۰ نفر
۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۶

فارس نوشت:

دولت درباره سفر به تایلند که سلامت مردم به خطر می‌افتد باید حساس باشد و از حرکت‌هایی که فرهنگ ایرانی - اسلامی ما را مخدوش می‌کنند و به اعتقادات مردم آسیب می‌زنند باید جلوگیری شود.
حجت‌الاسلام موسی قربانی با انتقاد از نحوه برخورد مسئولان در ارتباط با سفر ایرانی‌ها به تایلند گفت: به خاطر بیماری آنفلوانزا سفر حج 88 متوقف شد اما با وجود بیماری خطرناک ایدز در کشوری مثل تایلند سفرها همچنان انجام می‌شود.
وی اظهار داشت: درباره سفر ایرانی‌ها به تایلند چند نکته قابل تأمل است که یکی از این موارد سرمایه ملی کشور است. ارزی که باید در جاهای مفید و ضروری مورد استفاده قرار گیرد برای چنین سفرهایی از کشور خارج می‌شود. یکی دیگر از موارد، بحث سلامت بهداشت جامعه است که دولت باید برای این موضوع اهمیت ویژه‌ای قائل شود همانطور که برای رفتن به حج، مقررات می‌گذارند مثل سال 88 که به دلیل شیوع آنفلوانزا جلوی برخی از سفرهای معنوی گرفته شد باید برای چنین سفرهایی که خطر ابتلا به بیماری‌هایی چون ایدز وجود دارد مقرراتی لحاظ کنند.
عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: دولت درباره سفر به تایلند که سلامت مردم به خطر می‌افتد باید حساس باشد و از حرکت‌هایی که فرهنگ ایرانی - اسلامی ما را مخدوش می‌کنند و به اعتقادات مردم آسیب می‌زنند باید جلوگیری شود.
وی ادامه داد: حداقل تکلیف مسئولان در این باره برنامه‌ریزی است. نباید به هر شکلی در کشور پول در بیاوریم. عده‌ای از سفر به تایلند سودهای زیادی به جیب می‌زنند. نظام ما اسلامی است و این را نباید از یاد ببریم.
این نماینده مجلس درباره مسئولیت سنگین مسئولان گردشگری کشور در این خصوص گفت: مسئولان مرتبط با موضوع گردشگری باید رگه حساسیتی نسبت به ارزش‌های نظام داشته باشند و قائل به اباحه‌گری نباشند.
حجت‌الاسلام قربانی افزود: موضوعات اینچنینی باید کارشناسی دقیق شوند تا جلوی بعضی مسائل از جمله تهدید فرهنگ اسلامی و سلامت مردم گرفته شود.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    115 9
    بنده خودم بارها برای کنفرانس علمی به کشور تایلند سفر کرده ام، کشوری بسیار بسیار زیبا و جذاب با جاذبه های توریستی و طبیعی فراوان، که همه و همه به خاطر سرمایه گذاری دولت تایلند در اکوتوریسم ایجاد شده است. در تایلند ایرانی به قدری زیاد است که خیلی از تایلندی ها در بازارهای بزرگ شهر بانکوک مثل پتونم فارسی را به راحتی صحبت می کنند! در تایلند هیچ کس ایرانی ها را مجبور به روابط خطرناک که ممکن است به ایدز منجر شود نمی کند. البته همه چیز وجود دارد ولی کسی دیگری را مجبور به کاری نمی کند! وقتی سن ازدواج جوانان در کشور ما به دلیل مشکلات بسیار که مهمترین آن مشکلات اقتصادی و اشتغال است بالا رفته و جوانان قادر به ازدواج به موقع و موفق نیستند و در کشور خودمان نیازهای جنسی آن ها برآورده نمی شود، کسانی که تمک
  • بدون نام TH ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    65 23
    دولت تایلند هم به پاس اینکه بیش از 150000 هزار ایرانی در سال 2011 به تایلند سفر کردند و حد اقل چهار صد پنجاه میلیون دولار به این کشور فایده رسانده اند اولین کشوری در جنوب شرق آسیا بود که از دادن سوخت به ایران ایر خود داری کرد و ایران ایر مجبور شد پروازهای خود به تایلند را متوقف کند . این است تشکر تایلندی ها از ایرانی ها . در زمان درگیرهای سیاسی در تایلند وقتی هواپیما های اروپایی خالی به تایلند می آمدند در عوض شرکت ماهان پروازهای فوق العاده می گذاشت . ولی امروز هم ماهان و هم ایران ایر قادر به تهیه سوخت در فرودگاه بانکوک نیستند .
    • بدون نام IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
      45 2
      داداش دولار نه! دُلار
    • بدون نام IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
      18 9
      150000 هزار نه! یا 150000 یا 150 هزار فارسی را پاس بداریم
    • بدون نام IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
      4 33
      ادم خودش باید شعور داشته باشه یه با برو کربلا ببین کجا بهتره به نظر من هرکی ندید بدیده میره پاتایا
    • بدون نام IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
      24 1
      والا ما که رفتیم کربلا جز بدبختی مردم چیزی ندیدیم و همش می ترسیدیم زیر پامون بمب بترکه... ولی به نظر من قیاس کربلا با تایلند قیاس مع الفارق است، چون یکی زیبایی معنوی داره و دیگری زیبایی مادی.
  • بدون نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    94 6
    شايد بهتر باشد افرادی که می خواهند موضعات این چنینی را مطرح نمایند ایتدا دلایل سفر را بررسی کنند . . آیا می دانند جاذیه های توریستی این کشور چه می باشد و علت اصلی جذب توریست چیست فقط بحث لا ابالی گری نیست بلکه مناظر زیبا و ... وجوددارد وحتی خرید کالای مناسب وجود دارد نباید همه را به یک چوب زد.
  • بدون نام IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    71 5
    چرا همه چیز را از جنبه منفی نگاه می کنیم! تایلند کشور بی نهایت زیبایی هستش و طبیعت فوق العاده ای دارد.چرا فکر می کنیم هر کس به این کشور سفر می کند فقط یک منظور دارد؟ یکی از جذابترین تفریحاتش برای من و خواهرم فیل سواری در جنگل بود که به نظر من تجربه ای زیباست. اینقدر همه چیز را کاملا سیاه و یا کاملا سفید نبینیم.در ضمن انجا اجناس خوب با قیمت خیلی خوبی هم به فروش می رسد.
  • بدون نام CA ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    52 3
    چطور خروج ارز به ترکیه و دوبی اشکال نداره؟
  • بدون نام IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    57 3
    سفر یک امر کاملا شخصی هست و هرکس به هر کجایی که بخواهد میتواند سفر کند و از جیب خودش هزینه میکند نه از جیب دیگران و من تا به حال 3 بار به تایلند سفر کردم کشوری کاملا زیبا و سرسبز چرا ما تنها به موارد منفی آن نگاه میکنیم در ضمن آن موارد منفی هم به خود شخص برمیگردد که سمت آن برود یا نه.
  • بدون نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    34 4
    من یک دخترم و به همراه مادرم به تایلند رفتیم... به قدری این کشور زیبا بود که همیشه دلم می خواد یه بار دیگه برم... جاذبه تایلند خیلی فراتر از این یه مورده که گیر دادین مردم از همه دنیا میان اونجا برای قواصی، جزایر رویایی، بازدید از معابد زیبا، خرید مناسب، برخورد خوب و سرویس دهی مردم اونجا و ...
  • مصطفی IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    31 1
    همین تعداد نظر که داده شده حاکی از اهمیت موضوع مخصوصا برای جوانان است در حال حاضر تنها کشوری که از نظر راحتی برای تهیه بلیط ویزا تور - ارزان بودن قیمت برای خرید غذا گردش - امنیت فراوان برای توریست - جاهای دیدنی و تفریحی بسیار و... دلایل بسیار زیاد دیگری هم هست تایلند سرزمین لبخند است خوب حالا موسی قربانی جان عزیز دل برادر می گی جلوش رو بگیرن .همین که دلار رو گران کردید جلوی اون رو برای خیلی ها گرفتید خدا دل تو رو شاد کنه تو که دل ما را شاد کردی
  • فرخ IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    31 4
    من یک تاجرهستم تا حالا 9 سفربه تایلندداشتم کشوری زیبا با مردمی مهربان وخونگرم وکشوری ارزان برای خریدوگردش وتفریح سالم و موردی که درباره آن بحث شد دقیقا با بقیه دوستان موافقم که کسی را مجبور به انجام کاری نمی کنند. آنچه به سرمان می آید نتیجه اعمال خودمان است.
  • بدون نام IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    20 0
    سفرهای خارجی خیلی هم به نفع دولته از قبل صدور پاسپورت و خروجی و بلیط هواپیما دولت کم پول در نمیاره . به نفع جامعه هم هست عده ی زیادی در آژانسهای مسافرتی و هواپیمایی ایران مشغول کارند .در ضمن این که کسی که میره خارج تفریح میکنه یا خرید یا میره دنبال روابط غلط اخلاقی دیگه به آدمش بستگی داره . ما تو همین ایرانم همه جوره آدم داریم اونی که دنبال روابط غلط اخلاقیه تو همین ایرانم خیلی کارا میتونه بکنه .
  • reza IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    2 0
    چی بگم...
  • غريبه A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    هر كسي كه به تايلند سفر كنه محا ل كه مريض نشه ،يا كوارشي ويا كرفتن انواع زگيلهاي مقاربتي و اكه فكر مكنيد كه با انجام ندادن بعضي تفريحات از خطر مبتلا شدن متونيد فرار كنيد مطما باشيد كه بزرگترين اشتباه عمرتونو داريد مكونيد شاهد من متوانيد يي سري به بيمارستان پوست بزنيد.