مروری بر حوادث ایران در جمعه 9 دی 1390

زن پرتوقع تنها به برق سکه‌های طلا فکر می‌کرد

فارس نوشت: زن جوانی در دادگاه خانواده مدعی شد که مهریه‌اش را تنها به صورت سکه‌های طلا می‌خواهد و حتی حاضر نیست که شوهرش خانه مسکونی خود را به عنوان مهریه او بدهد.
این زن با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست مهریه خود را به قاضی شعبه 245 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد و در برابر قاضی این پرونده با اشاره به اینکه مهریه‌ام 314 سکه بهار آزادی است، اظهار داشت: شوهرم وضع مالی مناسبی ندارد ولی با تمام این تفاسیر، از او انتظار دارم که مهریه مرا بدهد و از دادن آن امتناع نکند. مهریه‌ام را حتی به صورت قسطی می‌خواهم و از درخواستم منصرف نمی‌شوم چون شوهرم از همین الان می‌تواند بیشتر کار کند تا از عهده پرداخت این دین بر آید.
زن بار دیگر با بیان اینکه حدود 8 سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد، گفت: همیشه عاشق سکه طلا بودم حتی از ابتدای ازدواجم هم این علاقه‌ام را به شوهرم فهمانده و این موضوع را به زبان آوردم و شوهرم طی هر مراسم و مناسبتی برایم یک سکه می‌خرید. در حال حاضر شوهرم باید بیشتر اضافه کاری داشته باشد یا از اقوامش قرض بگیرد تا بتواند حق مرا که 314 سکه طلاست، بپردازد و نگذارد بر سر مسائلی به این شکل زندگیمان خراب شود.
زن در دادگاه خانواده با اشاره به اینکه یک فرزند داریم، اظهار داشت: هنوز من و شوهرم جوان هستیم و او می‌تواند به صورت قسطی مهریه مرا بپردازد؛ من حتی به اقساط کم نیز راضی هستم ولی مهریه‌ام را خوهانم.
مرد در دادگاه خانواده حضور داشت و با بیان اینکه نمی‌توانم مهریه همسرم را بپردازم، گفت: همسرم می‌داند که وضع مالی خوبی ندارم و هر مقدار که اضافه‌کاری کنم، باز هم نمی‌توانم مهریه‌اش را بپردازم اما باز مهریه‌اش را درخواست می‌کند. همسرم نباید به خاطر رسیدن به سکه‌های طلا 8 سال زندگی مشترکمان را خراب کند و آینده فرزندمان را نادیده بگیرد و برای گرفتن حقش به دادگاه بیاید.
مرد با اشاره به اینکه یک خانه مسکونی دارم که در حال حاضر در آن سکونت داریم و می‌توانم آن را به نام همسرم کنم، اظهار داشت: در حال حاضر وجه نقدی برای پرداخت مهریه همسرم ندارم و با به نام کردن خانه می‌توانم دین او را بپردازم. زن با اشاره به اینکه من تنها مهریه‌ام را به صورت سکه می‌خواهم، گفت: شوهرم می‌تواند خانه را فروخته و مهریه‌ام را بدهد.
قاضی این شعبه بعد از صحبت‌های زن و مرد، به دلیل اصرار زن در خصوص دریافت مهریه‌اش به صورت سکه‌های طلا، مرد را محکوم به پرداخت مهریه زن کرد؛ مرد مدعی شد که خوهان تقسیط مهریه است که این موضوع به جلسه آینده دادگاه موکول شد.

 

 

مسمومیت با مونواکسیدکربن 17 نفر را راهی بیمارستان کرد

ایسنا نوشت: سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی از مسمومیت 17 تن با گاز مونواکسیدکربن در مرکز ترک اعتیاد، جاده تبریز تهران، نرسیده به پلیس‌راه، خبرداد.
حبیب حسین‌قلی‌زاده گفت: این حادثه ساعت 1:29 دقیقه بامداد جمعه به وقوع پیوست که طی آن، 17 معتادی که دوره درمان خود را سپری می‌کردند، با احساس سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و عدم‌تعادل مراتب را به مرکز فوریت‌های پزشکی استان گزارش دادند.
با گزارش این خبر به مرکز فوریت‌های پزشکی استان، آمبولانس های مراکز، 11، 10، 9و یک تبریز و نیز شیبلی بستان‌آباد، به محل اعزام و مصدومان را به بیمارستان‌های 29بهمن، امام‌رضا(ع)، سینا و عالی‌نسب منتقل کردند.
حسین‌قلی‌زاده علت وقوع این حادثه را استفاده از دودکش غیراستاندارد، عدم ورود اکسیژن لازم به محیط و نیز نقص فنی در بخاری عنوان کرد و از مردم خواست رعایت نکات ایمنی را جدی گرفته و در صورت بروز نقص فنی در وسایل گازسوز، حتما علت‌یابی کنند.

 

 

سرقت 45 میلیون تومانی مستخدم انتقام‌جو فاش شد

فارس نوشت: مستخدمی که به بهانه انتقام از صاحبکارش دست به سرقت 45 میلیون تومانی زده بود دستگیر شد.
در روز 13 مهر سال جاری فردی با مراجعه به کلانتری 124 قلهک به مأموران اعلام کرد که در طول مدتی که در مسافرت خارج از کشور بوده، منزلش واقع در خیابان دولت مورد سرقت قرار گرفته است. با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه 11 بازپرسی دادسرای ناحیه 3 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: من در زمینه برگزاری نمایشگاه فعالیت داشته و به واسطه شغلی که دارم، دائما در سفر هستم. در همین رابطه در تاریخ دوم شهریور سال جاری به منظور برگزاری یک نمایشگاه تجاری کشور را به مقصد مالزی ترک کرده و در تاریخ 14 مهر به کشور بازگشتم اما در زمان مراجعه به در منزل در کمال تعجب متوجه شدم که در خانه باز نمی‌شود.
به همین علت به منزل مادرم رفته و شب را در آنجا سپری کردم؛ فردای آن روز به همراه یک کلیدساز به خانه رفته و زمانیکه داخل منزل شدم، در کمال تعجب متوجه شدم که دو تخته فرش ابریشم، دو عدد قالیچه دستی نفیس، دو سرویس نقره ساخت انگلستان به همراه مقادیری طلا و وجوه نقد داخل خانه، جمعا به ارزش تقریبی 45 میلیون تومان، به سرقت رفته است.
با حضور کارآگاهان در منطقه محل سرقت، موفق به شناسایی چند مغازه طلافروشی و همچنین دو شعبه بانکی در منطقه شدند که در ادامه مشخص شد که شعبات بانکی و همچنین یکی از مغازه‌های طلافروشی اقدام به نصب دوربین در خارج از ساختمان کرده‌اند، به گونه که امکان تصویربرداری از خیابان دولت وجود دارد. بلافاصله کارآگاهان به همراه مالباخته به بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته پرداخته و مالباخته با مشاهده تصویر خانم جوانی که به گفته او به عنوان نظافتچی در منزلش حضور و تردد دارد، وی را مورد شناسایی قرار داد. تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته بانکی نشان داد که این خانم به هویت الناز 35 ساله در ساعت 23 و 30 دقیقه روز 3 شهریور در محل سرقت حضور داشته است.
الناز در اعترافات خود با اشاره به این نکته که انگیزه وی از سرقت صرفا ضربه‌زدن به مالباخته و خانواده‌اش بوده و هیچگونه انگیزه مالی در این سرقت نداشته است، به کارآگاهان گفت: من مدت چهار سال است که به عنوان نظافتچی در این خانه مشغول به کار هستم اما با وجود این مدت طولانی کار در این خانه، صاحبخانه هیچ‌وقت آنگونه که باید حق و حقوق مرا پرداخت نمی‌کرد و من همیشه از میزان کم حقوق خود شکایت داشتم و این در حالی بود که با توجه به وضعیت مالی و اقتصادی شاکی، افزایش دادن حقوق من برای وی به هیچ عنوان مشکل و یا غیرممکن نبود.
با همین انگیزه تصمیم گرفتم تا با کمک یکی از دوستان خانوادگی به هویت بهزاد اقدام به سرقت برخی از اسباب و اثاثیه داخل خانه شاکی کرده تا به شکلی به او ضرر وارد کنیم و حتی به بهزاد عنوان کردم که هیچ احتیاجی به پول این وسایل نداشته و حتی اگر بخواهد، می‌تواند آنها را به سطل آشغال بریزد.
سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به دستگیری همدست متهم به هویت بهزاد 38 ساله گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم دستگیر شده و در بازرسی از محل نگهداری اموال مسروقه، خوشبختانه تمامی اموال از متهم کشف و ضمن انجام هماهنگی لازم با مقام قضایی، کلیه اموال به شاکی پرونده بازپس داده شد و هر دو متهم پرونده در اختیار دستگاه قضایی گرفته‌اند. 

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =