره محل گودبرداری شده و نگرانی ساکنان ساختمان مجاور و همسایگان شد. در پی نخستین تماس با سامانه 125 و اطلاع رسانی در مورد ریزش دیوار ساختمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 24 ساعت 08:55 دقیقه صبح امروز راهی محل حادثه در خیابان خاوران شدند. به گفته حمید محسنی فرمانده آتش نشانان، دیوار ساختمان به علت اجرای ناایمن عملیات گودبرداری و شکستگی لوله اصلی آب همچنین جمع شدن آب فرو ریخته بود. آتش نشانان بلافاصله در اجرای عملیات ایمن سازی برای جلوگیری از بروز تلفات و خسارت جانی احتمالی، ساکنان ساختمان را به محل ایمن منتقل کردند.
این فرمانده آتش نشانی با بیان این که در این حادثه به هیچ یک از ساکنان ساختمان آسیب جانی نرسید افزود: نجاتگران پس از هماهنگی با ماموران شهرداری و ایمن سازی، مقدار آب حمع شده در محل را با پمپ به جوی خیابان انتقال و با اطمینان از برطرف شدن امکان رخداد خطرات احتمالی به ماموریت خود پایان دادند.

 

کلاهبرداری با سوء استفاده از کپسول آتش‌نشانی

ایسنا نوشت: رییس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که با جمع‌آوری کپسول‌های آتش‌نشانی برای شارژ و تحویل بدون شارژ آنها اقدام به کلاهبرداری می‌کرد. سرهنگ مداحی گفت: در پی چندین فقره شکایت مبنی بر این که فردی ناشناس با مراجعه به ادارات و بانک‌های شهرستان کلیبر و معرفی خود به عنوان نماینده یک شرکت تجیهزات آتش‌نشانی اقدام به جمع‌آوری کپسول‌های اطفاء حریق می‌کند و پس از چند روز آنها را بدون شارژ عودت داده و از این طریق مبالغی را کلاهبرداری می‌کند، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت. با انجام تحقیقات میدانی و اخذ اطلاعات مالباختگان مشخص شد کلاهبردار با جعل فاکتور و مهر یک شرکت تجهیزات آتش‌نشانی اقدام به شیادی می‌کند.
مداحی با بیان اینکه طبق اعلام مالباختگان، متهم با یک دستگاه سواری پیکان تردد می‌کرده است گفت: کارآگاهان با اقدامات پلیسی محل اختفای متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و در بازرسی از محل تعدادی کپسول آتش‌نشانی، فاکتور و مهر جعلی کشف و ضبط کردند. متهم در بازجویی‌ها به صراحت به جرم خود اعتراف و در بیان شگرد خود عنوان کرد با مراجعه به شرکت‌ها و ادارات و ارائه قیمتی بسیار پایین‌تر از حد معمول اقدام به اغفال مالباختگان کرده و کپسول‌های آتش‌نشانی را پس از چند روز نگهداری بدون کوچکترین شارژی به آنها تحویل می‌دادم و بدین صورت در هر مرتبه مبالغی را کلاهبرداری می‌کردم. تاکنون 11 مالباخته شناسایی شده و تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان همچنان ادامه دارد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =