ساعت 7:30 بامداد امروز (دوشنبه 26 دی 1390)، فورانی عظیم در منطقه لکه‌های خورشیدی 1401 و 1402 روی داد و انبوهی از مواد خورشیدی را روانه سیاره ناهید کرد. ممکن است این ذرات به زمین نیز برخورد کنند.

تصاویر تلسکوپ فضایی سوهو، بزرگی این طوفان خورشیدی را که به سوی سیاره ناهید رهسپار است، نشان می‌دهد. تصاویر دریافتی از تلسکوپ داینامیک خورشیدی ناسا، جزئیات بیشتری از چگونگی این فوران را نمایش می‌دهد که در فیلم انتهای مطلب مشاهده می‌کنید.

به گزارش ناسا، آخرین تحلیل‌ها نشان می‌دهد این طوفان خورشیدی در اولین ساعت‌های بامداد 29 دی به سیاره ناهید برخورد خواهد کرد و از آن‌جاکه این سیاره فاقد میدان مغناطیسی است، بخشی کوچک از جو این سیاره را با خود خواهد برد. این شبیه‌سازی را در فیلم زیر مشاهده می‌کنید. برای مشاهده این فیلم در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

طبق آخرین تحلیل‌ها، این احتمال وجود دارد بخشی از این طوفان در بعدازظهر 29 دی به زمین برخورد خواهد کرد. زمین دارای میدان مغناطیسی قدرتمندی است، به‌طوری که پس از سیاره مشتری، شدت میدان مغناطیسی در سطح استوای زمین بیش از دیگر سیارات است. وجود همین میدان مغناطیسی است که زمین را از آسیب پرتوهای کیهانی و طوفان‌های خورشیدی در امان نگاه می‌دارد. به هنگام برخورد طوفان‌های خورشیدی، بخشی از ذرات باردار روانه قطب‌های زمین شده و در اثر برخورد با مولکول‌های جو، نورافشانی شفق‌های قطبی را به‌راه می‌اندازند.
5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر A1 ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    12 17
    میگن زمین با یه انفجار خورشیدی عظیم نابود میشه! (نفخ صور)
    • بنده خدا IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
      5 3
      نه جانم.این عالم به این زیبایی که به خاطر غلطهای ما خراب نمیشود...این آیات همه تفسیر دارد.
  • بدون نام IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    23 8
    من 16 سالمه دارم این جمله رو میگم میدونم شاید اینو نزارین اما بدونین الآن همه درگیر جوایز فیلم جدایی نادر از سیمین هستن چند ماه دیگه هم المپیک. کی به فکره جهانه؟ منتظر نابودی زمین باید باشیم؟ به جای جدایی نادر از سیمین یا فیلم های دیگه بهتره کمی به فکر این دانشمندا و مهندسا و دکترا باشیم که اگه اونا نباشن جهانی در کار نیست که ...ا بیان ما رو تشویق کنند. چه خوب میشد از اینایی که به فکر پیشرفت جامعه بشریت هستند هم قدر دانی میشد.متاسفانه سهم بزرگ شهرت اغلب در هنرمندی رفته. یکی از مشکلات مردم این دنیا. جواب آینده ها رو چه بدیم!
    • بدون نام IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
      10 10
      مشکل شما اینه که همه پیشرفت جهان رو مدیون مهندسین یا پزشکان تصور میکنی، این تصور اشتباهی مهلک است
    • شروین IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
      9 7
      پسرم !نوشته ی تو ,چون از دل بر آمده بود, زیبا بود!اما فراموش نکن ,هنرمندان و به خصوص شاعران در ساختن تمدن امروزی که از آن متفکران و مهندسان علوم دقیقه خارج می شوند ,سهم به سزایی داشته و دارند؛به عبارت دقیق تر ,این شاعران و به صورت کلی ,هنرمندان هستند که آینده ی بهتری برای بشر می خواهندوآینده را ترسیم می کنند و این چراغ راه بهتر زیستن و بهتر در کنار هم بودن را برای همه ی ما مجسم می کنند.هنرمندان همیشه خلق نمی کند ,بلکه بیشتر نواقص ,درد ها,خواست ها وچه خوب بودن ها و چه بدبودن های زندگی بشری را کشف می کنند؛کشفی که ما از آن غافل میشویم.خوشحال شدم که در سن "16"سالگی , بیشتر از سنت می نویسی ! تو و مانند تو ,نوید بخش آینده ای بهتر برای ایران هستی.دست خدا پشت و پناه تمام مردان و زنان آینده ی ایران!
  • ekhtelas AU ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    5 1
    جواب بدون نام شانزده ساله عموجان هنر بخشی از گیتی است...انسان جهان به این زیبایی و زشتی را به اثرهای ماندگار برای نسل بعدی تبدیل میکند...چه نقاشی چه فیلم و .... عموجان شما بهتر است سراغ اختلاس سه هزار ملیاردی را بگیری...با این پول میشد ...
  • نهال IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    2 0
    ای بابا از بحث منحرف شدینا اختلاس و هنر و اینا را ول کنین نابودی دنیا را بچسبین من ک ی حس قوی بهم میگه حقیقت داره و دنیا شب یلدا نابود میشه من حس میکنم کاملا حقیقته حسابیم تحقیق کردم و ب نظرم این ویژگی هایی ک تو قرانه داره اتفاق میفته البته خدا کنه اتفاق بیفته ولی ستاره طارق ب ایران نخوره بخوره ب امریکایی انگلیسی جایی من ک خیلییییییییییییییی میترسم و هر روز منتظرم زمین نابود شه
  • بیق بیق IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    1 0
    هه نشد که!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • محمد امين معظمي گودرزي A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    1 0
    خيلي منون از700به شما698ميدهم