۰ نفر
۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴

دیروز ازطریق رسانه های گروهی آگاهی یافتم که آیت الله آملی لاریجانی ،رییس محترم قوه قضاییه و آقای دکتر عباس جعفری دولت آبادی،دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران ، سخنان احمدشهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل را درباره ادامه مصونیت سعید مرتضوی ، دادستان سابق تهران درباره اتهام وی در پرونده کهریزک تکذیب نمودند.

اینجانب به جهت ذی سمت بودن در شکایت از آقای سعید مرتضوی و آگاهی کامل از روند رسیدگی دستگاه قضایی به اتهامات وی ، اظهارات گزارشگر سازمان ملل را در این باره تکذیب می نمایم. آقای سعید مرتضوی در دو مرحله از سوی دادسرای عالی انتظامی قضات ، از سمت قضایی خودتعلیق شده است .

مرحله نخست بابت رسیدگی به اتهام منتسبه به وی در رابطه با بازداشتگاه کهریزک و مرحله دوم بابت رسیدگی به اتهامات منتسبه به وی درباره شکایت اینجانب و برخی دیگر از افراد در پرونده موسوم به باند پالیزدار که آقای مصطفی ترک همدانی وکالت چهار نفر از آنها را به عهده دارد.

با توجه به اینکه پرونده اتهامی نامبرده پس از صدور قرار تعلیق از سمت قضایی و لغو مصونیت قضایی (دردو مرحله)، جهت رسیدگی به جنبه کیفری شکایت به دادسرای ویژه جرائم کارکنان دولت ارسال و به شعبه 15 بازپرسی این دادسرا ارجاع گردیده است ، به زودی آقای سعیدمرتضوی و سایرقضاتی که اتهامات منتسبه متوجه آنان بوده به جهت لغومصونیت قضایی ،به این مرجع احضار و تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. پس به نظر می رسد که آقای احمد شهید بعنوان گزارشگرسازمان ملل ،پیش از ایراد سخن در این رابطه تحقیقات جامعی بعمل نیاورده است.

* وکیل دادگستری و یکی از شاکیان از آقای سعید مرتضوی
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    14 0
    به زودی آقای سعیدمرتضوی و سایرقضاتی که اتهامات منتسبه متوجه آنان بوده به جهت لغومصونیت قضایی ،به این مرجع احضار و تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. امیدواریم هر کس از قانون تخئطی میکند از طریق قوه قضائیه به پرونده ها رسیدگی سریع شود تا اگر واقعا محکوم است کهخ به مجازات برسد منتها قوه قضائیه کمی سریعتر به این پرونده و پرونده اختلاس ها برسد و مردم مطلع شوند تا عبرت برای دیگران شود
  • امید IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    24 0
    هر وقت حکمی صادر شد، مشخص می شود. 2 سال می گذرد و هنوز همان حرف اول.
  • رهگذر IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    19 0
    وقتی قرار نیست کاریش داشته باشن، مصونیت میخواد چیکار؟!
  • بدون نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    9 0
    مگه چنتا شاکی داره که آقای ترک همدانی وکالت چهار نفر را بعهده دارند؟
    • بدون نام IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
      7 0
      در پرونده پالیزدار اقلا 10 - 11 نفر بودند
  • بدون نام IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    20 0
    منظور از دیزی گوشت توش است این چه بی مصونیتی است که ایشان بعد از دوسال ونیم شانه به شانه رئیس جمهور در مراسم ها شرکت میکند؟
  • امیدوارم IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    18 0
    تابناک هم گفته فردا مرتضوی میره دادسرا. بنظر شما مرتضوی را چه جوری میبرنش؟ با ماشین معاونت ریاست جمهوری در مبارزه با قاچاق کالا وارز؟ از در تشریفات وبدون بازرسی؟ با محافظان؟ قاضی هم جلوش می ایسته و بعنوان رییس سابقش کرنش می کنه؟ شکات هم انگشت بدهان نگاه می کنند و می گن عجب غلطی کردیم شکایت کردیم الانه ما رو بازداشت کنن!.... البته مزاح بود! اگر بنا به رسیدگی نبود دستگاه قضا تا اینجا پیش نمی آمد. امیدوارم
  • مقام آگاه IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    1 26
    اگر آقای مرتضوی نبودند الان دیگر حکومت در دست فتنه گران بود. خدمتی که او کرد جلوگیری از هرج ومرج و فتنه بود پالیزدارهم دارای پرونده فساد اقتصادی بوده هنوز هم بدهکاره به دولت.
  • بدون نام IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 20
    بنده که قاضی سعید مرتضوی را دوست دارم . خودم دانشجوی حقوقم و به نظرم قاضی مرتضوی درست عمل کرده بود هر چند یه مقدار زیر دستانشان زیاده روی کرده اند و باید پاسخگوی اعمالشان باشند. مگه غلط های زیادی مامورین زیر دست را باید همه جور ش را قاضی مرتضوی بکشه؟
  • بدون نام IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 13
    این همه بدتر از قانون شکنی و آنهم حقوق شکنی در جامعه ما وجود دارد یکی دار و ندار یه عده ایی را با برنامه هایی مثل پیش فروش آپارتمان به آنها بالا می کشد و می رود اگه راست میگید چرا اول حساب این بساز و بنداز ها که سالهاست شده اند نساز و در رو ها را نمی رسید.
  • بدون نام IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    8 1
    خدا کنه رهبری حکم عفو برای همه محکومین بی گناه صادر کنه .
  • بدون نام IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    7 2
    فقط همینو بگم. هیچکس نمی تونست جلوی او اینقدر قوی حرف بزنه الا لاریجانی و جعفری دولت آبادی