گروه علمی فضاپیمای کاسینی، تصاویر جدیدی از قمرهای سیاره زحل ارسال کرده است. این تصاویر زیبا که در رنگ‌های واقعی ثبت شده، تایتان، تنها قمر دارای جو غلیظ و چند قمر دیگر را نشان می‌دهد.

این تصاویر از فاصله چندصدهزار کیلومتری این اجرام سماوی گرفته شده و بازی نور و سایه به شکل‌گیری تصاویری حیرت‌انگیز منجر شده است.
تایتان اسطوره‌ای: در این تصویر، تایتان را می‌بینید که از مقابل زحل و حلقه‌های زیبایش عبور می‌کند. طرح تیره و روشن روی سطح سیاره زحل مربوط به سایه حلقه‌های این سیاره است.

لایه‌های مه در قطب جنوب تایتان: در این‌جا، نمای نزدیکی از قطب جنوب تایتان را می‌بینید. تفاوت رنگ لایه‌های مختلف جو می‌تواند ناشی از ابعاد متفاوت ذرات موجود در آن‌ها باشد.

دایونی و تایتان: در این نما می‌توانید دایونی (Dione)، سومین قمر بزرگ زحل و تایتان را در مقابل قرص زحل، حلقه‌ها و سایه حلقه‌ها تشخیص دهید. در اینجا دایونی در حال عبور از مقابل تایتان است. این تصویر، موضوع پرسش «حدس می‌زنید این عکس چیست و کجاست؟» بود ک شب گذشته منتشر شد و کاربران پاسخ‌های متفاوتی به آن دادند که البته درصد قابل توجهی از آنها حدس تقریبا خوبی زده بودند. برای مشاهده نظرات این کاربران می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

و باز هم دایونی: در این نما، تایتان در فاصله‌ای بسیار دورتر از دایونی قرار گرفته و به همین دلیل کوچک‌تر از دایونی به‌نظر می‌رسد.
 

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • zizo IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    3 0
    بد نبود