ایسنا نوشت:

استعفاي فيليپ هيلندبرند، رييس بانك ملي سوييس، اكنون توجه همه را معطوف انتخاب جانشين وي و يافتن عضو سوم شوراي اداره كننده سه نفره اين بانك كرده است.

توماس جوردن در حال حاضر به عنوان جانشين موقت هيلندبرند انتخاب شده است. وي پس از استعفاي هيلندبرند در روز دوشنبه كه در پي افشاي معامله ارزي همسرش در سال گذشته و در زماني كه اين بانك براي جلوگيري از افزايش صعودي ارزش فرانك اقدام به مداخله ارزي كرده بود، صورت گرفت، در مركز توجه عمومي قرار گرفته است.

بانك ملي سوييس جوردن را به عنوان رييس موقت انتخاب كرده است اما دولت بايد وي را به عنوان رييس دائمي بانك مركزي تاييد كند. جوردن روز دوشنبه اظهار كرده بود مايل است سمت دائم را بپذيرد و انتظار مي رود وي مورد تاييد قرار بگيرد اما اين روند هفته‌هاي متعددي به طول خواهد انجاميد.

تحليلگران مي گويند در صورت تاييد شدن جوردن، وي احتمالا سياست‌هاي هيلدبرند را بويژه در نظارت بانك و ارز خارجي دنبال خواهد كرد.

توماس جوردن كه در سال 1997 به عنوان يك مشاور اقتصادي به بانك ملي سوييس پيوست، سابقه آكادميك زيادي دارد و در دانشگاه‌هاي برن و زوريخ تدريس كرده است و يك تز فرا دكتري در دانشگاه هاروارد نوشته است. وي در سال 2004 در هيات اداره كننده بانك ملي سوييس منصوب شد و در آغاز سال 2010 به عنوان معاون رييس بانك انتخاب شد.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =