شاسی‌بلندهای آمریکایی آن‌قدرها هم ایمن نیستند /عکس

آخرین دور آزمایش و تست تصادف از سوی موسسه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS)، نگاهی به شاسی بلندهای فول‌سایز به‌ویژه شورولت تاهو، فورد اکسپدیشن و جیپ واگنیر دارد. این موسسه مشکلاتی را پیدا کرده که هر سه مدل را از کسب رتبه Top Safety Pick+ منع کرده است.

امیرمسعود عابدین_ ‌شورلت تاهو، فورد اکسپدیشن و جیپ واگنیر، شاسی‌بلندهای فول‌سایز مطرح بازار آمریکای شمالی هستند که در تست تصادف IIHS نتوانسته‌اند برترین رتبه ایمنی را کسب کنند.

نگرانی اصلی IIHS، تغییر شکل کابین در تست تصادف از جلو است. این تست شامل برخوردی از جلو است که در آن، تنها بخش کوچکی از خودرو با جسمی ثابت برخورد می‌کند. واگنیر امتیاز خوبی را برای این آزمایش به دست آورد و تنها نفوذ جزئی به فضای پای راننده و سرنشین جلو را نشان داد. نتایج، حاکی از خطر متوسطی برای آسیب به پای چپ و مچ پای راننده بود.

در تاهو که امتیاز قابل قبولی دریافت کرد، اوضاع کمی متفاوت بود. این برخورد باعث شد که کابین در هر دو تست راننده و سرنشین به سمت پایین خم شود. این نفوذ به‌اندازه‌ای بود که خطر قابل‌توجهی برای آسیب‌دیدگی ساق پا برای راننده و خطر بالایی برای آسیب پای راست برای مسافر ایجاد کند. همچنین احتمال آسیب‌دیدگی پای چپ مسافر در حد متوسط بود.

در اکسپدیشن اوضاع بدتر بود. علاوه بر نفوذ گسترده در قسمت پایینی سرنشینان، ستون فرمان SUV و ستون A جدا شد. IIHS خطر آسیب‌دیدگی بالای پای راست راننده و خطر متوسط را برای پای چپ تعیین کرد. صدمات وارده به سمت سرنشین آن‌چنان زیاد نبود.

شاسی‌بلندهای آمریکایی آن‌قدرها هم ایمن نیستند /عکس

این تنها آزمایشی نیست که SUV ها در آن با مشکل مواجه شدند. IIHS تست تصادف خود را به‌روزرسانی کرد تا معیارهایی را برای مسافران ردیف دوم لحاظ کند و عجیب این‌که هیچ‌یک از خودروها امتیاز خوبی دریافت نکردند. واگنیر و اکسپدیشن به دلیل فشارهای کمربند ایمنی، نشان‌دهنده خطر نسبتاً بالایی برای صدمات قفسه سینه بودند. آزمایش‌ها در تاهو همچنین خطر بالای آسیب‌دیدگی سر و گردن را نشان داد که منجر به رتبه‌بندی ضعیف آن شد.

خبرهای بد برای تاهو ادامه دارد. IIHS به چراغ‌های جلوی خودرو به دلیل تابش خیره‌کننده بیش‌ازحد برای سایر رانندگان و عدم دید نور پایین در سمت راست خودرو، امتیاز ضعیفی داده است. در طول روز، سیستم ترمز خودکار فعال می‌شد و قبل از برخورد با شخصی شبیه‌سازی‌شده در حال عبور از خیابان، از آن اجتناب می‌کرد یا خودرو به‌طور قابل‌توجهی کند می‌شد. در تاریکی با نور پایین، این خودرو در موقعیت مذکور حتی سرعتش را هم کاهش نداد.

این نتایج دلسردکننده نشان می‌دهند که برخی از خودروهای محبوب هنوز در رعایت پیشرفته‌ترین استانداردهای ایمنی عقب هستند.

منبع: motor۱

۵۴۳۲۲

کد خبر 1917987

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    18 1
    بدن سایپا درستش کنه
  • علی IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    8 0
    اونا به چی فکر میکنن ما به چی اونا کافر ما مسلمان بعد میگم جای نهی و منکر عوض شده شما بگو نه
  • علی IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    9 0
    واقعاً مرگ بر آمریکای کافر که با این کار های که انجام میدهند مردمشون را بی توجه به دعا و صدقه می کنند ، در عوض سایپا و ایران‌خودرو مردم را همیشه بیاد خدا می اندازند
  • پیمان IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    3 0
    هر چقدر بد باشن برای ما ایرانیها از مرحله آرزو هم گذشته. ضمنا شما چیزی که تو بازار هست ارزیابی کن.مثلا آخرش میتونی از ماشینای شاسی چینی بنویسی. پس گزافه گویی نکن۱۴
  • آریا IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    3 0
    بله حق با شماست پراید ایمنه
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    0 0
    روحیه ایرانی را در نظرات شاهد هستیم. در مواجهه با یک گزارش کارشناسی که با پیش‌فرض‌های ذهنی‌شان فاصله دارد به جای اصلاح پیش‌فرض‌هایشان واقعیت را انکار می‌کنند و با طعنه و کنایه، علم را تحقیر می‌کنند. علیرغم رویه‌ای که در سالهای اخیر رایج شده و هر انتقادی را سیاه‌نمایی توصیف می‌کنند، خیرخواهان واقعی ایران باید راه اصلاح و صلاح را از گوشزد کردن افت روزافزون فکر ایرانی شروع کنند.
  • محمد خواجه نظام IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    0 0
    سلام آخه از ایمنی کم حرف میزنی بعد اون ایربگ ک تو تصویر دیده میشه و تو اکثر خودرو های ما آبشن حساب میشه و برای گرفتن مجوزه و جز همین نکته مثبت چیزدیگه ای نداره یا ما خاموشش میکنیم و سیمشو میکنیم ک خسارت مالی نخوریم با ما از چی حرف میزنی ایمنی.... یا ایران زندگی نمیکنی یا ...