رییس پلیس فرودگاه‌های کشور از صدور حکم اعدام برای 9 نفر به اتهام حمل بالای 30 گرم موادمخدر صنعتی در فرودگاه‌ها در سال جاری خبر داد . در همین حال مقامات پلیس افغانستان نیز از کشف و ضبط بیش از صد کیلوگرم انواع مواد مخدر در نزدیکی مرز ایران خبر دادند.

ایسنا نوشت: رییس پلیس فرودگاه‌های کشور از صدور حکم اعدام برای 9 نفر به اتهام حمل بالای 30 گرم موادمخدر صنعتی در فرودگاه‌ها در سال جاری خبر داد.
سردار نبی‌الله حیدری گفت: از زمان بازنگری در قانون مبارزه با موادمخدر در مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکنون 9 نفر به اتهام حمل بالای 30 گرم موادمخدر صنعتی از نوع هروئین، کراک، شیشه، مرفین و کوکائین به اعدام محکوم شده‌اند. به گفته رییس پلیس فرودگاه‌های کشور، اکثر این افراد در تهران دستگیر شده‌اند.
حیدری با تاکید بر اینکه حمل حتی یک‌گرم مواد‌مخدر در فرودگاه‌های کشور جرم است گفت: مطابق قانون در صورتی که در فرودگاه‌های کشور از هر یک مسافران داخلی یا خارجی 30 گرم و بیشتر از آن موادمخدر از نوع کراک، شیشه، مرفین، کوکائین و هروئین کشف شود به اعدام محکوم خواهند شد.

 

 

مقصد محموله های مواد مخدر ایران بود

مهر نوشت: مقامات پلیس افغانستان از کشف و ضبط بیش از صد کیلوگرم انواع مواد مخدر در نزدیکی مرز ایران خبر دادند. محموله های کشف شده به مقصد ایران بارگیری شده بود.
موسی رسولی- رئیس پلیس ولایت نیمروز- گفت: پلیس درجریان یک عملیات یک محموله 60 کیلوگرمی مواد مخدر را از شهر زرنج کشف و ضبط کرد. بنابه اظهارت رسولی این مقدار مواد مخدر تریاک بود که در یک خودروی سواری سبک جاسازی شده بود. همچنین 42 کیلوگرم هروئین در مسیر شاهراه هرات -فراه کشف و ضبط گردید. "محمدغوث ملیار" رئیس پلیس فراه گفت: این محمولۀ هروئین در داخل یک خودروی سواری سبک جاسازی شده بود و قاچاقچیان قصد انتقال به ایران را داشتند که از سوی پلیس متوقف وضبط گردید و 5 قاچاقچی نیز بازداشت شدند.
فراه و نیمروز در جنوب غرب افغانستان یکی از محورهای انتقال انواع مواد مخدر به خارج افغانستان می باشد.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    2 2
    ضمن تشکر از تدابیر برخورد قاطعانه. ولی به شرطی که این حکم رسما اجرا شود و مورد عطوفت اسلامی و واسطه گری برخی آزاد نشود و اصولا وقتی قوانین با سفارش و دوست و رفیق منحل بشود معنی قانون نمیدهد و نوعی فساد است که فقط افراد بی دست و پا و ناشی از توطئه اعدام میشود بدون اینکه مقصر اصلی باشند. امیدوارم اینگونه تجدید نظرها زیادتر شود و حرفی برای گفتن در مقابله با فساد باشد.
  • ماشااله محمودی IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    4 0
    مواد مخدر صنعتی وقتی رونق یافت که ما واقعیت را نخواستیم ببینیم مگر قدیما که بالای 60 سال کوپن میدادند این مشکلات را داشتیم ایااین همه هزینه مالی و انسانی وچود داشت ؟خیر بخدا چوانها هم الوده نبودند بهتر است بعد این همه ندیدن حقیقت فکری کنیم ناب؟
  • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    0 0
    مجازات اعدام را متوقف کنید