مروری بر حوادث ایران در شنبه 10 دی 1390

معلولیت مرد و محبت بی‌اندازه زن، مرد را از زندگی مشترک زده کرد

فارس نوشت: زنی در دادگاه خانواده مدعی شد که شوهرش به دلیل محبت‌های او بعد از معلولیتش عذاب کشیده و نمی‌خواهد در کنار او به زندگی ادامه دهد، در حقیقت زن و مرد هر دو از این رفتار‌ها خسته شده و خواهان طلاق شدند. این زن جوان با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست طلاق خود را به قاضی حسن عموزادی رئیس شعبه 268 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد و با بیان اینکه شوهرم معلول است، اظهار داشت: می‌خواهم هر چه سریعتر از شوهرم جدا شده و تنها، بدون اخلاق بد شوهرم زندگی کنم چون دیگر طاقت این وضع را ندارم. وی با بیان اینکه یک فرزند دارم، ادامه داد: هر محبتی که به شوهرم می‌کنم او فکر می‌کند که من از روی دلسوزی این رفتار را دارم و با برخوردش مرا آزار می‌دهد. زن با بیان اینکه جهیزیه‌ام را نیز به طور کامل می‌خواهم و دوست ندارم حتی یک شیء کوچک هم در خانه شوهرم باقی بماند، گفت: می‌خواهم از شوهرم جدا شوم و به هیچ چیزی جزء این موضوع فکر نمی‌کنم.
مرد در دادگاه خانواده حضور داشت و با بیان اینکه معلولیتم باعث شده که همسرم دائم مرا تحقیر کند، اظهار داشت: طی یک تصادف من معلول جسمی شدم و بعد از آن رفتار‌های همسرم تغییر کرد و هر روز مهربان‌تر از قبل شد. رفتار‌های محبت‌آمیز همسرم مرا عذاب می‌دهد چون من به همان اخلاق گذشته‌ و غر زدن‌ها و بداخلاقی‌ها عادت کرده بودم ولی امروز او با مهربانی‌هایش مرا عذاب می‌دهد. زن با مطالبه مهریه‌اش ، عنوان کرد: خانه ما در پردیس بومهن است و من دیگر نمی‌توانم در کنار شوهرم و در خانه‌ای خارج از شهر با این رفتارهای او زندگی کنم و اگر تا به امروز بداخلاق بودم و شکایت می‌کردم به خاطر محل سکونتمان بود. خواهان طلاق بوده و حضانت فرزندم را به شوهرم داده و می‌خواهم که فرزندم را هفته‌ای 3 بار ببینم و در این خصوص نیز ممانعتی وجود نداشته باشد.
مرد در انتهای جلسه با بیان اینکه من هم با درخواست همسرم موافق هستم، گفت: با جدایی دیگر نه من تحقیر می‌شوم و نه همسرم به دلیل محل سکونتمان سختی می‌کشد. قاضی این شعبه بعد از شنیدن اظهارات طرفین، مرد را محکوم به پرداخت مهریه زن کرد و به دلیل اصرار زوجین حکم طلاق توافقی را صادر کرد؛ یک سکه از 250 سکه بهار آزادی مهریه زن نیز به مرد بخشیده شد. همچنین مقرر شد که قبل از مراجعه به محضر برای طلاق، کل جهیزیه به زن پس داده شود؛ زن نیز حق دارد هفته‌ای 3 بار با توافق طرفین فرزندش را ملاقات کند.

 

دوستی اینترنتی منجر به کلاهبرداری میلیونی شد

سایت پلیس نوشت: فردی که از طریق چت و جلب اعتماد دختر جوان، 30 میلون تومان از وی کلاهبرداری کرده بود توسط ماموران پلیس فتا استان اصفهان دستگیر شد. سرهنگ خسروی- رئیس پلیس فتا استان اصفهان- اظهار داشت: پیرو شکایت خانمی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی، مأموران پلیس تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری کلاهبردار آغاز کردند. طبق اظهارات شاکیه، وی مدتی قبل از طریق یکی از وب سایت‌های اجتماعی با پسر جوانی که خود را دانشجوی کشور سوئد معرفی کرده بود، آشنا و پس از مدتی پسر به بهانه برگشت به کشور از شاکیه مبلغ 300 میلیون ریال گرفته و پس از چندین هفته با توهین و فحاشی ارتباط خود را با وی قطع کر است. رییس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا طی اقدامان فنی و تخصصی متهم را شناسایی و پس از عملیات تعقیب و گریز با توجه به متواری شدن متهم، وی را دستگیر کردند. در بررسی سوابق متهم مشخص شد که وی دارای سابقه کیفری بوده و به اتهام کلاهبرداری‌های اینترنتی دیگری تحت تعقیب می‌باشد.

 

تصادف در فارس هفت کشته و زخمی برجای گذاشت

مهر نوشت: سانحه رانندگی در یکی از محورهای استان فارس پنج مصدوم و دو کشته برجای گذاشت. این سانحه در محور قره قاج - دشت ارژن رخ داد که طی آن دو خودروی سمند و ویتارا با یکدیگر برخورد کردند.
براین اساس در پی تماس تلفنی با مرکز پیام اورژانس 115 شیراز در ساعت هشت و 30 دقیقه روز شنبه، بلافاصله سه دستگاه آمبولانس برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شدند. در جریان این تصادف پنج نفر مصدوم شدند که پس از دریافت اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان انتقال یافتند. ضمن اینکه دو نفر نیز در این حادثه جان باختند.

 

دستگیری باند 8 نفره سارقان خانه و کشف 25 سرقت در غرب استان البرز

سایت پلیس نوشت: رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری باند 8 نفره سارقان منزل و مالخر در شهرستانهای ساوجبلاغ و نظرآباد و کشف 25 فقره سرقت منزل خبر داد. سرهنگ حمیدرضا گل صباحی- رئیس پلیس آگاهی استان البرز- با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت گزارشهای متعدد مردمی مبنی بر سرقت منزل در شهرستانهای نظرآباد و ساوجبلاغ و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این دو شهرستان قرار گرفت.
با توجه به حساسیت موضوع اکیپی از ماموران مجرب آگاهی پس از چندین روز تلاش و پیگیری شبانه روزی در نهایت ردی از یکی از اعضای باند سارقان که به عنوان سرکرده و رئیس اصلی باند قبلا نیز به جرم چندین فقره سرقت بازداشت شده بود پیدا کرده و با ردزنی های ماموران محل اختفای وی را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی پس از ورود به منزل ، متهم را که قصد فرار از قسمت پشت ساختمان داشت دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند .
سرهنگ گل صباحی افزود : متهم دستگیر شده در بازجویی های ماموران به سرقت از منزل با همدستی 3 نفر سارق و 4 نفر مالخر اموال مسروقه اعتراف کرد.
ماموران پلیس آگاهی با راهنمایی های متهم دستگیر شده و انجام تحقیقات نامحسوس در یک عملیات غافلگیرانه 3 نفر سارق دیگر به نامهای امیر، ساسان و رامین را دستگیر کردند که آنها نیز به مشارکت در سرقت، جابجایی و فروش اموال مسروقه اعتراف کرده و به دنبال این دستگیری 4 نفر از خریداران اموال و طلاهای مسروقه نیز شناسایی و دستگیر و تعدادی از اموال مسروقه شامل: 6 دستگاه دوربین فیلمبرداری، 5 دستگاه تلویزیون ویدئو و رسیور، یک دستگاه دریل برقی و مدارک گذرنامه، کارت پایان خدمت و سند مالکیت و غیره کشف و ضبط شد. متهمان در ادامه بازجویی های ماموران به 25 فقره سرقت منزل اعتراف کرده و پس از نشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده و کلیه مالباختگان نیز مورد شناسایی قرار گرفته و اموال سرقتی به آنها بازگردانده شد.

 

زلزله حوالی تازه شهر در آذربایجان غربی را لرزاند

ایرنا نوشت: زلزله‌ای به قدرت 4/4 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ظهر امروز (شنبه) حوالی تازه شهر در استان آذربایجان غربی -واقع در مرز ایران، ترکیه و عراق- را لرزاند. این زمین لرزه در ساعت 12 و 43 دقیقه و 17 ثانیه در 99/37 عرض شمالی و 56/44 طول شرقی رخ داده است. تاکنون از خسارات احتمالی این زلزله هیچ گزارشی دریافت نشده است.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =