شعارهای انتخاباتی ۳ کاندیدایِ تکراری انتخابات ۱۴۰۰ و ۱۴۰۳ +جدول

3 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم سه سال قبل هم با مجوز شورای نگهبان در انتخابات حضور داشتند، شعارهای آنها اما در فاصله چند سال تغییر کرده است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در میان ۶ کاندیدای حاضر در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، سه کاندیدا یعنی سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، علیرضا زاکانی و سعید جلیلی در انتخابات ۱۴۰۰ نیز حضور داشتند. یک نفر از این جمع سه نفره - امیرحسین قاضی زاده هاشمی - تا آخر در صحنه ماند و رأی حداقلی کسب کرد اما دو کاندیدای دیگر یعنی سعید جلیلی و علیرضا زاکانی بعد از ایفای نقش پوششی در انتخابات به نفع ابراهیم رئیسی انصراف دادند.

تفاوت بین شعار های انتخابات ۳ کاندیدای تکراری در فاصله ۳ ساله

اما سه کاندیدای تکراری این دو انتخابات چه شعارهایی در سال ۱۴۰۰ داشتند و بعد از سه سال به چه شعاری رسیده اند؟

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، در اولین برنامه «با مردم» که اولین برنامه تبلیغاتی او در تلویزیون بود شعار خود را «دولت مردم و خانواده» نامید. او در ۱۴۰۰ شعار اصلی خود را «ثبات و آرامش با دولت سلام» اعلام کرده بود.

ستاد انتخاباتی سعید جلیلی نیز با صدور بیانیه ای از شعار انتخاباتی او رونمایی کرد؛ «یک جهان فرصت، یک ایران جهش؛ هر ایرانی یک نقش باشکوه». جلیلی البته در پوسترهای خود «سعید جمهور» را نیز استفاده کرده است، یک همانند سازی با «شهید جمهور» که بعد از شهادت رئیس جمهوری فقید برای او به کار می رود.

سعید جلیلی در پوسترهای تبلیغاتی خود در سال ۱۴۰۰ شعارش را «جهاد بزرگ برای جهش ایران» تعیین کرده بود. او تلاش کرده یک شباهت سازی بین دو شعار انتخاباتی خود ایجاد کند.

شعارهای انتخاباتی ۳ کاندیدایِ تکراری انتخابات ۱۴۰۰ و ۱۴۰۳ +جدول

شعارهای انتخاباتی ۳ کاندیدایِ تکراری انتخابات ۱۴۰۰ و ۱۴۰۳ +جدول

علیرضا زاکانی نیز که خود و حامیانش هشتگ «دولت خدمت» را به کرات در مطالب خود در فضای مجازی به کار می برند، در پوستری که منتشر کرده شعار اصلی خود را «پاک باش و خدمتگزار» اعلام کرده است. او البته در برنامه های تبلیغاتی خود در تلویزیون نیز این شعار را تکرار می کند.

علیرضا زاکانی نیز در انتخابات سه سال پیش، شعار خود را «دولت اقدام و اصلاح» تعیین کرده بود.

شعارهای انتخاباتی نامزدهای مشترک در انتخابات ۱۴۰۳ و ۱۴۰۰

ردیف

نام کاندیدا

شعار انتخاباتی ۱۴۰۰

شعار انتخاباتی ۱۴۰۳

۱

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

ثبات و آرامش با دولت سلام

دولت مردم و خانواده

۲

علیرضا زاکانی

دولت اقدام و اصلاح

پاک باش و خدمتگزار/ دولت خدمت

۳

سعید جلیلی

جهاد بزرگ برای جهش ایران

یک جهان فرصت، یک ایران جهش؛ هر ایرانی یک نقش باشکوه

سعید جمهور(در پوستر های تبلیغاتی)

۲۷۲۱۹

کد خبر 1918484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =