دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور رکورد جدیدی در ارائه آمار از سوی مسئولان به نام خود ثبت کرد.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در گفت‌وگویی از حمایت های این نهاد و فعالیت های شورای فرهنگ عمومی درباره حماسه بزرگ 9 دی گفته است. او که همزمان دبیر این دو نهاد است در خصوص فعالیت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در خصوص بزرگداشت 9 دی اعلام کرده است: نهاد کتابخانه‌های عمومی برای این مسئله برنامه‌هایی را تدارک دیده از جمله برگزاری چند مسابقه در این ایام، تولید یک حجم بسیار خوب کتاب و ارسال قابل توجهی از کتاب‌ها با موضوع 9 دی به همه کتابخانه‌های عمومی کشور.

 

منصور واعظی در این گفتگو هیچ توضیح دیگری در خصوص این «آمار دقیق» ارائه نداده است، گزیده ای از گفتگوی او با فارس را در ادامه می خوانید:

* اولین کتابی که در این حوزه تولید شد کتابی بود که در اسفند ماه سال 1388 به همت شاعران کشورمان تولید شد این کتاب تحت نام عالمانه «مسئله 22 خردا نبود مسئله 22 بهمن بود» بسیار نام درستی است.


* فتنه‌ای که ما در سال 88 و پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری داشتیم رویکرد مقابله‌ای آن بحث انتخابات نبود، بلکه کلیت نظام و گفتمان جدیدی که انقلاب اسلامی ایجاد کرد در واقع گفتمان و اداره متکی بر ولایت فقیه را هدف گرفته بود که شاعران به درستی به این مسئله پرداختند و مجموعه ای از 50 شاعر برجسته کشورمان در ارتباط با این مسئله اشعار خود را منتشر کردند.

* شاید در این مسئله این فتخار را شاعران دارند که اولین هنرمندانی بودند که در ارتباط با 9 دی 88 وارد عرصه فرهنگ عمومی شدند و آثار خود را ارائه کردند و پس از آن هم البته کتاب‌هایی در حوزه هنری، تاریخی، جامعه شناسی و انسان‌شناسی و تحلیل این مسئله منتشر شده که نهادکتابخانه‌های عمومی از همه کتابهایی که در این حوزه منتشر شده حمایت کرده و تلاش داشته تا این آثار را در کتابخانه‌های عمومی کشور عرضه کند و علاوه بر عرضه، ما در ارتباط با کتاب‌های ارزشمند در این حوزه مسابقاتی را در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای تعریف کردیم که استقبال خوبی هم از این مسئله انجام شده است.
 

* 9 دی از منظر شورای فرهنگ عمومی یک رویداد مهم در تاریخ معاصر ما است؛ شورای فرهنگ عمومی برای ثبت جایگاه و اهمیت این روز و حماسه بزرگ قصد داشت در فضای فرهنگ عمومی آن را مطرح کند از این رو پیشنهادی را تحت عنوان «بصیرت و روز میثاق امت با ولایت» مطرح و این روز را ثبت کرد.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    2 0
    این آقا همون نیست که گفت خانه سینما غیر قانونی است؟ آقای محترم بد نیست حداقل یک آمار دقیق از زبر مجموعه تخت مسئولیت خود داشته باشد. بررسی تشکلهای دیگر پیشکش