۰ نفر
۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷

یک ماه پس از کشف توله شیرها در خیابان های تهران، بالاخره آخرین آنها که هفت ماه در پشت بام یک خانه زندگی می کرد، مرد.

 حسین محمدی، مدیرکل دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان محیط زیست- دراین باره گفته است: "

این توله شیر به دلیل بیماری به محیط زیست تحویل داده شد. در همان زمان معاینات اولیه نشان داد که این حیوان به دلیل سوء تغذیه دچار نرمی استخوان است و این مشکل حرکت کامل را از حیوان گرفته بود."

او در توضیحی که درباره نگهداری از این حیوان به خبرگزاری مهر داده است، گفته: "بعد از اینکه حیوان را تحویل گرفتیم به کلینیک دامپزشکی دانشگاه تهران منتقل کردیم و سپس به مرکز نگهداری حیوانات در پارک پریسان منتقل کردیم که دراین مدت به طور مکرر توسط دامپزشکان سازمان محیط زیست و یک کلینیک خصوصی مورد معاینه قرار می گرفت و داروهای ویژه ای برای نرمی استخوان حیوان تجویز می شد تا سوء تغذیه آن برطرف شود. البته در این مدت فرد تحویل دهنده حیوان نیز یک سری داروها و غذاهای ویژه ای را از خارج کشور تهیه و در اختیار محیط زیست قرار داد، در نهایت طی معاینات متعددی که از حیوان به عمل آمد مشخص شد که دچار نارسایی قلبی و تنفسی، دیستروفی مهره ها است. همچنین ناحیه لگن حیوان نیز از فرم خارج شده بود که همین مساله مانع تحرک و ایستادن حیوان شده بود."
محمدی گفت: "هفته گذشته توله شیر به دلیل وخامت حال دوباره به کلینیک دامپزشکی دانشگاه تهران منتقل شد و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفت اما اقدامات موثر واقع نشد و حیوان دچار ایست قلبی، تنفسی و عدم هوشیاری عمیق شد که بعد از ساعاتی تلاش، درمان دیگری از سوی کلینیک به ما معرفی نشد و در واقع دامپزشکان از ادامه حیات حیوان ناامید می شوند. اما با اصرار فرد تحویل دهنده، حیوان به یک کلینیک بخش خصوصی منتقل شد ولی در آنجا هم اعلام کردند امیدی به حیات حیوان نیست بنابراین مرگ مغزی حیوان اعلام شد.
 محمدی درباره وضعیت توله شیرهایی که توسط فردی از باغ وحش بابل به تهران آورده شده بودند و در پارک پردیسان نگهداری می شوند گفت: "این توله شیرها در حال حاضر در سلامت کامل به سر می برند و هیچ مشکلی ندارند."

گفته شده است برای مالک توله شیر هفتم پرونده قضایی تشکیل می شود. هرچند که به دلیل استرداد داوطلبانه حیوان وحشی، درخواست تخفیف مجازات برای او وجود دارد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    58 1
    آزار و اذيت حيوانات عاقبت خوشي ندارد.
  • بدون نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    60 1
    آخی، چطور دلشون اومد با حیون بیچاره این کارا رو بکنند... آخه شماها که بلد نیستسد از حیون نگهداری کنید چرا میاریدشون رو پشت بومتون زندانی می کنیدش
  • جاندار AE ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    56 3
    دو ماه بعد: توله شیرهای باغ وحش بابل دچار سرطان خودخواهی انسانی شدند و به طرز فجیعی جان باختند تصور کنیدفیلهای آفریقایی یک نوزاد انسان را برای سرگرمی از پدر و مادرش بدزدند و ببرن توی صحرای افریقا و بندازند توی یه حصار به نام باغ رام (وحش) تا همه فیلها بیان سرگرم بشن تازشم یه تعدادی از فیلهای گردن کلفت دوست داشته باشند که باغ رام شخصی خودشان را داشته باشند. بعضی از کارهای ما انسانها واقعا اسفناکه ببخشین به کسی برنخوره ولی حیوان مفلوکی که توی دام ما انسانها افتاده فکر میکنه ما وحشی هستیم یا خودش؟
  • بدون نام IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    10 1
    به خدا این حیوونهای بیچاره گناه دارند
  • کیوان IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    11 0
    نگ بر ما انسانها که با داشتن شعور بی شعورترین موجودات روی کره زمین هستیم
  • عباس IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    9 0
    سلام بايد اين واقعيت را بپذيريم که ما ايرانيها با حيوانات خيلي ظالمانه برخورد ميکنيم چه در نگهداري آنها در باغ وحشها که مثلا يک شير را که در طبيعت قلمروي برابر دهها کيلومتر مربع دارددر يک قفس آهني 10 مترمربعي نگهداري ميکنيم چه با حيوانات وحشي وپرندگان مهاجر ، وروي فرهنگ برخورد انساني هموطنانمان با اين مخلوقات زيباي خداوند کار نميکنيم که اين موجودات که از نظر رده هاي تکاملي پايينتر از ما هستند وداراي احساسات وعواطف حيواني هستند ومعني محبت وناز ونوازش را بخوبي مي فهمند وبه آن واکنش نشان ميدهندحق حيات وزندگي دارندوما حق نداريم چون از آنها قدرتمند تر هستيم به حقوق آنها تجاوز کنيم .در اروپا مردم پرندگان وحشي را با دست خودغذا مي دهند ولي اينجا آنها از يک کيلومتري مافرار مي کنند.
  • بدون نام IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    0 1
    یه حیوون بدبخت رو نمیتونید نگه دارید....شما از خانوادتون هم همین طوری نگهداری میکنید؟