گاز پتروشیمی لردگان به دلیل بدهی و به دستور وزیر نفت قطع شد

انرژی پرس نوشت: هنوز یک روز از انتشار خبر شکست رکورد تولید اوره لردگان در سال جهش تولید نگذشته است که یکی از معاونین اداره گاز خبر از دستور مستقیم وزیر نفت برای قطع گاز پتروشیمی لردگان داده است.

پتروشیمی لردگان کود شش استان کشور را تامین می‌کند و وزیر نفت درحالی دستور قطع گاز پتروشیمی لردگان را صادر کرده که این اوره‌ساز از دولت بیش از ۳ هزار میلیارد تومان بابت فروش اوره طلب دارد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت ملی گاز از اوره لردگان ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طلب دارد. پس از اخطار اداره گاز درباره‌ی بدهی گاز پتروشیمی لردگان، مدیران این شرکت رایزنی‌هایی بابت پرداخت آن از طریق بانک‌ها را انجام داده‌اند و فرصتی چند روزه برای پرداخت بدهی گاز درخواست کرده‌اند.

مدیران لردگان قصد داشته‌اند از طریق تهاتر طلب ۳ هزار میلیاردی و پرداخت یک هزار میلیارد آن از طریق منابع داخلی همانند بانک‌ها و … این بدهی را تسویه کنند.

اما طبق ادعای یکی از معاونین اداره گاز گویا شرکت ملی گاز تحت فشار دستور مستقیم وزیر نفت چاره‌ای جز قطع گاز اوره لردگان نداشته است.

در سالی که به دستور رهبری جهش تولید نام‌گذاری شده است، انتظار آن می‌رود موانع تولید توسط مسئولان به‌ویژه وزرا برطرف شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1912733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =