«تلاوت» عنوان رمان قادر طهماسبی با 14 اپیزود درباره درون و بیرون انسان است که توسط سوره مهر به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرآنلاین، «تلاوت» یک اثر معرفت شناسانه است که در 14 اپیزود روایت می شود و به گفته نویسنده زاویه دیدهای تازه ای در هر فصل تجربه شده تا مفاهیمی همچون نگاه، سکوت، درد و غیرت تشخص یافته و به عنوان شخصیت های اصلی هر فصل نقش آفرینی کنند. فضا و زبان این رمان نیز شاعرانه است.

 

قدر طهماسبی متخلص به «فرید» درباره اولین رمان خود می گوید: «داستان درون و بیرون دنیای انسان را بررسی می کند. به همین دلیل است که عشق زمینی و عشق آسمانی در کنار هم پرداخته شده‌است و به مرور داستان را به نقطه مشخصی می رساند که از منظر هستی شناسی اوج رمان محسوب می شود. همچنین داستان های عاشقانه ای همچون «لیلی و مجنون» و «خسرو و شیرین» نیز در حاشیه این رمان بررسی شده است.

 

بنابراین گزارش، داستان با نام حضرت زهرا (س) شروع می شود و در انتها نیز به واقعه کربلا می رسد، اما کلیت زندگی انسان در آن بررسی می شود زیرا به اعتقاد نویسنده هر انسانی با بهشت مثالی رو به روست که تلاش می کند به آن دست یابد.

 

طهماسبی درباره نام رمانش نیز معتقد است که هر انسان آیتی از اسم اعظم پروردگار است و به همین دلیل باید بکوشد خود را تلاوت کند تا به مراحل بالای سلوک دست یابد.

 

وی درباره لحن رمان نیز می گوید: «در سال های گذشته در کشور ما حوادث تلخی رخ داد که جامعه را به سوی زمختی سوق داد و عواطف را کمرنگ کرد. هر چند این حوادث تلخ در زمان جنگ نیز رخ می داد اما فضای عمومی جامعه هرگز تا این حد خشن نشد. به همین دلیل در این فضای نه چندان دلچسب٬ تصمیم گرفتم در رمان «تلاوت» دست به دامان معرفت شود و داستان را از طبیعت آغاز کنم.»

 

رمان «تلاوت» با قیمت 2 هزار و 400 تومان منتشر شده است.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب ‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =