برف و کولاکی که از سه شنبه هفته گذشته به ایران وارد شده و بسیاری از مسیرهای شهرها و روستاها را مسدود کرده، به شمال شرقی ایران رسید.

به گزارش خبرآنلاین خبرهایی که برف و کولاک جاده ای منتشر شده، نشان می دهد مسدود شدن جاده ها به شمال شرقی ایران رسیده است.

ابوالفضل باقرنیا، مدیرکل راه و ترابری استان خراسان شمالی گفت: به دلیل بارش برف و کولاک شدید راههای بیش از 300 روستای این استان بسته شد. راههای روستایی بسته شده مربوط به شهرستانهای بجنورد، مانه و سملقان، اسفراین، شیروان، فاروج، گرمه و جاجرم است. احتمال بسته بودن دیگر راههای روستایی استان نیز وجود دارد، ولی مسوولان محلی تنها آمار این تعداد روستاها را دادند.

به گفته او به علت بارش برف و کولاک شدید در گردنه امین الله، محور بجنورد- جنگل گلستان تا اطلاع ثانوی بسته است: همچنین محور چمن بید به شهرستانهای گرمه و جاجرم نیز به علت بارش برف و کولاک برای حفظ جان رانندگان و مسافران تا اطلاع ثانونی بسته است.

باقرنیا گفت: تردد در محور بجنورد - مشهد و همچنین محورد بجنورد- اسفراین تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

بارش برف از عصر روز گذشته در استان خراسان شمالی شروع شده و براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تا عصر امروز نیز ادامه خواهد داشت.

همچنین فرماندار شاهرود به ایرنا گفت: محورشاهرود -آزادشهر و توسکستان - گرگان به دلیل بارش شدید برف مسدود است. به دنبال بارش برف و بوران وبرودت هوا وهمچنین لغزندگی جاده های شهرستان شاهرود این محورها بسته شده و دیگر محورهای این شهرستان باز و تردد در آنها امکان پذیر است.

اما از سوی دیگر، خبر می رسد 200خودرو گرفتار در برف شدید وکولاک جاده فیروزکوه نجات یافتند. معاون راهداری اداره کل راه و ترابری استان مازندران با اعلام این خبر گفت: این عملیات امدادی با همکاری نیروهای تلاشگر راهداری استان های مازندران و تهران در منطقه سرچمن محور ارتباطی فیروزکوه صورت گرفت.

او با اشاره به مسدود بودن جاده های هراز و کندوان، گفت: این دو محور ارتباطی به علت بارش برف شدید و کولاک از شب گذشته بسته شده و امکان تردد خودروها میسر نیست.

نجفی از بارش شدید برف و کولاک در منطقه پلور تا امام زاده هاشم در جاده هراز خبر داد و گفت: نیروهای راهداری با تمام توان و بهره گیری از امکانات در تلاش هستند تا این محورهای ارتباطی را بازگشایی کنند.

پیش از این اعلام شده بود تمام مسیرهای مواصلاتی شمال کشور، به دلیل برف و کولاک مسدود است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =