تغییرات در نظام آموزشی سوالات بیشماری را برای والدین و دانش آموزان به وجود آورده است.

با اجرای قانون نظام جدید 336 کلاس ششم ابتدایی افزوده شود اما پس از آن اعلام شد که در اینصورت تکلیف پایه اول راهنمایی چه می شود؟ در این باره سید علی یزدیخواه مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت وگو با خبرآنلاین می گوید: با دانش آموزان بازمانده از تحصیل در این پایه همچون دانش آموزان دوم یا سوم دبیرستان برخورد می شود. درواقع سال آینده مردودی در این پایه نداریم.
در اینصورت این طرح بیانگر این است که دانش آموزان مردودی تحت هر شرایطی قبول شوند و به پایه دیگر بروند؟ مهدی نوید ادهم، دبیر شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با مهر در این باره می افزاید: تلاش ما این است که دانش آموزان پایه اول راهنمایی در سال جاری توانمند باشند و مراحل تحصیلی را با موفقیت طی کنند اما اگر دانش آموزی با شرکت در کلاسهای تقویتی نیز در امتحانات موفق نشد و در درس یا دروسی تجدید آورد باید در تابستان به اجبار و با هزینه های خود در کلاسهای جبرانی شرکت کند و دوباره امتحان دهد و اگر باز هم قبول نشد باز هم مدرسه از او امتحان خواهد گرفت تا قبول شود.
وی ادامه می دهد: در صورتی که دانش آموزی در هیچ یک از امتحانات قبول نشود، برای آن تصمیم دیگری خواهیم گرفت که هنوز آن را مشخص نکرده ایم.
45232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تنبل کلاس IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    4 2
    کاش اول راهنمایی بودیم
  • کتایون IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    4 1
    خوب آقایان ادهم و یزدی خواه برادران عزیزم چرا خودتون و مدیران مدارس راهنمایی رو اینقدر به زحمت می اندازین همه ی کلاس اولی ها رو در خرداد قبولشون کنین حتی امتحانم ازشون نگیرین اصلا همین الان بفرستینشون تو کلاس دوم راهنمایی بشینن تا مشکل حل بشه !!!!!!
  • بدون نام IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    2 0
    هدف مدرسه رفتن آموزشه نه نمره گرفتن پس اگه قراره دانش آموز با «آنقدر امتحان دادن» درسشو یاد بگیره، خوب چه اشکالی داره؟ این عین تحجر و عصر حجری فکر کردنه که بگیم مدرسه رفتن برای عذاب دادن دانش آموز و اذیت کردنشه بگونه ای که اگه نتونست در مدت زمان تعیین شده، نمره مناسب بیاره باید تنبیه بشه و سختی بکشه.
  • دبیر IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    0 0
    دانش اموزان نیز از قبولی خودشان اطمینان کامل دارند وقتی برگه امتحانی خودشان رو سفید تحویل میدهند و میگن ما که قبولیم