عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسانی که از جریان انحرافی و فتنه زاویه نگرفته‌اند، در هیچ دوره‌ای نمی‌توانند نمایندگان مردم ما در مجلس باشند.

آيت‌الله واعظ ‌طبسي كه در همايش بزرگ ميثاق با ولايت با حضور علما، اساتيد، فضلا و روحانيون حوزه علميه خراسان در محل تالار آيينه حرم مطهر رضوي سخن مي‌گفت، با بيان‌اين‌كه جريان 8 دي ماه 1388 يك حادثه يك شبه نبود، گفت: جريان 8 دي يك جريان بسيار مهم بود كه مجموعه مغزها و عناصر متفكر قدرت‌هاي سلطه‌گر از چند سال قبل روي اين پروژه كار كرده بودند و اين گونه نبود كه ظرف يك هفته يا يك ماه برنامه‌ريزي كرده باشند.
وي افزود: رهبر عزيز ما اين قدر رئوف و مهربان و نگاه او به مسائل اصولي است كه در اين جريان فتنه بعد از غلبه نظام بر دشمنان فريب‌خورده و بر دشمنان برنامه‌ريز، از آن كيفر متناسب با جرم ائمه كفر، ايشان گذشت فرمودند و اگر نه فضا جور ديگر مي‌شد و ما بيشتر متوجه مي‌شديم كه قاطعيت يعني چه، اما مصلحت را در اين ديدند كه از عطوفت اسلامي بهره بگيرند بدان اميد كه ان‌شاءالله متنبه بشوند و به آغوش اسلام برگردند.
واعظ طبسي در پايان سخنانش تاكيد كرد: من مي‌توانم به همه كساني كه در برابر رهبر و نظام موضع گرفتند اين را عرض كنم، اگر همين الان واقعا باز گرديد آغوش رهبر به روي شما باز است. اگر همين الان استغفار كنيد، توبه كنيد و در عمل نشان دهيد شما مي‌توانيد در آينده نظام هم حضور داشته باشيد، اما شرط آن بازگشت است.
در ادامه مهمترين بخش هاي سخنان توليت آستان قدس رضوي به نقل از ايسنا مي آيد:
  • در اين 33 سال ما خطرات تلخ و شيرين كم نداريم و حوادثي كه با هدف تضعيف يا براندازي نظام صورت مي‌گيرند، كم نبوده و نيست، اما در جريان 8 دي ماه 88 خصوصياتي بود كه بنده در هيچ پديده و جرياني حتي در جريان بني‌صدر، دولت موقت و منافقين هم اين پيچيدگي را احساس نكرده‌ام. 
  • در خارج، از دو سال قبل براي آن روز برنامه‌ريزي شده بود و يك تفاهم و توافق كلي هم در بين سران قدرت‌هاي سلطه وجود داشت، اما مهم اين بود كه در داخل كدام مجموعه مي‌تواند اين سياست را دنبال و پياده كند. 
  • كساني كه اولا سابقه خدماتي و چهره‌اي كاملا مردمي در كشور داشتند، كساني كه هميشه شعارشان شعار آزادي بود و مهمتر از همه خود را وابسته به امام مي‌دانستند و معتقد بودند تنها دسته و گروه و جريان وفادار به امام هستند. مردم هم درست اين چهره‌ها را در هدفي كه دنبال مي‌كردند، نمي‌شناختند. تصور چيز ديگري بود و لذا در يك مقطعي هم به آن‌ها كمك كردند و آن‌ها مورد حمايت قرار گرفتند، اما از آنجا كه بايد به خدا پناه برد؛ انسان‌ها در برابر رسيدن به قدرت و شئون مادي و مالي و دنيوي گاهي چنان سقوط مي‌كنند كه هيچ چيز ديگر نمي‌فهمند. چنين گروهي وارد شدند و رهبري آن‌ها به دست چنين افرادي بود و تصور نمي‌رفت كه اين‌ها با آن سابقه چنين برنامه‌اي را دنبال كنند. 
  • من در صحبت دو سال قبلم عرض كردم، ما حوادث بسيار مهم و خطرسازي را در زمان حيات امام داشتيم و توطئه‌هاي بزرگي را پشت سر گذاشتيم، حتي جريان ترور امام را، ولي اين جريان واقعا يك جريان استثنايي بود و از آن طرف رهبري، امام نظام و اين ملت و امام جامعه اسلامي نشان داد كه آن امتيازات و برجستگي‌هايي كه در رهبري يك نظام اسلامي به عنوان شاخص‌ها بايد وجود داشته باشد، در رهبر معظم انقلاب وجود دارد. با تدبيري بسيار حكيمانه و بسيار سياسي و علمي و متكي به دين مسائل را دنبال كردند و من متاسفانه بايد عرض كنم كه در اين راه تقريبا تنها بودند. 
  • رهبر مظلوم ما تنها بود يعني به هر علتي كه من نمي توانم تحليل كنم، عده‌اي واقعا سكوت كردند و بعضي هم اگر گفتند، از صراحت لازم برخوردار نبود و لذا دشمن اميدوار شد. 
  • هدف بدون شك براندازي نظام و زدن رهبري نظام بود، اما رهبر، پيشوا و امام ما با تدبيري بسيار حكيمانه اين جريان را خنثي كرد. تنها بود، جمعي از ما كمك نكرديم، اما اين ايمان، اخلاص و بيداري جوانان و مردم ما، همان سرمايه‌هايي كه اسلام با حركت، تلاش، ايمان و مقاومت آنان تحقق پذيرفت و بصيرت حوزه‌هاي علميه در جريان 9 دي آنچنان درخشيد كه دشمن را مايوس كرد و براي هميشه اين جريان را نافرجام گذاشت. 
  •  
  • در كنار نظام آمدن، پيام نظام را رساندن، خود را جزئي از مجموعه حاكميت ديني دانستن و صحبت حاكميت را بيان كردن و پيام آن را رساندن وظيفه همه علماي ديني و حوزه‌هاي علميه است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =