فارس نوشت:

با ادامه یافتن قاچاق سلاح به سوریه از مرز لبنان، دمشق خواستار استقرار ارتش لبنان در مرز با سوریه شد تا مانع تحولات غیرقانونی در این منطقه شود.
به گزارش شام‌پرس، پیامدهای بحران سوریه و فعالیت بیش از 10 ماهه گروهک‌های تروریستی مسلح همچنان ادامه دارد تا جایی که شمار پناه‌جویان سوریه به لبنان را افزایش داده است.

شام پرس با بیان اینکه تعداد افراد پناه‌جو به عکار و بقاع شمالی و میانی شده است، به نقل از علی عبدالکریم علی سفیر سوریه در لبنان اعلام کرد: بیشترین حجم قاچاق سلاح به خاک سوریه از مرز کشور برادر لبنان انجام می‌شود.

وی با اشاره به سیاست «عدم دخالت» لبنان در موضوع سوریه، اعلام کرد که قاچاق سلاح، افراد مسلح و ورود مزدوران به خاک سوریه از مرز لبنان جزء امور مربوط به سیاست عدم دخالت نیست.

شام‌پرس نوشت: این در حالی است که دمشق از طریق کانال‌های نظامی از لبنان خواسته است تا ارتش را در مناطق مرزی بقاع (شهرک عرسال)، بقاع شمالی (عکار و وادی‌خالد) مستقر کند تا مانع قاچاق بیش از پیش سلاح و فرار کسانی شود که تحت تعقیب قرار دارند.

در مقابل گفته می‌شود که فرماندهان نظامی لبنان اعلام کرده‌اند که اجرای چنین اقدامی، نیازمند دستور سیاسی است و کابینه لبنان باید درباره استقرار ارتش و ورود آن به مناطقی معین در مرز تصمیم بگیرد.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =