حسن غفوری‌فرد اگرچه انتقاداتی به اظهارات رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور دارد اما تاکید می‌کند که او جاسوس یا عامل بیگانه نیست.

این نماینده تهران در گفت‌وگوی مشروحی که با خبرآنلاین داشت، با بیان اینکه تعریف دقیقی از «جریان انحرافی» نشده است، گفت: اما از آنجا که این جریان درون دولت است و دولت هم اصولگراست، باید بپذیریم که جریان انحرافی درون اصولگرایان بوجود آمده است.
او که می گفت این جریان هیچ ارتباطی هم به اطلاح‌طلب‌ها ندارد، افزود: فکر هم نمی‌کنم که این جریان بتواند پیوندی میان جریان‌ اصلاح‌طلبی و جریان انحرافی ایجاد شود. بعضی نظرات آقایان مشایی و بقایی و تأکید آنها بر مکتب ایرانی و مقولاتی از این دست که دارای توجیه منطقی و ارزشی نبود، سبب شد تا برخی اصولگریان آنها را «انحرافی» بخوانند اما خط‌مشی مشخصی در قبال آنها وجود ندارد و خط مرز مشخصی هم تعیین نشده است. هر جریانی که با خط ولایت زاویه بیابد، از آن به جریان انحرافی تعبیر می‌شود. اصولگرایی یعنی هماهنگی با ولایت و انحراف یعنی زاویه گرفتن از ولایت.
غفوری‌فرد در واکنش به اینکه برخی اصولگرایان این جریان را جاسوس و حتی عامل دشمن می‌خوانند، اظهار داشت: من قبول ندارم که آنها عوامل دشمن و جاسوس هستند. اصلاً این زیبنده نظام نیست که بگوییم نزدیک‌ترین فرد به رئیس‌جمهور جاسوس است. ممکن است برخی اظهارات ایشان بدسلیقگی باشد اما نباید چنین اتهامی به آنها زد.
به گفته وی، اگر کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند سندی دارند آن را به شورای نگهبان و مراجع قضایی ارائه دهند تا ثابت شود. اگر چنین اتهامی ثابت نشود، تهمت بزرگی است و قابل پیگرد قضایی است. کسانی که به ایران و اسلام علاقه‌مندند باید مراقب این حرف‌ها باشند و بدانند که به این ترتیب چه هزینه سنگینی را به نظام جمهوری اسلامی تحمیل می‌کنند در حالی‌که هیچ سندی برای مطالب خود ندارند. بیان بعضی از مطالب که ممکن است حتی از لحاظ اسلامی هم مشکل داشته باشد، دلیل بر جاسوسی نیست. نباید تنها با یکی دو جمله که کسی به زبان می آورد، او را متهم به جاسوسی کرد. هرچند که گفته​های او کاملا برخلاف مسیر اندیشه​های صحیح ما باشد.
مشروح این مصاحبه را اینجا بخوانید.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كبيرى IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    19 4
    اقاى نماينده محترم همين ديروز كميسيون اصل نود مجلس كه لابد خودتان هم عضوش هستيد مگر همه ى اصلاح طلبان منجمله رئيس جمهور قبلى را به جاسوسى متهم نكرد .معنى جاسوس مگر چيست؟