وزیر معزول شده فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید باید حساب احمدی نژاد را از جریان انحرافی جدا کنیم.

به گزارش خبرآنلاين، محمد حسین صفار هرندی که در آخرين روزهاي دولت نهم به دليل مخالفت با مشايي و با حکم رئيس جمهور عزل شده بود عصر پنجشنبه در نشست بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی – کاربردی در پاسخ به این سئوال که آیا احمدی نژاد ربطی به جریان انحرافی دارد یا نه، گفت: باید حساب احمدی نژاد را از جریان انحرافی جدا کنیم. همچنین احمدی نژاد فردی با هوش و زیرک است و این سئوال مطرح می شود که آیا وی تحت تاثیر این جماعت قرار گرفته است؟ امیدواریم که اینگونه نباشد.
 در ادامه گزيده اي از سخنان محمدحسين صفارهرندي به نقل از مهر مي آيد:
  • هر گفتمانی که از مسیر حق فاصله بگیرد به جاده انحراف کشیده خواهد شد. البته مقام معظم رهبری در کرمانشاه اعلام کردند که ایشان در امور قوای دیگر دخالت نمی کند. اما هر گاه ببینند انحرافی بوجود بیاید مانع آن خواهند شد که در این راستا می توان به حکم معاون اولی یکی از آقایان در دولت دهم اشاره کرد. مقام معظم رهبری در حکمی خواستار برکناری این آقا شدند. همچنین معظم له پس از اعلام خبر برکناری بدون دلیل وزیر اطلاعات طی حکمی خواستار حضور مصلحی در این وزارتخانه شدند.
مدام شعار مبارزه با فساد و ویژه خواری مي دهند و نمونه اش تخلف بانکی 3 هزار میلیاردی است!
  • جریان انحرافی به هیچ اصولی پایبند نیست اما در عین حال مدام از اعتقاد به امام زمان (عج) و مهدویت سخن می گوید و آیت الله مصباح یزدی در وصف این جریان گفته بودند از این جریان بوی بابی گری می آید. 
  • مدام شعار مبارزه با فساد، تبعیض و ویژه خواری سر داده می شد اما می بینیم که از دل این جریان فسادهای آنچنانی نشات گرفته است که نمونه اخیر آن تخلف بانکی 3 هزار میلیاردی بود. 
با برگزاری مناظره بین مشایی و آیت الله مصباح یزدی موافق هستید؟
  • نباید شخصیت ارزنده ای همچون مصباح یزدی را جلوی کسی قرار داد که مسائل ابتدایی از اندیشه اسلامی را نمی داند. این به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. البته می توان این فرد را در کنار کسی قرار داد که هم ردیف وی باشد و مباحث را به صورت جزئی بیان کرد تا بتواند پاسخگوی سئوالات باشد. مناظره با شخصیت برجسته ای همچون مصباح یزدی را به صلاح نمی دانم. 
عده اي مدعی شدند که دیگر ما نیروهای انقلابی دهه 60 نیستیم
  • کل کارنامه نظام در دهه 60 قابل ستایش است اما در اوایل دهه 70 عده ای از طرف کشور به خارج از کشور رفتند و در مذاکراتی که با طرف خارجی برگزار کردند مدعی شدند که دیگر ما نیروهای انقلابی دهه 60 نیستیم و حاضریم راجع به خیلی موارد از جمله نوع حکومت اسلامی خود با شما مذاکره کنیم. 
  • البته در دوران اصلاحات عده ای در صدد برآمدند تا به فشارهای بین المللی علیه ایران پاسخ دهند و اگر این سازش صورت می گرفت، ما دیگر شاهد بیداری اسلامی در منطقه نبودیم.
 
اگر سازش کرده بوديم الان سقوط کرده بوديم
  • اگر سازش های کشورهای غربی را می پذیرفتیم امروز در صف کشورهایی قرار می گرفتیم که باید سقوط می کردند. 
استراتژي اصلاح طلبان
  • وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در خصوص فعالیت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم، افزود: در نام نویسی داوطلبان انتخابات مجلس 800 نفر از نزدیکان جریان اصلاح طلبان ثبت نام کردند البته عده ای در جریان اصلاحات بر طبل تحریم در انتخابات می کوبند و عده ای دیگر بنا را بر شرکت فعال در انتخابات گذاشته اند. شخصیت های اصلاح طلب بر این باورند که نباید در انتخاباتی که در آن پیروز نمی شویم هزینه کنیم. اگر عده ای پیروز شدند که به نفع ما تلقی می شود و اگر پیروز نشدند از قبل اعلام کرده بودیم که در انتخابات شرکت نمی کنیم. 
ارزيابي از موضع گیری های هاشمی رفسنجانی
  • درباره هاشمی رفسنجانی می توان نظرات مختلفی را ارائه کرد. وی از مبارزان قبل از انقلاب بود و نقش تاثیرگذاری را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد و در دوره ای فرماندهی جنگ به وی سپرده شد اما با همه کارنامه پرافتخاری که دارد برخی از دیدگاه های وی قابل پذیرش نیست به خصور دیدگاه های اطرافیان وی. ما از هاشمی انتظار داریم نسبت به مواضعی که از سوی نزدیکان وی مطرح می شود واکنش نشان دهد اگر موضع گیری نکند این ابهام در بین افکار عمومی پیش می آید که شاید وی این دیدگاه ها را قبول داشته باشد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =