مروری بر حوادث ایران در سه شنبه 6 دی 1390

دستگیری سارق در حین سرقت طلافروشی در صومعه سرا

 سایت پلیس نوشت: سرعت عمل و اقدام به موقع پلیس، هوشیاری طلافروش و همکاری مردمی منجر به دستگیری سارق در حین سرقت از طلافروشی در شهرستان صومعه سرای استان گیلان شد. سرهنگ فریدون آقایی فرمانده انتظامی شهرستان صومعه سرای استان گیلان با اعلام این خبر گفت: در اجرای گزارش مردمی به مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر سرقت از طلافروشی واقع در خیابان طالقانی، بلافاصله عوامل گشت کلانتری 11 این شهرستان با تعامل عوامل یگان امداد این فرماندهی سریعاً وارد عمل شده و با اقدام به موقع سارق را در حین سرقت از طلافروشی دستگیرکردند.
فرمانده انتظامی شهرستان صومعه سرا سارق را فرهاد و 30 ساله معرفی نموده و بیان داشت: این سارق، مسلح به شوکر برقی بوده و حسب تصورخود فرصت را برای انجام سرقت مهیا دیده، ولی سرعت عمل و اقدام به موقع پلیس، هوشیاری طلافروش و مردم موجب خنثی شدن نقشه این سارق می شود.

 

خودزنی‌های مرد شیشه‌ای، زن را به دادگاه کشاند

فارس نوشت: زنی در دادگاه خانواده گفت: شوهرم معتاد به ماده مخدر شیشه است و به دلیل اینکه مرا تهدید به مرگ کرده و توهم دارد، می‌ترسم در کنارش به زندگی ادامه دهم.
این زن با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست طلاق خود را به قاضی حسن عموزادی رئیس شعبه 268 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد و در برابر قاضی این شعبه با بیان اینکه حدود 4 ماه از زندگی مشترکمان می‌گذرد، گفت: شوهرم از 4 سال پیش معتاد است و در حال حاضر به دلیل اعتیاد به ماده مخدر شیشه دائم در توهم است. وی با اشاره به اینکه از شوهرم می‌ترسم، ادامه داد: شوهرم طی این 2 ماه 2 بار مواد مخدر را ترک کرده و باز هم به دنبال آن رفته است که این موضوع مرا عذاب می‌دهد. زن با بیان اینکه به شوهرم اعتماد ندارم، گفت: شوهرم در یک مغازه کار می‌کرد که در حال حاضر بیکار شده و تنها سرمایه‌اش 8 میلیون تومان است که می‌ترسم آن را از دست بدهد. وی با اشاره به اینکه هیچ گاه به جدایی فکر نمی‌کردم ولی بعد از دیدن بی‌مسئولیتی شوهرم به این درخواست تن دادم، اظهار داشت: شوهرم قبل از ازدواج با من، مدتی در بیمارستان روانی بستری بود. از شوهرم می ترسم و نمی‌خواهم زیر یک سقف با او زندگی کنم چون او دائم مرا تهدید به مرگ کرده و وقتی صحبت از جدایی می‌کنم به من می‌گوید که سکوت کنم و گرنه زنده‌ام نمی‌گذارد. وی با بیان اینکه شوهرم در کلانتری به دلیل خلاف‌های متعدد و مختلف پرونده دارد، عنوان کرد: حتی نگذاشته‌ام از اعتیاد شوهرم کسی باخبر شود و به خاطر آبرویش این موضوع را مخفی کرده‌ام.
زن در ادامه با اشاره به اینکه شوهرم خودزنی می‌کند و بار‌ها دست خود را با چاقو خط انداخته است، گفت: خواهان جدایی و دریافت مهریه‌ام که 114 سکه است، هستم. می‌ترسم در خانه با شوهرم تنها باشم چون او دائم توهم داشته و ممکن است بلایی سر من بیاورد بنابراین راهی جز طلاق ندارم.
زن با بیان اینکه به غیر از این همه مشکلات، شوهرم دست بزن دارد و بی اخلاق نیز هست، اظهار داشت: هر 2 باری که شوهرم برای ترک اعتیادش به کمپ رفت از او بی‌خبر بودم. دیگر این وضع برایم غیر قابل تحمل بوده و آنقدر ترس در وجودم است که راهی جز دوری از خانه و شوهرم نداشته و خواهان طلاق هستم. قاضی این شعبه بعد از صحبت‌های زن، رسیدگی به جلسه را بعد از تکمیل پرونده و حضور شهود به روزی دیگر موکول کرد.

 

بازداشت سارقان خانه های ویلایی و کشف 60 فقره سرقت در کرج

سایت پلیس نوشت: فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری باند 4 نفره سارقان منازل ویلایی در کرج و کشف 60 فقره سرقت خبر داد. سردار علیرضا اکبر شاهی- فرمانده انتظامی استان البرز- از دستگیری باند سارقان منازل ویلایی در کرج خبر داد و گفت: ماموران گشت کلانتری 31 کرج در حال گشت زنی بودند که متوجه یک دستگاه خودرو پژو همراه با یک نفر سرنشین شدند که در مقابل یک منزل ویلایی پارک شده بود. ماموران با تحت نظر قرار دادن خودرو مشاهده کردند که 3 نفر که دارای رفتارهای مشکوکی می باشند با در دست داشتن تعدادی لوازم تزئینی و دکوری از منزل خارج و سوار خودرو شدند.
ماموران که به رفتارهای سرنشینان خودرو مشکوک شده بودند با دادن دستور ایست قصد متوقف کردن خودرو را داشتند، اما آنها بدون توجه به دستور ایست ماموران به سرعت خود افزوده و در حال فرار بودند که به علت سرعت بالای خودرو به دیوار کنار خیابان برخورد کرده و خودرو متوقف می شود. با توقف خودرو، ماموران موفق به دستگیری راننده شده اما 3 نفر دیگر اقدام به فرار می کنند.
متهم دستگیر شده به پلیس آگاهی منتقل و در بررسی های مقدماتی از سوابق وی مشخص شد که از سارقان سابقه دار و حرفه ای طایفه فیوج می باشد که در سال 87 نیز توسط پلیس آگاهی استان به اتهام سرقت منزل، خودرو ، جعل اسناد و اخاذی تحت عنوان مامور دستگیر و در زندان به سر می برده که در خرداد ماه سال جاری از زندان آزاد شده است. متهم در بازجویی های تکمیلی ماموران، خود را با نام جعلی میثم معرفی کرده و اذعان داشت که با تشکیل یک باند 4 نفره سارقان اقدام به 60 فقره سرقت منزل از منازل ویلایی در نقاط مختلف رجایی شهر، دهقان ویلا، عظیمیه و غیره کرده اند.
میثم در ادامه اعترافاتش در خصوص شگرد و روش سرقت ها گفت: اغلب در اوایل شب و به خصوص در ایام تعطیلات با مراجعه به محلهایی که دارای خانه های ویلایی بود با اطمینان از خالی بودن منزل با گماردن شخصی در داخل خودرو و فرد دیگری در داخل کوچه جهت تحت نظز قرار دادن و مراقبت از محل با استفاده از دیلم اقدام به شکستن قفل و حفاظ درب کرده و با وارد شدن به منزل به سرقت لوازم و اشیاء قیمتی، طلا و وجه نقد پرداخته و اشیاء سرقتی را با استفاده از 3 دستگاه خودرو که بر روی آنها پلاک جعلی نصب شده بود انتقال می دادند.
سردار اکبرشاهی افزود: با راهنمایی های متهم کلیه محل های سرقت و مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفت و متهم با قرار وثیقه 5 میلیارد تومانی تحویل زندان شد. گفتنی است، بعد از دستگیری متهم همدستان وی به نامهای حبیب، طیب و مجتبی با انجام کارهای اطلاعاتی از سوی ماموران انتظامی در تهران دستگیر و تلاش جهت کشف سایر سرقتها ادامه دارد.

 

مرگ دو کارگر در حین انجام کار

ایسنا نوشت: معاون عملیات آتش‌نشانی قزوین از مرگ دو کارگر در حین انجام کار خبر داد. موسی‌خانی در توضیح دو حادثه روز گذشته که در خیابان مدنی و عبید زاکانی شهر قزوین روی داد گفت: در حادثه اول به دلیل انجام گودبرداری غیراصولی به عمق شش متر در خیابان مدنی شرقی و استفاده نکردن از مهاری برای نگه‌داشتن دیوار مجاور سبب ریزش‌آوار شد. در این حادثه یک کارگر مجروح و یک کارگر نیز در دم جان سپرد و کارگر مجروح این حادثه برای مداوا و درمان به بیمارستان منتقل شد.
معاون عملیات آتش‌نشانی قزوین با بیان اینکه در حادثه دیگری در خیابان عبید زاکانی قزوین نیز سقوط یک کارگر به درون چاه موجب مرگ وی شد، گفت: در حادثه‌ که ساعت 9:30 صبح روز گذشته در خیابان عبید زاکانی قزوین روی داد یک کارگر افغانی که به عمق چاه 25 متری سقوط کرده بود، پس از 35 دقیقه توسط ماموران آتش‌نشانی ایستگاه‌های 2 و 6 قزوین از چاه زنده بیرون آورده شد. به گفته وی، این کارگر به بیمارستان شهیدرجایی منتقل شد، اما به علت خونریزی مغزی جان سپرد.

 

سارق، لباس رفتگران را پوشیده بود!

سایت پلیس نوشت: ماموران کلانتری 33 کلانشهر اهواز سارقی که به عنوان رفتگر شهرداری اقدام به سرقت می کرد را دستگیر کردند. ماموران کلانتری 33 اهواز در پی دریافت خبری مبنی بر رفت و آمد مشکوک رفتگر شهرداری در سطح حوزه استحفاظی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. ماموران پلیس در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک نفر رفتگر شهرداری سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک شدند. ماموران پلیس پس از توقیف موتورسیکلت در بازرسی از راکب آن آلات و ابزار سرقت کشف کردند. در خاتمه ماموران پلیس جهت بررسی بیشتر فرد دستگیر شده را به کلانتری انتقال داده که وی در بازجویی های فنی پلیس به چندین فقره سرقت داخل خودرو در لباس رفتگر شهرداری اعتراف کرد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =