العالم نوشت:

رییس جمهوری سوریه در سخانی با انتقاد از برخی کشورهای عربی تصریح کرد: کشورهایی که ما را به اجرای اصلاحات نصیحت می کنند، خودشان کاملا از اصلاحات و دموکراسی به دورند.

بشار اسد در چهارمین سخنرانی خود پس از آغاز بحرانخاطرنشان کرد: تلاش هایی بی پایان برای واداشتن رییس جمهور به کناره گیری از مسوولیت ها وجود دارد اما من کسی نیستم که از مسوولیت های خود دست بکشم.
 وی گفت: جریان سازی تبلیغاتی ضد سوریه پس از گذشت دو ماه از بحران ، مرا بر آن داشت که با رسانه ها مصاحبه کنم. سوریه در تاریخ نوین خود گرفتار جنگی بی سابقه شده است و پیروزی در این جنگ بسیار نزدیک است.

رییس جمهور سوریه با بیان این که هیچ گاه از خطر تخریب و تروریسم غافل نبوده ایم، افزود: خرابکاران، از تظاهرات مسالمت آمیز برای خرابکاری و قتل و چپاول در سوریه سوء استفاده کردند.

وی اظهار داشت:    ایستادگی ما در برابر خرابکاران مانعی اساسی در برابر زمینه سازی دخالت بیگانگان در سوریه بوده و خواهد بود.

اسد در عین حال افزود: برخی از کشورهای عربی سعی کردند نقشی اخلاق مدارانه و به جا در بحران سوریه ایفا کنند. دل برخی از مسوولان عرب نیز با ماست اما سیاست آن ها علیه ماست.

رییس جمهور سوریه اظهار داشت:    مبارزه ما با کشورهای عربی که علیه ما اقدام می کنند ، نیست بلکه با کسانی است که زمام آن ها را به دست دارند و به نمایندگی از این کشورها تصمیم گیری می کنند.
 
وی گفت:ایفای نقش اعراب زمانی در دستور کار قرار گرفت که تلاش ها برای واگذاری موضوع سوریه به شورای امنیت به شکست انجامید. برخی از کشورهای عربی پیش بینی می کردند که ما دعوت به اصلاحات در کشور را نپذیریم اما ما آن را پذیرفتیم. 49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    0 3
    خوب به حرف کشورهایی که دموکراسی دارند گوش کن!!!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    1 1
    هیچ کشوری اننجور که تو می گی دموکراسی نداره. اگر این چنین باشه سنگ بر روی سنگ ...... یکم فکر کن بعد حرف بزن . آمریکا تمامی حکومت های پادشاهی که باهاش همکاری کنند را از بین می بره . کافی است که یه پادشاه یه بار در برابر سیاست آمریکا بایستد در این صورت از بین می رود . چند نفر را تحریک کردن و مردم را جو گیر کردن که دیگه چیزی نیست که امنیت ملت به هم بریزه . هر کسی هم در ایده آل ترین جامعه دارای مشکلاتی است که تا یکی بیاد بیرون اون هم میره و همین طور یه سیل عظیم بیرون می آید.