۰ نفر
۱۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۱

محققان یک سازمان تحقیقاتی در کشور انگلستان با انجام تحقیقاتی ‌متوجه شدند ناامیدی بسیاری از جوانان عصر حاضر را تهدید می‌کند.

در تحقیقی که روی جوانان 18 تا 24 سال در کشور انگلستان به انجام رسید مشخص شد نزدیک به 66 درصد از جوانان این کشور حداقل یک بار در هفته احساس ناامیدی می‌کنند و نسبت به زندگی آینده خود دیدگاه روشنی ندارند. محققان طی این بررسی‌ها متوجه شدند بیکاری و مشکلات مالی مهم‌ترین نگرانی این جوانان به شمار می‌آید.

این در حالی است که بسیاری از این جوانان اعلام کرده‌اند معمولاً در مورد نگرانی‌ها و مشکلات خود با هیچ کس صحبت نمی‌کنند که این موضوع می‌تواند عواقب بسیار خطرناکی را به همراه داشته باشد. در حقیقت بسیاری از جوانان استراتژی‌های برخورد با مشکلات و کنار آمدن با آنها را نمی‌دانند.

تحقیقات نشان می‌دهد زنان بسیار بیشتر از مردان دچار ناامیدی می‌شوند به‌طوری که از هر 10 زن یک نفر ناامید و افسرده است، این در حالی است که این موضوع در میان مردان کمتر به چشم می‌خورد و از هر 20 مرد یک نفر ناامید است.

در تحقیقی که توسط YouGov روی نزدیک به 2000 نفر به انجام رسید مشخص شد نزدیک به 33 درصد از زنان جوان اکثر روزهای سال و حتی هر روز دچار نا‌امیدی هستند.

45 درصد از شرکت‌کنندگان در این تحقیق مشکلات مالی را مهم‌ترین دلیل ناامیدی و افسردگی اعلام کردند. 33 درصد نیز مشکلات کاری یا بیکاری را عامل مهمی برای ناامیدی خود دانسته‌اند. 29 درصد دیگر نیز مشکلات مدرسه و دانشگاه را به عنوان سومین دلیل بروز ناامیدی در زندگی خود دانسته‌اند.

تعدادی از جوانانی که در این تحقیق شرکت کردند اعلام کردند معمولاً مسائل و مشکلات خود را با دوستان، خانواده و همسر خود در میان می‌گذارند، اما تقریباً یک سوم از این افراد اعلام کردند در مورد نگرانی‌های خود با هیچ‌کس صحبت نمی‌کنند و همه مشکلات را پیش خود نگه می‌دارند.

جیمز گورمن مدیر مرکز برنامه‌ریزی جوانان در این باره گفت: جوانان این دوره بار فکری و روانی بسیار سنگینی را به دوش می‌کشند. در حالی که تعداد جوانان بدون شغل و بدون تحصیلات مناسب رو به افزایش است، افزایش نگرانی و ناامیدی در میان جوانان چندان هم عجیب نیست.

تحقیقات ما نشان می‌دهد در صورتی که اقدام به‌موقعی در این مورد صورت نگیرد، ممکن است عواقب بسیار خطرناکی برای جوانان به همراه داشته باشد. به عبارت دیگر هرچه جوانان در سکوت به این شکل پرورش یافته و با مشکلات روحی دست و پنجه نرم کنند شدت بیماری‌های روحی در آنها افزایش بیشتری پیدا می‌کند و بازگرداندن سلامتی به آنها مشکل‌تر می‌شود.

لوسی راسل مدیر کمپین Young Minds در این باره گفت: این تحقیقات نشان می‌دهد جوانان در بسیاری از ساعات روز دچار ناامیدی هستند. یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های ما این است که جوانان نسل حاضر حتی نمی‌توانند در مورد نگرانی‌ها و مشکلات خود با شخص دیگری صحبت کنند.

پاول فارمر مدیر ارشد سازمان حمایت از جوانان در این باره گفت: در حال حاضر بار اصلی وضعیت نابسان اقتصادی بر دوش جوانان است. بیکاری‌های گسترده، وضعیت نابسامان اقتصادی، نداشتن اعتماد به نفس و نداشتن شادی و سرگرمی از مهم‌ترین دلایل بروز افسردگی و ناامیدی در میان جوانان و نوجوانان است.

بی‌بی‌سی، 4 اکتبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 19301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =