کاهش ۵ درصدی نرخ سرویس مدارس درشهرکرد توسط شورای شهر

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: در راستای رفاه حال مردم نرخ سرویس مدارس با ۵ درصد کاهش از ۴۵ درصد به ۴۰ درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین چهارمحال وبختیاری ،مصطفی حیدری در دویست و هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی نرخ سرویس مدارس اظهارداشت: در راستای رفاه حال مردم نرخ سرویس مدارس با ۵ درصد کاهش از ۴۵ درصد به ۴۰ درصد برسد و این تصمیم با موافقت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه شورای شهر پل ارتباطی مردم و مسئولان است، افزود: مشکلات و مطالبات مردم در حوزه مسکن، راه و شهرسازی از سوی شورای شهر پیگیری می‌شود اما از سوی دیگر باید مدافع حقوق شهرداری باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: هزینه‌های صدور پروانه طرح نهضت ملی مسکن، سهم ۱۰ درصد شهرداری، پیگیری طرح جامع، واگذاری ۱۰ هکتار زمین روبروی آرامستان به شهرداری، صدور سند میدان میوه و تره‌بار ازجمله مطالبات شورای شهر از راه و شهرسازی می‌باشد که می‌طلبد نسبت به اجرای آن اقدامات در اسرع وقت از سوی راه و شهرسازی انجام پذیرد.

طرح جامع بی‌سرانجام مانده است

فاطمه بیگی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه جلسه با اشاره به تجمعات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن مقابل استانداری بیان کرد: افزایش اجاره مسکن برای مستاجران بسیار سنگین است و افرادی که در این طرح ثبت نام کردند منتظر هستند که مسکن تحویلشان شود.

وی افزود: مشکلات در حوزه مسکن وجود دارد که انتظار داریم این مشکلات در اسرع وقت تسریع شود چراکه مردم تحت فشار هستند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد همچنین با اشاره به عدم تعیین تکلیف طرح جامع خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری انتخابات زود هنگام و تا زمان روی کار آمدن دولت جدید طرح جامع هم به تعویق افتاده و بی‌سرانجام مانده است.

وی گفت: می‌طلبد راه و شهرسازی نگاهی جامع به این طرح داشته باشد با بتوانیم پاسخگوی سوالات مردم باشیم.

بیگی ادامه داد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن اقدام خوبی بود اما زمان بر شدن آن مردم را ناراحت و ناراضی کرده است که انتظار داریم اتفاقات خوبی در این دوره در منظریه توسط همه دستگاه‌های متولی رخ دهد.

با نگاه مثبت مشکل اراضی و املاک مردم حل شود

محمدرضا بیاتی عضو شورای اسلامی شهر نیز در ادامه جلسه با اشاره به مشکلات اراضی مردم در ناحیه غرب تصریح کرد: مشکل حقوقی مردم در خصوص ۷۲ پلاک زمین همچنان ادامه دارد که می‌طلبد این مشکلات رفع شود.

بیاتی ادامه داد: مردم ناحیه غرب از سوی شرکت نفت و میراث فرهنگی دچار آسیب شده‌اند از سوی شرکت نفت اصفهان با کار گذاشتن لوله گاز در چالشتر امکان ساخت وساز و توسعه را نمی‌دهد از سوی دیگر میراث فرهنگی به دلیل حضور قلعه مجوز ساخت و ساز نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: در اشکفتک و مهدیه نیز با اقدام راه و شهرسازی برای املاک زندگی مردم قفل شده است و دولت مالک اراضی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر بیان کرد: مردم ناحیه غرب از این مشکلات واقعا آسیب دیده‌اند و از زمانی که به شهرکرد الحاق شده است خدمات به صورت عادلانه در آنجا توزیع نشده است بنابراین می‌طلبد با نگاه مثبت مشکل اراضی و املاک و مسکن مردم حل شود.

بیاتی با اشاره به ضرورت تعریف پروژه‌هایی در حوزه بازآفرینی گفت: می‌طلبد راه و شهرسازی پروژه بیشتری در حوزه بازآفرینی از شهرکرد تعریف و برای جذب اعتبار از مرکز تلاش کند.

خداکرم عباسی عضو شورای شهر شهرکرد در ادامه بیان کرد: رسالت شورای شهر عدالت در احقاق حقوق مردم در برابر دولت است که اعضای شورا نیز به دنبال رفع مشکلات مردم می‌باشد.

عباسی گفت: در حوزه شهرسازی مشکلات عدیده‌ای ازجمله کمبود فضاها برای مسکن هستیم به همین دلیل شاهد گرانی قیمت مسکن می‌باشیم و عرضه و تقاضا برابر نیست بنابراین می‌طلبد طرح جامع هرچه سریع‌تر توسط راه و شهرسازی پیگیری شود تا مشکلات حوزه مسکن مرتفع شود.

داوود نجفی عضو شورای شهر نیز در ادامه جلسه گفت: تعاملات خوبی بین مجموعه مدیریت شهری و راه و شهرسازی برقرار شده است که نشان از دید مثبت مدیریت راه و شهرسازی است.

در نهضت ملی مسکن به فضای شهری توجه شود

ماشاالله ایزدی عضو دیگر شورای شهر شهرکرد در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرداری و راه و شهرسازی دو بازوی توانمند هستند بنابراین می‌توانند در کنار یکدیگر با همدلی زمینه رفع مشکلات مردم را فراهم کنند.

وی گفت: سطح انتظار مردم از راه و شهرسازی و شهرداری زیاد است اما باید با همکاری و همدلی بتوانیم پاسخگوی نیاز و مطالبات مردم باشیم.

عضو شورای شهر شهرکرد تصریح کرد: در حوزه ساخت نهضت ملی مسکن علاوه‌بر توجه به ایجاد زیرساخت‌های مناسب باید به بعد فرهنگی آن نیز توجه شود چراکه آنچه به عنوان آسیب امروز می‌بینیم نداشتن یک پیوست فرهنگی است که با توجه به افزایش جمعیت در منظریه ممکن است در آینده مشکلاتی ایجاد شود.

ایزدی اضافه کرد: انتظار داریم در بحث نهضت ملی مسکن به فضای شهری توجه شود و نمای ساختمان‌ها به گونه‌ای طراحی شود که ذوق، سلیقه، ظرافت و هنر در آن دیده شود و با نگاه روانشناسی به ساخت مسکن در منظریه ادامه دهید.

یوسف صادقی عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه جلسه نهضت ملی مسکن را یکی ازنقاط امیدآفرین عنوان کرد و گفت: زمان‌بر شدن اجرای آن موجب نارضایتی در میان مردم شده است. هرچند کار سختی است اما گرانی مسکن و اجاره مسکن بر مردم فشار وارد کرده و مردم منتظر واحدهای خود هستند.

صادقی با اشاره به قول مساعد مدیرکل راه و شهرسازی جهت اجرای ادامه کمربندی جنوب خاطرنشان کرد: نمی‌دانیم به چه نحوی حساسیت اجرای ادامه کمربندی جنوب باید بیان شود که همه دستگاه‌های متولی پای کار بیایند.

در پایان اعضای شورای شهر شهرکرد از همکاری مدیرکل راه و شهرسازی با مجموعه مدیریت شهری با اهداء لوح قدردانی کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1913077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =