۰ نفر
۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۷

ایسنا نوشت:

با موافقت سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان، قيمت رسمي (كارخانه‌اي) خودروهاي مزدا3 و مزدا2 افزايش و با قيمت عرضه اين محصول در برخي نمايندگي‌هاي گروه بهمن يكسان شد.

از چند ‌ماه پيش گروه خودروسازي بهمن اعلام كرده بود كه درخواست خود براي افزايش قيمت برخي محصولات را به سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان ارائه كرده است.

طبق جديد‌ترين اطلاعات به ‌دست آمده، با درصدي از اين درخواست افزايش قيمت (سه ميليون تومان) موافقت و قيمت تيپ 3 مزدا3 معادل50 ميليون تومان و تيپ 2 مزدا2 نيز معادل 35 ميليون تومان تعيين شده است. قيمت رسمي (كارخانه‌اي) قبلي مزدا3 حدود 47 ميليون و مزدا2 حدود 32 ميليون تومان بود.

البته پيش از موافقت سازمان حمايت با اين افزايش قيمت نيز برخي نمايندگي‌هاي گروه بهمن اين خودروها را با نرخي بالاتر از نرخهاي رسمي (كارخانه‌اي) و در سطح قيمتي همين نرخهاي جديد عرضه مي‌كردند؛ به صورتي‌كه مي‌توان گفت سازمان حمايت با موافقت خود با افزايش قيمت، رسما بر نرخهاي عرضه مزدا3 و مزدا2 در سطح برخي نمايندگي‌هاي گروه بهمن صحه گذاشته و آن را قانوني كرده است.  گروه خودروسازي بهمن از قيمت‌هاي جديد نيز راضي نبوده و معتقد است كه با اين مقدار افزايش قيمت توليد اين خودروها همچنان با ضرر همراه است. در اين راستا گروه بهمن اخيرا درخواست ديگري را براي افزايش قيمت اين محصولات ارائه كرده است.

ظاهرا در اين درخواست گروه بهمن عنوان كرده كه با توجه به رشد حدودا 25 درصدي نرخ ين در10 ماه اخير، قيمت خودروهاي سواري مزدا باز هم بايد افزايش يابد.

حدود 30 درصد قطعات مزدا3 و مزدا2 داخلي بوده و حدود 70 درصد قطعات آن از خارج از كشور وارد مي‌شود.

/3131

کد خبر 197868

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    208 3
    به فکر مردم باشید اقایون همه مثل شما حقوق میلیونی نمی گیرند و حق مسلم هر ایرانی است که یک ماشین 9 هزار دلاری(مزدا3) رو سوار بشه!! یکم از ممالک به قول شما کفر یاد بگیرید. که حتی یک مهاجر به راحتی از وام های بسیار کلان استفاده می کنه قیمت ها به مراتب پایین تر از این جاست
    • با نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      6 4
      9000 دلار نیست حدود 16 هزار دلار بدون اپشن است.(قیمت مدل 2011 در کانادا) مدلی که در ایران می دهند با اینکه هرروز از امکاناتش حذف می کنند حدود 20 هزار دلار در میاد.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    27 81
    به جای اینکه هی قیمت را ببرید بالا اون 70 درصد باقی مانده را هم ساخت داخل کنید
    • بدون نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
      112 4
      70درصد ايراني بشه شايد بدتر از 405 و پرايد بشه
  • بدون نام DE ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    84 13
    مفت نمي ارزد.
  • محسن IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    179 1
    این قیمتها مصداق بارز ظلم به این ملت است برای نگهداری چند خودروساز داخلی!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
    2 0
    بیست هزار دلار که می شه حدود سی و هشت میلیون با گران ترین دلار. پس باقی ان تا پنجاه میلیون پول چی هست. حالا ناراضی هم هستند. اگر واردات خودرو ازاد بشه از محوطه کارخانه یک شهر بازی خوب از اب در میاد.
    • بدون نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
      3 0
      باقي آن ميشه هزينه دور زدن تحريمها، حق گمرك، هزينه نيروي انساني ، هزينه انرژي بدون يارانه، ماليات ، بيمه، ماليات بر ارزش افزوده و ...
  • a r IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
    5 0
    اگر بجای سرمایه گذاری روی ساخت خودروهای داخلی که بعد از چند سال هنوز یک اتومبیل استاندارد نمی توانیم بسازیم و سی چهل سال هنوز عقبیم روی کشاورزی سرمایه گذاری می کردیم بهتر نبود؟

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین