گزارش کمیسیون اصل نود از حوادث پس از انتخابات 88،آنقدر مفصل بود که قرائت تمامی آن در جلسه علنی امروز امکان پذیر نبود.

به گزارش خبرآنلاین، به همین دلیل قرار بر این شد تا اصل این گزارش تکثیر شده و در اختیار نمایندگان و رسانه​ها قرار گیرد.
حسین فدایی در قرائت ادامه این گزارش به اظهارات رایس وزیر خارجه سابق آمریکا اشاره کرد که گفته بود: هزاران فعال را در ایران آموزش داده ایم تا یک لایه فکری سکولار را در عرصه بین المللی رشد دهیم. این نیروها در ایران قوی تر از گذشته شده اند. مرکز اطلاعات وابسته به موساد هم در گزارشی به این اقدامات آموزشی و کادر سازی در ایران اشاره کرده است.
وی با بیان اینکه رسانه های فتنه به آشوب های موجود دامن زدند، تاکید کرد که کمیسیون اصل نود برای جمله به جمله این گزارش سند دارد و افزود: ادعای تقلب، به شکل گیری فضای انتقام گیری در کشور کمک کرد که سناریوی بی بی سی بود و از سوی دیگر رسانه های خارجی و سایت های اینترنتی ضد انقلاب فارسی زبان پیگیری شد.
این عضو کمیسون اصل نود در واکنش به تذکر باهنر نایب رئیس مجلس در خصوص کمبود وقت جلسه علنی به تشریح دیگر فصول این گزارش به شکل تیتروار پرداخت و گفت: یک بخش این گزارش درباره شکل گیری شبکه​های اجتماعی در داخل از سوی خارجی هاست. بخشی هم درباره موضع گیری مسئولین آمریکایی و اسرائیلی است.
به گفته وی، طبق گزارش وزارت خارجه به کمیسیون اصل نود، حملات به سفارتخانه​های خارجی ایران در کشورهای مختلف و برگزاری راهپیمایی​های ضد ایرانی در ژاپن، استرالیا، کانادا، فرانسه، دانمارک و فنلاند و سوئد، از دیگر اقدامات ضد ایرانی بیگانگان بوده است.
فدایی ادامه داد: در بخش زمینه​های داخلی این فتنه، به نقش گروه​های مختلفی در ارتباط با میرحسین موسوی اشاره شده و نتیجه گرفته شده که حوادث پس از 22 خرداد، برنامه ریزی شده بوده است نه خلق الساعه و یکباره.
اگرچه باهنر مدام به فدایی می​گفت که وقت وی به پایان رسیده اما او ادامه می داد که از میان دستگیرشدگان دریافتیم که منافقین، بهایی ها، مارکسیست ها و ... نیز در میان این افراد بوده اند. مانیفست براندازی هم در جبهه مشارکت نوشته شده و پیگیری می​شد. حذف احمدی​نژاد به هر طریق، سیاه نمایی علیه نظام و ... نیز از دیگر پروژه​های آنها بود.
وی از برخی افراد بازداشت شده بعد از انتخابات که شامل 32 عضو نفاق، 12 عضو نهضت آزادی، 9 جاسوس بسیار فعال، 2 سلطنت طلب، 3 تروریست مرتبط با رادیو فردا و یک ملی مذهبی و ... می شدند یاد کرد و گفت: انها اعلام کرده​اند که در اثر حرف های خاتمی و موسوی و کروبی، علیه نظام دست به فعالیت زد​ه​اند.
فدایی در پایان افزود: موسوی، خاتمی و کروبی در جلسات تابستان 89، رسما افرادی را به نمایندگی از خود در خارج از ایران معرفی کرده اند که الان شورای هماهنگی راه سبز امید را تشکیل داده و با سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی غرب همکاری دارند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =