برای رسیدن به مسجد ارگ، از مترو استفاده می کنیم. مترو خدماتش را رایگان کرده است.

 محمود عزیزی:  بلندگوی مترو اعلام می کند «از ساعت 16 روز پنجشنبه تا پایان روز جمعه 9 دی در راستای همبستگی با رهبر معظم انقلاب، خدمات مترو رایگان است.» سال قبل مراسم در مهدیه تهران برگزار شد و امسال در مسجد ارگ. حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی امام جمعه مشهد که 9 دی 88 سخنران مراسم بود، امشب هم سخنرانی کرد.
 در راهرو تا رسیدن به محل قطار، تصاویر مردم در 9 دی 88 پلکانهای مترو را پر کرده است.10 دقیقه ای به مترو امام خمینی میرسیم و پیاده می شویم.
 در خیابانهای نزدیک مسجد ارگ ، چادر هایی را دایر کرده اند که به مردم چای و بسته های پذیرایی می دهند.دو دوربین تلویزیونی برای پخش مراسم در جایگاه هایی بلند، قرار گرفته اند تا تصاویر مراسم از نماهای لانگ شات هم گرفته شود. خیابان منتهی به مسجد پر از بنرهایی از سخنان رهبر انقلاب در خصوص 9 دی است.
به نسبت چند ماه قبل سنگ فرش خیابان صور اسرافیل تعویض شده و در خیابانی که پر از نهادهای دولتی و قضایی است، قالی هایی تمیز و نو کف زمین را فرش کرده است.
 ساعت حدود 18 عصر است. سعید حدادیان در جلوی در مسجد ارگ در حالی که در سرمای هوا دستهایش در جیبش است، مشغول صحبت با یکی از مهمانان مراسم است.
داخل مسجد جایی برای نشستن نیست. مسئولین انتظامات از مردم می خواهند بیرون، روی همان قالی ها بنشینند. هوا سرد است ولی بخش های مختلف بیرون مسجد کم کم پر می شود. خیلی ها خانوادگی آمده اند.
محمد طاهری مداح اهل بیت قبل از سخنرانی امام جمعه مشهد چند دقیقه ای نوحه سرایی می کند. چند روزی است که از سوریه بازگشته است؛ این را مجری برنامه می گوید.
علاوه بر بسته های فرهنگی که مربوط به سخنان رهبرمعظم انقلاب است، روزنامه وطن امروز دست به چاپ کتابی با عنوان «چادر روز دهم» زده است. کتاب شامل 8 مقاله تحلیلی درباره حوادث بعد از انتخابات88 است.
یکی از روزنامه ها هم دست به چاپ ویژه نامه زده است که بیشتر تبلیغات است تا تبین 9 دی. از مجموع 16 صفحه این روزنامه که با قطع بزرگ چاپ شده 7 بانک دولتی و خصوصی، دو خودرو ساز بزرگ کشور، سه شرکت زیر مجموعه وزارت نفت و چند سازمان متفرقه روز 9 دی را تبریک گفته اند.
مداحی طاهری که تمام می شود او شانه امام جمعه مشهد را که قرار است در جایگاه قرار بگیرد می بوسد.
امام جمعه مشهد از عاشورا شروع می کند و مثل همه سخنرانی هایش وقتی به تحلیل ماجرای 9 دی می رسد از«تنهایی رهبر انقلاب» و «سکوت خواص» می گوید. سکوتی که او، آن را مساله دار می داند.   ایــــنــــجــــا
حاج منصور ارضی مداح اهل بیت بعد از پایان سخنرانی امام جمعه مشهد پشت تریبون می رود. قبل از مداحی مثل بسیاری از جلساتش درباره مسائل روز سخن می گوید. انتخابات مجلس، جریان انحرافی و خواص و...
هوا حسابی سرد است، ولی از خیابانهای اطراف مردم به سوی مسجد می آیند. جوانها در دسته های چند نفره و زوج های جوان.
در خیابانهای اطراف مسجد، ترافیک زیاد است و 5 جوان مامور راهنمایی و رانندگی برای تسهیل در ترافیک در کناره خیابان ماشین ها را راهنمایی می کنند.
داخل مترو، رایگان بودن خدماتش موجب سوال برخی از مسافران شده است. زن جوان از چرایی رایگان شدن خدمات سوال می کند و پیرمرد راهنمای مترو که روی صندلی سیاه رنگش نشسته می گوید:« به خاطر 9 دی.»

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =