کتایون ریاحی ، بازیگر با سابقه سینما و تلویزیون ایران در مراسمی به عنوان دومین سفیر مهرآفرین ایران معرفی شد .

به گزارش خبر آنلاین ،  در مراسمی که با حضور جمع زیادی از چهره های هنری کشور درسالن همایش های میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار گردید، مدال ویژه موسسه نیکوکاری مهر آفرین بر گردن کتایون ریاحی انداخته شد .
بعد از فاطمه معتمد آریا ، ریاحی دومین سفیر مهر آفرین است که در زمینه حمایت از کودکان بد سرپرست و زنان سرپرست خانوار فعالیت خواهد کرد و جامعه را متوجه وضعیت نابسامان آنان می سازد .

 


در ابتدای این مراسم ، علی معلم ، منتقد و تهیه کننده سینما در باره فعالیت های اجتماعی هنرمندان گفت : در میان 70 میلیون جمعیت کشورمان کمتر از هزار نفر بازیگر سینما هستند. از میان این هزار نفر حدود ده درصد بین مردم شناخته شده اند و از این عده کمتر از سی نفر هستند که حیطه شخصی زندگی حرفه ای شان دستخوش مسایل حاشیه ای نشده است. این افراد شهرتشان را از لطف مردم می دانند نه از خودباری. اگر عزت الله انتظامی را امروز همه میشناسند نه فقط به خاطر بازی خوبش بلکه بیشتر برای خلق و خوی و اخلاق انسانی اش است. محبوبیت فردین تنها به خاطر بازیگری اش نبود بلکه محبتش و نحوه سلوکش با مردم او را بین همه عزیز کرد.
وی ادامه داد : صاحبان مقام کشور باید قدر این هنرمندان را بدانند و واقف باشند اگر قرار است حضور این افراد نادیده گرفته شود چیزی از مردم هم باقی نمی ماند چراکه اینها ضامن فرهنگ یک ملت هستند.
علی معلم با ذکر نام کتایون ریاحی به عنوان سفیر دوم مهرآفرین این دوره اظهار کرد: ریاحی با شایستگی و گزیده کاری حرفه هنری خود را آغاز کرد و به اختیار خودش به حرفه اش پایان داد. او سال گذشته بعد از دریافت جایزه اش برای بازی در سریال "یوسف پیامبر" پایان کار خود را اعلام کرد اما به نظر من برای اهل فکر پایان وجود ندارد. برای ما که این روزها شاهد سقوط اخلاقی عجیب و خطرناکی را در جامعه شاهد هستیم حضور چنین افرادی موثر است. مدت هاست در حوزه های مختلف فرهنگ و هنر و اقتصاد و سیاست و ... رفتار خوبی از خود نشان نمی دهیم امیدوارم محافلی از این دست با حضور چنین افرادی کمک کند با هم مهربانتر باشیم و بیشتر بیندیشیم.

 


در ادامه این مراسم بعد از پخش فیلم کوتاهی از کتایون ریاحی ، لوریس چکناواریان، لاله اسکندری، علی معلم و ... برای اهدای مدال و لوح سپاس روی صحنه امدند و ستاره اسکندری در سخنانی برای این بازیگر آرزوی موفقیت کرد و افزود: امیدوارم خانم ریاحی بتواند این راه را با قدم های محکم طی کند.
کتایون ریاحی بعد از دریافت مدال مهر آفرینی در سخنانی گفت : بزرگترین نیکوکاران ثروتمندترین افرادی بودند که به این باور رسیده بودند که با بخشش شان داشته هایشان را دوبرابر میکنند.
وی ادامه داد : ما ملتی هستیم که به فرهنگ و تاریخ و شاعران و بزرگان مان افتخار می کنیم و ادعای مان این است که تمدن ما و تمام کسانی که فرهنگ مارا اینگونه غنی کرده اند بزرگترین ثروت زندگی امروزمان است.اگر واقعا ما چنین ثروتی در دست داریم پس حتی یک فقیر هم نباید داشته باشیم.چگونه ممکن است اینهمه اندوخته را جلوی چشم بیاوریم و بعد از فقر حرف بزنیم؟ به نظر من باید اول از خودمان شروع کنیم و منتظر کسی نباشیم وقتی من برای کمک به سفر سومالی رفتم متوجه شدم خودم بیشتر از همه آنان به کمک احتیاج دارم و این یاری را از انها گرفتم.
اجرای چند قطعه موسیقی از سوی رضا یزدانی ، پایان بخش مراسم معرفی کتایون ریاحی به عنوان سفیر مهر آفرین بود .

 


57245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =